Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: Ny liteon?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15

    Ny liteon?

    Har m$ kommit med någon ny liteon? Skulle hjälpa en polare och flasha hans nya 360 elite han fått idag men det gick inte att extracta någon key. Använde ck3 pro men lysdioden på proben ville inte skifta från blått till grönt. Flashade en annan polares elite samtidigt som var några månader äldre och det var inga problem. Provade även att skrapa bort lite av det översta lagret lack på pcb'n för att få fram lite fri koppar men det funkade inte ändå. Någon som varit med om detta?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Har m$ kommit med någon ny liteon? Skulle hjälpa en polare och flasha hans nya 360 elite han fått idag men det gick inte att extracta någon key. Använde ck3 pro men lysdioden på proben ville inte skifta från blått till grönt. Flashade en annan polares elite samtidigt som var några månader äldre och det var inga problem. Provade även att skrapa bort lite av det översta lagret lack på pcb'n för att få fram lite fri koppar men det funkade inte ändå. Någon som varit med om detta?
    japp det finns en ny lite-on men den ska gå att flasha
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Hur bär man sig åt då? Det gick inte att läsa ut nyckeln från R707 punkten iallafall. Finns det någon alternativ punkt?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kolla på locket, vad står det för FW? 74850C eller 83850C?

    83850C då ska du absolut INTE använda en probe... eller något annat liknande för den delen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Jag har en med 83850C framför mig, försökte köra med spear mot R707, gick inga bra.
    Hur ska man bära sig åt då?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    Jag har en med 83850C framför mig, försökte köra med spear mot R707, gick inga bra.
    Hur ska man bära sig åt då?
    Ladda ner nya Jungleflasher, öppna släden halvvägs o följ instr efter du klickar på 8xx knappen i programmet

    Ingen Spear behövs på dem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Du måste även ha program för att dekryptera nyckeln sen. grejjen är den att de nya nycklarna är krypterade. Program finns på xbins.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    eller så kör man i Dosflash 1.8 där allt är inbyggt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Okey, är det samma firmware som med förgående model då oxå(74850C)?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nope, det är en ny firmware, den heter 83850C den också, har du den inte på datorn redan finns den på min hemsida, lagt in den i iXtreme 1.6 arkivet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    tackar för svaren!

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Jag hade innan jag skrev i denna tråd lyckats testa med spear på drivern och då märkt att det inte funka, sen skrev jag här. Nu försöker jag flasha den med dosflash 1.8 i dos, kör liteon K och få då till svar sen "Can't get inquiry data!" och jag kan inte få ut släden längre via eject knappen.

    Finns det NÅGOT sätt att få den att funka som vanligt igen eller är den krashad och bara å köpa ny xbox?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    nån som har nån liten aning om va som kan ha hänt? Snälla!?

    Edit:
    Tydligen kan man inte flasha med USBkabel mot mitt maximus kit.
    Men varför har FW bara dött i disken, om jag inte kommer åt den med usbkabel varför kan FW bara gå sönder då? Om jag har seriellkabel, finns det chans att läsa ur FW ändå då?
    Last edited by jwradhe; 2009-09-30 at 23:09.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag har via MSN försökt komma fram till en lösning på jwradhe's problem, utan framgångar...

    vi har försökt med att köra i windows och DOS (det var i DOS allting gick åt h-vete)
    i windows dyker den inte upp alls (i jungleflasher) och i DOS får han inte ut något alls, troligen pga att han kört med USB Kabeln... (fungerar inte i DOS, inget jag tänkte på att nämna när han körde... så kanske är det som orsakat det hela, men det tror jag inte?)

    2st Liteon 83850C har nu kolat av försök att läsa firmwaren från dom... någon som har några fler bra idéer som vi kan testa?

    *edit:*
    Vi har försökt med Dosflash 1.8 från 2 olika källor (jag skickade den jag har till honom som jag tagit från Xbins... dock inte testat detta själv tidigare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Har för mig att jag läste att man absolut inte ska köra proben på dessa... det kan visst skada kretskortet.

    (Läs den röda texten http://forums.xbox-scene.com/index.p...c=690022&st=1# )

    Funkar någon av dom i respektive xbox?
    Last edited by POi2; 2009-10-01 at 08:52.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Hej! Ja första driven gjorde jag tyvärr de, men tror inte att de dödade den, för jag köpte en ny som ja tänkte att ja självklart inte ska köra proben/spearen på så att jag slipper förstöra den. Så jag kopplade in den och försökta läsa nyckeln, sen funkade det inte!
    Har maximus kitet kopplat med usbkabel, och det var tydligen fel.
    Men hur kan detta sabba fw när jag inte ens erasat eller skrivit till den? Endast försökt läsa ur nyckeln.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Du menar att du köpte en ny xbox?

    Jag har ingen koll på maximus+usb. Du får inte upp dvd-spelaren i JungleFlasher? (se till att släden är halvt inne och allt det där innan du startar JF).

    Vet du någon har VIA-kort i sin maskin så bör du testa där.

    Dom bör ju inte dö av att läsa ur firmware. Har du kollat så att MODEB inte är påslaget på maximus kitet?

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Hej!
    Jag jag köpte en ny då jag trodde den va stendöd.

    Nee jag hittar inget i jungleflasher när jag startat den, dock så va släden stängd just då, men den går inte att ejecta alls.

    Jag har VIA kort när jag flashar.

    MODEB finns det ingen spec knapp för tror jag. Har Maximus 360 Xtractor

    Edit:
    Får även errorcode E64 när jag testar ifall boxen funkar i xboxet.
    Last edited by jwradhe; 2009-10-01 at 09:58.

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Du råkade inte sätt in strömsladden upp-och-ner i dvd-spelaren?

    Du har nu två maskiner som inte fungerar?


    E64 pekar på att det är problem med dvdn och dess firmware .. felaktig nyckel eller så är hela firmware/dvd:n åt skogen, du har inte råkat byta dvd-spelarna mellan xboxarna va?

    Jag tror du har "brickat" två stycken nu ... tyvärr.


    Du kan testa att byta sata-sladdens position på VIA-kortet. Detta kommer dock inte hjälpa ejecten...som triggas via den kombinerade strömsladden.
    Last edited by POi2; 2009-10-01 at 11:33.

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Ja tror oxå att dom båda är brickade, men hur gick det till? Vart i det hela hände det.
    Allt satt rätt osv så de va inte de. Och jag har testat dom båda i resp. rätt maskin.

    Tror inte de hjälper med att byta sata kabelns position. Vad är det som skulle vara skillnaden?

    Vart i själva flasningen kan det ha gått fel?
    Jag upplever efter kommandot Liteon K att det gick åt skogen me drivern då.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Sata kabelns position gör stor skillnad om man har problem med att få driven synlig ... märks i winxp/JF iaf.
    Jag använder dock aldrig DOS (bara JF) och har aldrig stött på dessa problem.
    Ser mörkt ut, tyvärr.

    Har själv ett kort som liknar detta:

    .... och det funkar bara med den högra sata-porten, troligen för att det är ett RAID-kort.
    Last edited by POi2; 2009-10-01 at 11:51.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    kan det inte vara värt att testa seriell-kabel och se ifall man kan komma åt den ändå.
    Fast om man får E64, ÄR fw borta redan då och nyckel e omöjlig att få tillbaka?

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Du menar istället för usb-proben? Nej, du måste först få driven att bli igenkänd... på bilden nedan ser du "Drive Properties" .. det är typ så det måste se ut i JF när driven är inkopplad.

    När du har raderat minnet på driven så står det i rutan bredvid "Verdor: " typ "Vendor mode...något" och inget på dom andra raderna.

    Står det något öht när din är inkopplad (med släden halvt inne och tray-status open)?

    Kolla även i samma mapp som du körde dosflash om det har skapats en fil med den unika nyckeln... troligen inte.


  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    E64 talar bara om att boxen inte får någon kontakt med driven, mest troligen för att FW blivit raderad, men den ska inte bli raderad av att man kör Liteon K, det skulle i sådana fall vara om det någon bugg i dosflash 1.8 som gör att den inte läser utan raderar... den möjligheten finns också (även om den är väldigt liten)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Du menar istället för usb-proben? Nej, du måste först få driven att bli igenkänd... på bilden nedan ser du "Drive Properties" .. det är typ så det måste se ut i JF när driven är inkopplad.

    När du har raderat minnet på driven så står det i rutan bredvid "Verdor: " typ "Vendor mode...något" och inget på dom andra raderna.

    Står det något öht när din är inkopplad (med släden halvt inne och tray-status open)?

    Kolla även i samma mapp som du körde dosflash om det har skapats en fil med den unika nyckeln... troligen inte.

    han använder sig av ett Maximus 360 Xtractor kit, inte något "USB spear" kit... även Maximus 360 Xtractor och CK3 har en usb port, det är den som han använder...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jaha, den varianten har stöd för både USB o seriell .. ok... dock så gäller det först när nyckeln ska läsas ut... för att få kontakt med driven behövs inte spear:en.

    Kan inte dosflash men får man frågorna om att hålla på med släden fram och tillbaka när man läser ur nyckeln på en ny liteon 83850c? Fick du dom frågorna?
    Last edited by POi2; 2009-10-01 at 13:16.

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    i dosflash fick jag ingen sån fråga, utan den sa att jag skulle skriva nmanet på mina filer, text inquiry.bin key.bin dummy.bin osv sen stog det "Cant read inquiry.bin data!" typ.

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Hur ser din "Drive Properties"-ruta ut i JF för båda dvd-spelarna (starta om JF emellan)?

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Det e helt tomt, den hittar inget alls. testat starta om datorn flera gånger.

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Är det helt tomt (eller "No drive detected!") och du har valt rätt io-port som på typ bilden nedan (klicka i "VIA ports only")...

    ... och fortfarande inte får upp någon drive (med släden halvöppen) så är det nog troligen ganska så kört.

    Var i swe finns du? Kanske någon som kan hjälpa dig där du bor.
    Last edited by POi2; 2009-10-01 at 14:36.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. LiteOn - Problem!
    By efex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 08:17
  2. liteon 1.5 not safe??
    By Tmd_crazy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 08:26
  3. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  4. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25
  5. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •