Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Behöver er hjälp!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0

Behöver er hjälp!

Hej alla glada, Behöver lite hjälp här.

Flashade mitt 360 3 dagar sedan , har bränt ut ett par spel , Men , Jag får sånna konstiga svarta prickar på själva gubbarna ( Typ som en störning på själva gubbarna ) , Jag vet inte varför det händer , Jag har testat bränna i alla olika hastigheter och det blir likadant endå.

NHL 2010 , F.E.A.R 2 , Dead Space , Alla dom 3 blev det så på , Kan det vara min brännare ? Den är köpt denna året så jag har svårt att tro det.

Jag använder Verbatim skivor.

Har ni några tips om vad jag ska göra ?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nya spel använder GPU mer o det du beskriver är en sak som orsakats av överhettning. ( Ana-Hana chippet eller kombinationen GPU Ram. ) snart rödringar din box när den fattar att den mår dåligt.

Återställ boxen o skicka in den till Ms, Det beror inte på flashningen.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Jag har den senaste firmware och sen så funkar det ju hur bra som helst med orginal spel.
    Last edited by Gambit; 2009-09-17 at 13:28.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Gambit Visa Inlägg
    Jag har den senaste firmware och sen så funkar det ju hur bra som helst med orginal spel.
    Problemet är inte Firmwarebaserat som jag skrev innan.
    Att just din maskin bestämt sig för att gå varmare o sedan låta kretskortet böjja sig o få komponenter att släppa eller faliera är ett Ms-Fabrikationsproblem.

Händer inte alla men många som uppdaterade NXE när GOW2 o Fable2 o andra spel släpptes som använder processorn säg 35% mer än förut pg.av att de är kodade för det samt spelutvecklarna lärt sig mer hur de allokerar enheten mer o spelen blir mer prestandakrävande...

Shit happens... Then it Dies...

Hade nog hänt din box om du låtit bli att flasha DVD läsaren och köpt spelen orginal efter en tid.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    du har nog rätt , Kom nyss hem från jobbet och skulle testa UFC som jag har köpt ( ORGINALT ) och det hände samma sak där , Bilden blev helt fucked.

Jag ringde killen som jag flashade min 360 hos , Han bad mig ta med den hem till han då han ville kika på den , Han sa till mig att detta inte har med flashningen att göra och kanske har med grafikkortet att göra , Han sa att han skulle flasha om den och testa igen. Annars sa han att han skulle ta bort flashningen och skicka den till MS.

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Ska man våga flasha igen om MS bestämmer sig för att fixa problemet ? Eller om man får den utbytt.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Ska man våga flasha igen om MS bestämmer sig för att fixa problemet ? Eller om man får den utbytt.
    Det är upp till dig, men jag valde att sälja min reparerade Arcade enhet och köpte istället en ny förflashad enhet.

Om du skickar in en Falcon xbox 360 får du nästan garanterat tillbaka samma typ av moderkort. Det kan vara bättre att sälja den gamla och köpa en Jasper.

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Jag har en hitachi i min 360 sade killen som flasha mitt 360.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag har en hitachi i min 360 sade killen som flasha mitt 360.

Har den garanti o återställs snyggt skicka till Ms så får de jävlarna laga skiten

Hade det varit jag o det varit en maskin utan HDMI hade jag återställt o skickat in, köpt en ny o sålt den nylagade

De byter ju ut inehållet eller hela boxen mot samma modell om man har en riktigt gammal häck Dock mot samma modell man hade innan men med mer kylflänsar o kylkuddar
    / Pendragon

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Min har HDMI utagen ...

Fick låna polarns 360 , funkar galant.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Första modellen med HDMI som släpptes p åmarknaden modellen innan Falcon ( De jag kallade Pre Falcon ) "Opus har jag för mig de hette" var nästan lika kissiga som maskiner med Zephyr/Xenon moderkort men med kylfix o HDMI uttag extra.
    Stabilare blev det när Falcon kom o nu slutligen Jasper.

Falcon rasar de med men mycket mindre utsträckning o jag personligen tycker att alla revisioner moderkort under Falcon är som Tickande värmebomber.

Jasper har jag inte återställt många alls av, jag kan räkna dem på min ena hand, Falcon har vi nog återställt en 20-30 talet maskiner och alla äldre över 200 kan jag nog nästan tro.
    / Pendragon

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    tycker du att jag ska sälja mitt och köpa en ny flashad och klar med Liteon iXtreme v1.6 ?
    Last edited by Gambit; 2009-09-18 at 13:56.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    tycker du att jag ska sälja mitt och köpa en ny flashad och klar med Liteon iXtreme v1.6 ?
    Man kan ju inte sälja en trasig box, jag tycker väl att du kan återställa den o skicka den på garanti om du kan, orkar du inte vänta så köp en ny.
    Skicka iaf in din bråkbox till ms o när den kommer hem har du två eller en o sälja.
    / Pendragon

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    tack för hjälpen

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    n/p, hopaps det löser sig.
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:51
  2. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:02
  3. Behöver lite hjälp av er proffs
    By jontela in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 13:53
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 12:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner