Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 41 av 41

Diskussion: Ny liteon?

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jwradhe Visa Inlägg
    Hej!
    Jag jag köpte en ny då jag trodde den va stendöd.

    Nee jag hittar inget i jungleflasher när jag startat den, dock så va släden stängd just då, men den går inte att ejecta alls.

    Jag har VIA kort när jag flashar.

    MODEB finns det ingen spec knapp för tror jag. Har Maximus 360 Xtractor

    Edit:
    Får även errorcode E64 när jag testar ifall boxen funkar i xboxet.
    E64 betyder att du har fel mjukvara i din 360 läsare.
    Har du haft en Lite-On läsare o råkat spoofa den till en Hitatchi kabn det bli så.
    Eller om du ghar en Hitatchi 47 o råkar kasta i hitatchi 97 mjukvara i den kan det bli så.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Googla på: e64 liteon
    ... en del intressant läsning ...kontentan ... har du inte fått ut din nyckel är det kört.

  3. #33
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Kan man använda samma metod för äldre liteon's som för nyare utan probe?

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Nej, tyvärr.

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Antar oxå att den e körd. Som tur e spelade jag dum å lämnade tillbaka den jag köpte, så jag fick en ny. men har en som e död då. Nån som behöver delar?

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Om jag ska försöka flasha igen, kan nån förklara exakt vad jag ska göra och funkar min Maximus 360 Xtractor kopplad via USB till datorn?

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Inte för att vara elak men du skulle kanske lämna den till någon som kan detta.

    Om du fortfarande vill ge dig in på att flasha så börja med slå av strömmen överallt, koppla in dvd-spelaren till SATA-kortet, och ström till maxi-musen ((dubbel- OCH trippelkolla) så att strömsladden är vänd på rätt håll).
    Slå på strömmen, tryck på eject-knappen på maximus så att släden åker ut, tryck på on/off knappen på maximus så strömmen bryts, tryck in släden halvvägs, tryck på on/off på maximus så strömmen kommer tillbaka.

    Vänta på att windows laddas, starta senaste JungleFlasher, kolla under "Drive Properties" om du ser att dvd-spelare har idetifierats... har den det så är du på god väg.

    Nästa steg är att köra "lo83" om det är en liteon 83xxxC, är den en liteon 74xxxx så stänger du av strömmen via maximus, koppla loss alla kablar, öppnar kåpan försiktigt, kopplar in den igen försiktigt UTAN ATT RÖRA EN ENDA ELEKTRONISK KOMPONENT, se till (dubbel- OCH trippelkolla) så att strömsladden är vänd på rätt håll. Sen är det dags att ta proben på 707-punkten och tryck på rätt knapp i JF.

    Om du fick problem redan i början (inget under Drive Properties) så är något fel-inställt eller så har du sabbat en dvd till

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Jag har flashat flertalet av liteon 74xxx redan, men detta var lite annorlunda, men lära mig detta de ska jag. Jag kollar runt lite innan jag gör något.

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jaha ... oki då funkar ju din utrustning, 83xxx är egentligen lättare och utläsning av nyckeln ska inte döda den, endast om det blir någon form av spik eller jordfel kanske eller att maxiums:en gör något skumt.

    http://www.360xtractorpro.com/ ...

    ATTENTION:
    We recommend NOT USING the 360Xtractor Pro with the latest Lite-on drive model DG-16dD2S with firmware 83850c!
    You may damage your drive since this is a new drive that is now just coming out are not fully tested and supported yet!

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    haha okey, ja där ser man Får köpa CK3 Pro kitet då eftersom jag hört att det är bättre?

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Saxat om den nya maximusen...

    Now with the 360 USB Xtractor and the resettable fuses, if the 360 power unit does receive a power spike for whatever reason, the fuses will kick in stopping power from going to the drive and after a short while will reset and give power back to the drive again, we think this is the best solution used by any team making devices such as these and Maximus has been the first to do it, no doubt the other teams will copy the idea, but you know who did it first and sent the benchmark for a strong and reliable product. Without these resettable fuses you run the risk of power spikes killing your 360 power unit, and without any fuses at all could lead to drives being fried or worse, so when buying the USB Xtractor you can be sure the unit will last, and there will be no chances of power spikes damaging your product or drives you are working on, if you?re looking for the best and most advanced extraction / flashing device for the 360 the USB Xtractor bundle is it.

    ... det verkar som om det har varit lite problem med maximusen

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. LiteOn - Problem!
    By efex in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 08:17
  2. liteon 1.5 not safe??
    By Tmd_crazy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 08:26
  3. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  4. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25
  5. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •