Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: messenger på x360

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16

messenger på x360

nån som vet om man kan använda webkamera när man är inne på messenger genom xboxet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Tror inte det går i huvudtaget... den är till för xbox live enbart vad jag vet?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    jag har använt kameran till de när jag sitter vid datorn så den funkar som webkamera där iaf.. tänkte ifall nån vet om de funkar innan man börjar röra runt på vinden i all bråte för att sen märka att de inte funkar

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jo, men datorn har sådana funktioner inbyggt, det är inte så att xboxen är kodad på samma sätt som datorn

det jag menar är att den är tänkt att användas på live när man kör den på xboxen, och inte som webcam i messenger... du behöver dessutom ha Xbox Live Gold på xboxen för att du ska kunna använda den, jag kan testa och se om den fungerar som webcam i Messenger strax...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Webcammen till 360 fungerar som en Webcam på din PC ja.
    Du kan använda den som Webcam om du kör igång MSN via 360 ja.
    Du kan inte strömma Webcammedia från 360 till din PC o använda din 360 som en brygga för nätverkskameratjänster nej.

Antingen loggar du in på din PC med den kameran eller på din 360

Lite trist när man kan använda sin PSP o koppla upp mot sin PS3 o använda kameran hemma o se vad som händer där ja
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du kan inte strömma Webcammedia från 360 till din PC o använda din 360 som en brygga för nätverkskameratjänster nej.

Lite trist när man kan använda sin PSP o koppla upp mot sin PS3 o använda kameran hemma o se vad som händer där ja
    Pendragon, jag testade precis att försöka få igång webcam via 360'n, det gick inte, eller jag kan iaf inte hitta vart man gör det, lust att förklara vart den funktionen ligger? (tillsamans med Messenger)
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jo, men datorn har sådana funktioner inbyggt, det är inte så att xboxen är kodad på samma sätt som datorn
    jo de förstår jag ju att de är så =) jag trodde du mena att kameran kanske inte va gjord för att kunna användas genom datorn som webkamera. de blev en liten missuppfattning där =)

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

så va ni säger är alltså att de går använda den me xboxet medan man snackar me nån som sitter framför sin dator men att jag då måste ha live gold? de va jäkligt tråkigt

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    så va ni säger är alltså att de går använda den me xboxet medan man snackar me nån som sitter framför sin dator men att jag då måste ha live gold? de va jäkligt tråkigt
    jag testade det via Live MED gold, jag kunde inte hitta hur man gör, och det dyker inte heller upp någon cam icon som visar att jag har en webcam inkopplad... så dom har om det fungerar dolt den funktionen rätt bra
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    hehe jo de har dem gjort isf
    men då vet jag. då skiter jag i de helt enkelt. tack för hjälpen iaf

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Min kamera lämnade jag tillbaka till spelbutiken där jag köpte den då den led av massiva Pixelfel Fick kameran med Youre In The Movies spelet.

Kameran hittas i både Win-Os o *nix o kan användas där som Webbkamera.

Anf använda MSN på 360 o sen kameran där kan det nog vara lite luddigt, jag frågade en vän o han sade att det skulle fungera, dock inget jag provat själv då jag dels inte haft kamera så länge o då jag hade den inget Live gold.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Byte av läsare i X360. (benq > ms28)
    By zidde in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 11:33
  2. go messenger
    By macan in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-10-27, 18:45
  3. Xbox live - Messenger
    By Eroish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 17:28
  4. GO! Messenger
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable