Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xbox 360 chip - NME v 2.0 Löst chip

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0

    Xbox 360 chip - NME v 2.0 Löst chip

    trodde inte det fanns chip till 360 som gör det möjligt att spela brända spel, istället för att flasha och uppdatera firmwaren när ny kommer? vad är detta?



    http://*********.se/xbox360chipnmev2...hip-p-425.html

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    trodde inte det fanns chip till 360 som gör det möjligt att spela brända spel, istället för att flasha och uppdatera firmwaren när ny kommer? vad är detta?



    http://*********.se/xbox360chipnmev2...hip-p-425.html
    Det är inget bra med chippen som NME v2. Dom kan ej spela wave 3 spel vad jag hört plus ej live säkert och om du ska fixa konsollen för att skicka in till MS så blir det massa krångel med löda bort och göra fint.'
    Så rekommenderar en flash med Ixtreme 1.6 hellre en ett crap chipp
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    har en flashad hitachi FW 1.51 , men jag blev förvånad när någon i ett forum skrev att man kunde chippa. Så chip är värdelöst eller, flash är mycket bättre, pga?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    har en flashad hitachi FW 1.51 , men jag blev förvånad när någon i ett forum skrev att man kunde chippa. Så chip är värdelöst eller, flash är mycket bättre, pga?
    Flashning istället för Chippning

    Fördelar Flash:
    1. Lättare att skjuta in en mjukvara än att löda o misslyckas.

    2. Lättare att återställa om man måste skicka till Ms. ( Lite-On exkluderat )

    3. Lättare att uppdatera om inte NME fått tumenmn ur röven o har en USB port in till chippet vilket de inte har.

    4. Flashning Fungerar med alla spel Främst Fable 2 som NME vägrar köra även orginal.

    4. Man slipper patcha om alla spel med NME accosiator eller vad det heter, de flesta spel är ICtreme kompatibla pg.av att det är säkrare.

    Nackdelar Flash:
    1. Man kan bli bannad, men det gäller NME med.... Ingen lösning är 100%

    Fördelar NME:
    ehm..... näe jag kan inte se någon fölrdel med ett asjobbigt chipp man måste löda i om man måste återställa boxen.

    Nackdelar då... ja man måste Patcha skiten med NME någontingtjaffs...
    o Fable 2 orginal fungerar inte o man kan bli bannad...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Som alltid Pendragon, kommer du med klockrena svar. Jag är riktigt nöjd med min flashade, och har varit det nu sedan dagen 360 släpptes

    har dock skickat in den en gång för RROD, och då var den flashad när det inträffade, men det var såklart bara att dunka in original fw, skicka in den och få tillbaka en splitter ny (förutom min fina hitachi som jag fick tillbaka )



    flash vinner därmed överlägset över chippning

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Svårt o ge ett klockrent svar på det men att sitta o löda 8+ ben på en bios o flera punkter på drivkortet + moderkort + lyfta en resistor nära nätverksporten på högkant o bygla med två kablar för att NME skall kunna stänga av nätverket är ingen säker metod... ( Trist som FAAN att sitta o löda loss o återställa med. ) Jag flashar hellre en läsare på 10-15.min inklusive test i början o test efteråt än att spendera 45-70.min med att löda p skrapa epoxy o dumma mig.... Jag tokjublade när det kom en Bootlösning för Hitatchi79 så vi slapp löda i Hitatchi79KEy kretsar för att få bdem i Mode-B innan urläsning/flashning.. No more Cancer

    Jag har återställt några sådana maskiner som haft NME många av dem med rödring, jag tror alla jag återställt som varit i skitskick gått igenom när jag putsat upp dem o fulat mig för att det inte skall se ut som man varit inne i dem

    Dock var det mest intressanta när en kund inte kunde köra sitt Limited Edition Fable 2 "ORGINAL"
    Efter urlödning av NME fungerade det så jag provade med iXtreme 1.5 / 1.51 någonting "på den tiden" o det fungerade finfint det med.
    Så han vart supernöjd.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Gött det

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare
    By guro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 20:36
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  4. NME 1.2 till XBox 360
    By magic2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 16:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •