Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Behöver lite hjälp..

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Behöver lite hjälp..

Tjabba!

Fick felkod E74 för några veckor sen, men har inte gjort något åt mitt 360.

Sitter på en elite med BenQ vad6038, iXtreme 1.4 och tänkte om jag kunde styra upp det själv till orginal-firmware innan jag skickar iväg det till Tyskland på reparation. Jag har fortfarande garanti.

Enda saken är den att jag har inte flashat den själv, utan hos en kille i en annan stad som gör det på sidan om sitt vanliga jobb, men jag har inte råd att åka dit just nu och han tar väldigt bra betalt för att fixa det åt mig.

Så därför ber jag om hjälp här, om det finns något som gör att jag kan återställa orginal-fw:n och så, och om det finns guide/tutorial JUST FÖR ÅTERSTÄLLNING, inte för flashning.

Det är första gången jag ska prova på, så jag ber om en väldigt lättsam guide.

Tack på förhand!

MVH!
    Könssjukdomar är som pokémon. Desto fler man här, desto bättre är man..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    läs min liteon flash guide, och istället för att använda ixtreme som ny firmware använder du en orginal firmware, du kan hitta dom på min sida (orginal firmwares) det du gör är ändå läsa ur nyckeln...

skillnaden mellan BenQ och Liteon är att du inte skruvar upp driven, och istället för Liteon K kör du R (Read) och istället för liteon E kör du E (Erase) och du ska köra kommandot direkt i början istället för att inte göra det (som liteon) det är samma program (som jag använder iaf) ska skriva ihop en guide för Benq/Samsung senare när jag får tid ork och lust till det, men som sagt, det är samma metoder som flashning, ända skillnaden är att du istället för en ixtreme väljer att använda dig av en orginal firmware (när du flyttar nyckeln)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Play dvd, behöver hjälp!
    By Darippsta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 13:37
  2. Behöver hjälp :)
    By chabbe11 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:32
  3. jag behöver verkligen hjälp tack
    By da_big_guy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 22:12
  4. Behöver hjälp med en sak!