Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: xbox360 film?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16

    xbox360 film?

    Tja!

    Brukar köra ett 8GB use minne köra lite serier till xbox360'n jag undrar vad för slags format stöder det köra med? fungerar filer som är 4gb stora (dvs dvd), samt bluray rips osv som tex The.Proposal.720p.BluRay.x264-iNFAMOUS ?

    Samt kmr DVDR annars fungerar på filmen? Är lite ny på det här all hjälp uppskattas!
    Last edited by Sebbe20; 2009-09-28 at 04:05.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Sebbe20 Visa Inlägg
    Tja!

    Brukar köra ett 8GB use minne köra lite serier till xbox360'n jag undrar vad för slags format stöder det köra med? fungerar filer som är 4gb stora (dvs dvd), samt bluray rips osv som tex The.Proposal.720p.BluRay.x264-iNFAMOUS ?

    Samt kmr DVDR annars fungerar på filmen? Är lite ny på det här all hjälp uppskattas!
    Om du bränner en ISO på dvd ska det funka. Men har hört att man måste ladda ner en codex för att få avi och dom att funka
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Det filformat som den har stöd för är FAT32 (windows) och MACs filsystem (osäker på vad det heter)

    därmed har den inte stöd för filer över 4gb (iaf inte FAT32) ISO filer (DVDR) får du bränna på skiva och slänga in skivan i 360'n istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Sebbe20 Visa Inlägg
    Tja!

    Brukar köra ett 8GB use minne köra lite serier till xbox360'n jag undrar vad för slags format stöder det köra med? fungerar filer som är 4gb stora (dvs dvd), samt bluray rips osv som tex The.Proposal.720p.BluRay.x264-iNFAMOUS ?

    Samt kmr DVDR annars fungerar på filmen? Är lite ny på det här all hjälp uppskattas!
    matroska (mkv) fungerar inte utan måste i så fall streamas från en dator med rätta codec (omkodar on the fly). fat32 stödjer inte filer över 2gb så du får nöja dig med att spela xvid, divx, wmv filer under den storleken. du behöver även koppla upp dig mot live för att få mpeg codecen, dvdr spelar den utan problem.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    matroska (mkv) fungerar inte utan måste i så fall streamas från en dator med rätta codec (omkodar on the fly). fat32 stödjer inte filer över 2gb så du får nöja dig med att spela xvid, divx, wmv filer under den storleken. du behöver även koppla upp dig mot live för att få mpeg codecen, dvdr spelar den utan problem.
    2gb? nej, det är 4gb
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    2gb? nej, det är 4gb
    sorry, självklart är det 4gb.

Liknande diskussioner

  1. xbox360 live ang att bli bannad ...
    By Tigerofsweden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 17:05
  2. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:53
  3. Köpa ny xbox360!
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 09:51
  4. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  5. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •