Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: Need for Speed: Shift

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Swizzy: Japp! Ja körde den i abg innan ja brännde ut den. blev nått gult då, kan det varit DMI kanske. Men då autofixa den det antar ja, för det slutgiltiga blev grönt allting.

    Provade körde skivan genom det, tänkte inte på att man kunde göra det. Då kom ja bara drygt till 20% och sen avbröt den och då stod det nått om recovable read error eller dyl.

    Så ja packade upp spelet på nytt, körde det i abg igen och brännde det. och nu när ja körde skivan va allt grönt!

    Ska prova och spela imorn kväll. återkommer om det funkar eller ej..

    TACK än en gång Swizzy!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag hatar shift!

    hade inte spelat de på ett tag, så blev lite sugen att köra lite för nån dag sen. hade inte kommit så långt, var bara på tier 2 elr nåt sånt, men spelade fram till tier 4 o la sen ner för att jag blev så j*vla trött på spelet o hur bilarna beter sig.
    kommer inte ihåg vilken bana de va jag först märkte de på men helt plötsligt börja bilen skumpa till, tappa fästet o flyger ut utanför banan. på samma ställe varje gång. så jag började köra lite mer försiktigt där men då tappar jag bara en massa placeringar o då går de åt skogen pgr av de. höll på rätt länge innan jag vann den banan.
    igår körde jag ett race för enbart zonda tror jag de va. den va likadan, skumpade runt o tappade fästet i flera kurvor o flög ut utanför banan.
    ok att man ska bromsa in o så i kurvorna men inte hjälper de. inte mycke iaf.
    blev så sur o trött på spelet. gillade de i början men ju längre jag kommit, desto sämre tycker jag spelet har blivit. känner inte att jag har nån kontroll över bilen, den lever sitt eget liv.
    är bra sugen på att knäcka skivan, bränna den o sen begrava den i skogen nånstans!
    hade verkligen höga förhoppningar på detta spel

    nån mer än jag som inte gillar spelet nåt vidare??

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jag hatar shift!

    hade inte spelat de på ett tag, så blev lite sugen att köra lite för nån dag sen. hade inte kommit så långt, var bara på tier 2 elr nåt sånt, men spelade fram till tier 4 o la sen ner för att jag blev så j*vla trött på spelet o hur bilarna beter sig.
    kommer inte ihåg vilken bana de va jag först märkte de på men helt plötsligt börja bilen skumpa till, tappa fästet o flyger ut utanför banan. på samma ställe varje gång. så jag började köra lite mer försiktigt där men då tappar jag bara en massa placeringar o då går de åt skogen pgr av de. höll på rätt länge innan jag vann den banan.
    igår körde jag ett race för enbart zonda tror jag de va. den va likadan, skumpade runt o tappade fästet i flera kurvor o flög ut utanför banan.
    ok att man ska bromsa in o så i kurvorna men inte hjälper de. inte mycke iaf.
    blev så sur o trött på spelet. gillade de i början men ju längre jag kommit, desto sämre tycker jag spelet har blivit. känner inte att jag har nån kontroll över bilen, den lever sitt eget liv.
    är bra sugen på att knäcka skivan, bränna den o sen begrava den i skogen nånstans!
    hade verkligen höga förhoppningar på detta spel

    nån mer än jag som inte gillar spelet nåt vidare??

    Ställ in fjädringen rätt, eller välj något mindre realistiskt spel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har gjort en massa inställningar, på hela bilen men de gör ingen skillnad. o är de ett sånt race där man får låna en bil som tex från zonda så går de inte göra några inställningar. elr har jag missat nåt?
    jag tycker inte de är så jätte realistiskt, mer realistiskt än tidigare nfs spel är de men inte så realistiskt som EA säger att de är. jag är absolut ingen bra spelrecensent men vet vad jag gillar me bilspel då de är de jag spelar mest. o att en bil kan börja skumpa sådär helt plötsligt utan anledning är nåt jag inte gillar.
    hoppas verkligen att framtida spel bilspel inte får sina bilar att bete sig så här.

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    har gjort en massa inställningar, på hela bilen men de gör ingen skillnad. o är de ett sånt race där man får låna en bil som tex från zonda så går de inte göra några inställningar. elr har jag missat nåt?
    jag tycker inte de är så jätte realistiskt, mer realistiskt än tidigare nfs spel är de men inte så realistiskt som EA säger att de är. jag är absolut ingen bra spelrecensent men vet vad jag gillar me bilspel då de är de jag spelar mest. o att en bil kan börja skumpa sådär helt plötsligt utan anledning är nåt jag inte gillar.
    hoppas verkligen att framtida spel bilspel inte får sina bilar att bete sig så här.
    Får man fråga i vilken hastighet bilen håller, när guppet i vägen kommer?
    Kan vara intressant att ha med i beräkningen.
    Har själv haft problem med vissa banor och vissa bilar, kan vara grymt svårt ibland.

  7. #37
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Min bil (IRL ) är preppad för banan, hårda coilovers, hårda motorbussningar, fjäderbensstag överallt osv osv. Och jag kan uppleva bilen att den studdsar när man svänger och de är guppigt så som vissa bilar i shift. Så jag upplever spelet som väldigt verklighetstroget och dessutom. Ingen av oss här kommer nånsin få veta hur en zonda är att köra på bana
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  8. #38
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de är alltså de racet me enbart zonda o banan är road america. den kurva som strular mest är den när man kört upp för en backe o sen direkt efter en vänster sväng. bilen guppar som en snabb båt guppar på vattnet. kvittar typ hur sakta jag kör. har tom stängt på race line elr va de heter, så man ser vart man ska bromsa o så. men får ändå bromsa ner en hel del mer än va den visar att man ska. även i dem andra kurvorna guppar bilen en del.
    de är den enda bana jag kört me zondan så vet inte hur den uppför sig på andra banor.

    hehe nej tyvärr får vi nog aldrig testa en zonda irl men jag tror den beter sig bättre än så här. får väl jämföra me FM3 sen o se hur den är i de spelet. litar mer på Turn 10 än EA när de gäller köregenskaper o verklighetstroget!
    men kan erkänna att efter att ha stängt på hjälplinjen så går de lite bättre o jag gillar spelet lite mer nu så kommer inte slänga skivan iaf

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Måste ma ha xbox live för att köra detta spel??
    Direkt efter jag kört första racet kommer jag direkt till en sekton där jag måste köpa en bil och oberoende av vlken bil jag väljer så står de att jag måste ha xbox live för att kunna göra de.
    Det finns inget sätt att komma förbi denna sekvens.

    Gör jag ngt galet??
    Jag har inte ändrat ngt i spelat utan bara kört rakt på.

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver inte ha Xbox Live Gold, däremot behöver du ha en Xbox Profil (inte tänkt på om den måste vara live aktiverad eller ej...) men iaf.... en Xbox 360 Profile är det du måste ha och det måste man ha i typ alla spel när man ska spela campaign~
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •