Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: chickhen filer vägrar starta

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    chickhen filer vägrar starta

    jag satt och lira fifa09 när spelet hängde sej och psp slogs av.
    fine tänkte man,det är ju bara att köra om flashnigen,no big deal,så jag slog på min psp igen och startade chickhen filerna,funkade inte,pspn hängde sej och slogs av,försökte ett antal ggr innan jag såg att batteriet var lågt,kom då och tänka på att batteriet måste vara på 75% för att man ska kunna flasha,så jag laddade upp batteriet helt och hållet.
    har nu suttit och försökt få igång chickhen filerna med fullt batteri men det går bara ej,den hänger sej och stängs av helt,har försökt med det där knepet att vänta i 10 sec innan man trycker igång filerna,men det hjälper inte.
    försökt minst 15 ggr nu så det är ingen slump att den stängs av,nått måste ha hänt.

    vad är felet?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    För snabbt minneskort förmodligen eller så väntar du inte 15 sek efter maskinen startat, 15 sek efter du ställt digh på titta på bilder, 15 sek efter du gått i n i katalogen ChickHen...

    Läs mer om detta i tråden flasha 2000-3000 i vårt forum
    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127
    Last edited by Pendragon; 2009-09-21 at 16:54.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    tack för svaret,men jag hittade felet,och det måste nog vara den mest löjligaste lösningen jag nånsin har varit med om när det gäller psp och dess flashning.
    jag hade fullt med bilder i photo mappen,tog jag bort dessa så funkade det klockrent=/

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    tack för svaret,men jag hittade felet,och det måste nog vara den mest löjligaste lösningen jag nånsin har varit med om när det gäller psp och dess flashning.
    jag hade fullt med bilder i photo mappen,tog jag bort dessa så funkade det klockrent=/
    Jusst ja, en av våra kunder hade lagt in 200+ bilder o hade strul med, efter formatering o omläggning av chickhen funkade det igen

    Sorry jag tänkte inte på det fastän jag visste
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    jaha,så det är inte bara jag då som har råkat ut för detta lilla lömska fel
    när allt det logiska inte funkar så får man ta till ologiska handlingar,och där ser man,det funkar det med
    tack iaf

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    jaha,så det är inte bara jag då som har råkat ut för detta lilla lömska fel
    när allt det logiska inte funkar så får man ta till ologiska handlingar,och där ser man,det funkar det med
    tack iaf
    Jo den kunden som hade problem som kom in hade bara lagt in bilder i bildkatalogen med enligt denne.
    Då dom hade en backup så formaterade jag om kortet o lade om allt på nytt o initierade om maskinen

    Trist men film o musik i rätt plats funkar bättre än bilder
    Det visar bara hur tråkig chickhenlösningen är
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Går inte att överföra filer
    By Knobhead in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 10:10
  2. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 16:40
  4. Xboxen vägrar starta mina spel!
    By stanger in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 11:21
  5. xbox vägrar starta
    By PlawsWorth in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 13:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •