Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Pioneer DVR-217F

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Pioneer DVR-217F

    Tror ni den kommer klara att bränna Xbox 360 Spel till min Hitachi läsare? Köpte också ett Verbatim 25p ifrån ************ och hoppas att det kommer fungera bättre än min brännare som jag har just nu, en gammal LG IDE brännare.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Klart det går att bränna, men sen om det blir korrekt det är en annan femma =P
    Men jag den där kommer funka och sen att du kör med agbx och gör efter INT's guide så ska det nog inte vara några problem och stäng av utorrent etc. sånna program som kan störa bränningen.

    Börjar den tjaffsa så köp PSxcares. Den kör jag med och har bränt ca 70 spel och har inte fått ett enda fel =D (än så länge) Den rekommenderas varmt.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Låter ju gött, men kanske är så att det inte heller funkar i min Xbox 360 för att jag har provat med Traxdata som jag nu såg i en annan tråd att det inte funkar i Hitachi läsare :P
    Så borde ju funka med Verbatims bra skivor!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om det inte fungerar med dom verbatim skivorna du har så kan du ha en kinkig laser kolla skivan efter bränning i ABGX360, går den igenom där så är bränningen korrekt iaf då kanske du behöver köpa 10-packs istället (silver surface) vissa hitachi läsare gillar Silver Surface, andra gillar Full Face Printable (dom som säljs i 25-pack)

    testa att köra på silversurface innan du köper en ny brännare om det skulle vara så att det inte fungerar med din hitachi, kolla även skivorna i ABGX360 EFTER bränning om det skulle vara så att du hade problem med att få igång spelet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Får kolla när jag får hem skivorna då, har kollat igenom bränningarna med Traxdata skivorna och dom var det inte fel på men det stog bara Play Dvd när man stoppade i skivorna. Antar att dom inte var läsbara med Traxdata's skivor. Läste det i en annan tråd att det inte funkade i Hitachi läsare med dom

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, det beror helt på lasern i spelaren förmodligen, om den går igenom i ABGX360 efter bränning brukar det inte vara några större problem med 360 drivar, men iofs, det kan vara så att brännaren/läsaren du kollar med har lättare att läsa det som blivit bränt än vad lasern i 360'n gör... =P
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Min brännare har krånglat många gånger förut, hakat upp sig, tagit extremt lång tid på sig att bränna dvd filmer och såna grejer så tror jag ändå behöver en ny brännare. Men får hoppas att det funkar med Verbatim skivorna då!
    Får dom om ca 1-2 dagar så återkommer då

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du hade beställt en ny brännare vad jag förstod? så jag menar om det inte fungerar med den nya brännaren så bör du testa att köra på silversurface skivor innan du bestämmer dig för att köpa ytterligare en ny brännare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jo, jag hade beställt en ny brännare. Beställde ju 217 för att 116 och 216 fanns inte i lager så

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ahh ny Pioneer igen, förklarar varför jag inte fått tag på 116/216 på ett tag. Vi köpte in en låda samsungbrännare för att ha något att sälja :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    När jag pratade med Pioneer Svenska AB i Fredags berättade Ken att Pioneer slutat tillverka vissa saker, däribland DVD-Brännare/läsare villket jag tyckte lät konstigt.
    Han måste missförstått det med DV-R inspelningsbar DVD spelare stationär.

    Pioneer har alltid legar i framkant då det gäller tillverkning av brännare, de var ju alltid först ut med stabila saker.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Verkar som dom slutat helt att göra DVDbrännare för datorer.. under hemsidan har dom plockat väck det..
    försöker själv få tag på DVR-216/217 men verkar totalt omöjligt.. ringt runt olika nätbutiker men ingen har dem hemma i lager och dom kan ej beställa hem mera..

    //Tjohooo

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Då kanske det var som de sade till mig på Pioneer då
    Vi var lite trötta ( eller jag ) på att inga hade dem på lager o kom på att vi faktiskt får handla direkt av dem sen vi moddade pallvis med Pioneer dvdspelare förut o sålde
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    du/ni har inga kvar??? *ler*

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    du/ni har inga kvar??? *ler*
    Testa med Samsung SE-S224Q (eller SE-S224N). Funkar för mig i alla fall.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Testa med Samsung SE-S224Q (eller SE-S224N). Funkar för mig i alla fall.
    Japp kan också rekommendera den väldigt bra!!
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Testa med Samsung SE-S224Q (eller SE-S224N). Funkar för mig i alla fall.
    rätt säker på att det var jag som skrev det inlägget strax innan jag drog till borrsan, rätta mig om jag har fel Ratchet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    du/ni har inga kvar??? *ler*
    Vi ha<r köpt in ett parti Samsungar ( Slamsugar ) som vi ersätter Pioneererna med.

    Dessa kommer strax läggas upp i vår Webshop under PCV och MEdia / Brännare sektionen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Då hade jag väl tur då
    Fanns 1 kvar i lager när jag köpte ifrån *******, så fick väl antagligen tag på nån av dom sista

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Tommaren Visa Inlägg
    Då hade jag väl tur då
    Fanns 1 kvar i lager när jag köpte ifrån *******, så fick väl antagligen tag på nån av dom sista
    Grattis

    Samsungqarna vi har inne nu funkar kanon de med, det kliade i våra fingrar så vi sprättade en USB med kabinettmodell samt två interne både IDE + S-ata o testbrännde o kikade på verifiering o andra tester...

    Verkar vara en bra ersättare i samma prisklass vi fått tag på.
    En bonus för er med laptoppar är USB modellen som begåvas med lite högre pris pg.av kabinettet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Fick min nya Pioneer DVR-217F idag, har provat bränna Guitar Hero 5 som jag har gått igenom Abgx360 och jag brännde i 2.4x hastighet fast ändå så vill den inte fungera i min Hitachi läsare. Står bara Play Dvd, dom skivor jag har testat är Verbatim DVD+R DL 25 Pack.
    Kanske möjligtvis blivit fel flashat när dom gjorde det åt mig vid psxcare?
    Last edited by Tommaren; 2009-09-29 at 19:46.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Tommaren Visa Inlägg
    Fick min nya Pioneer DVR-217F idag, har provat bränna Guitar Hero 5 som jag har gått igenom Abgx360 och jag brännde i 2.4x hastighet fast ändå så vill den inte fungera i min Hitachi läsare. Står bara Play Dvd, dom skivor jag har testat är Verbatim DVD+R DL 25 Pack.
    Kanske möjligtvis blivit fel flashat när dom gjorde det åt mig vid psxcare?
    Vissa Hitachi läsare är riktigt kräsna med skivor. Men ändå mysko dom brukar föredra Verbatim...
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tommaren Visa Inlägg
    Fick min nya Pioneer DVR-217F idag, har provat bränna Guitar Hero 5 som jag har gått igenom Abgx360 och jag brännde i 2.4x hastighet fast ändå så vill den inte fungera i min Hitachi läsare. Står bara Play Dvd, dom skivor jag har testat är Verbatim DVD+R DL 25 Pack.
    Kanske möjligtvis blivit fel flashat när dom gjorde det åt mig vid psxcare?
    prova att köpa ett 10-pack med Verbatim DVD+R DL, vissa hitachi spelare gillar FFP andra SF och vissa gillar båda

    FFP = Full Face Printable (vita, brukar komma i 25-packen)
    SF = Silver Surface (Silvriga, brukar komma i 10-pack eller ensamma)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Verkar ju vara lite surt att precis köpt 25st helt nya skivor för 400-500 spänn, sen funkar det inte.
    Får väl kanske byta till sig 2st 10 pack har ju trots allt 22 Skivor kvar i mitt 25pack
    Last edited by Tommaren; 2009-09-29 at 23:41.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova, det är troligen detta som är orsaken till att det inte fungerar... om inte så är det bränningen som läsaren inte tycker om...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    I Min Hitachi 112 så blir spelen väldigt hackiga i filmsekvenser om jag bränner vissa Verbatim i 2,4, men funkar felfritt i 4x...

    Tyvärr verkar det som om den håller på att lägga av, den kan inte öppna filer på skivor och kommer inte förbi lead-in när jag bränner

    Vad ska man köpa nu när Hitachi inte går att få tag på?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    köp en ny samsung istället, att det blir "hackigt" vid 2.4x beror på att den inte har stöd för så låga hastigheter...

    jag rekomenderar att du köper en Samsung SH-S223F (om du har SATA portar i datorn)
    eller om du hellre vill ha en extern så kan du försöka få tag på en Samsung SE-S224* (* = bokstav, Q verkar inte finnas att få tag på längre, inte ny iaf, det är en sådan jag har testat med, men SE-S224N har jag hört ska fungera också... och finnas att få tag på, men inget jag kan verifiera...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Tveksamt köp av Pioneer DVR 116D
    By Heenok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 20:09
  2. Pioneer 116D eller Samsung SE-S204N??
    By GAME in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 09:48
  3. Pioneer DVR-115D, lyser bara utan att något händer!? Hjälp!
    By tigersaid in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 11:18
  4. Pioneer 115D eller Pioneer 11D?
    By Zixtey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 21:40
  5. Pioneer 112d bränning xbox 360 problem...
    By mmmmmm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 02:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •