Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Yoshihiro?s 5.55 & 6.00 Games Decrypter släppt

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Yoshihiro?s 5.55 & 6.00 Games Decrypter släppt

    Nu har Yoshihiro släppt en decrypter så man kan spela 5.55 och 6.0-spel.

    http://www.psp-hacks.com/2009/09/29/...pter-released/

    Filerna du behöver:
    5.55 & 6.00 Games Decrypter V4
    UMDGen 4.00

    The Guide:
    1. Put the Decrypter into the GAME folder on your PSP.
    2. Start up UMDGen. Go to the PSP (usually the F: drive on your PC unless you have a lot of things hooked up).
    3. Open file. Go to the PSP, from there, to the ISO folder and to the ISO you want.
    4. Take the Eboot.bin file out and place it on to the root of the memory stick.
    5. Exit out of USB mode on the PSP and go to games and start the Decrypter. Press X when it tells you to decrypt the eboot.
    6. After that is over, connect your PSP to your PC again.
    7. First, notice that on the root of your MS, there is now a folder called DECRYPTER. This is where your new Eboot is.
    8. Back to UMDGen. Keep your PSP folder open. Now, go to the ISO folder and open your ISO. Delete the Eboot found in sysdir and put your new one in. Drag it from the DECRYPTER folder into the ISO that is open in UMDGen.
    9. Save it as an ISO. If you do not have enough space on your MS for UMDGen to save another ISO, this process of editing the ISO can be done from your desktop as long as the ISO is there.
    10. Make sure you delete the old ISO and make sure the new ISO is in the correct folder etc.
    11. Enjoy your newly playable ISO!
    Har inte hunnit testa själv ännu men jag kommer göra det så fort jag tröttnat på MAG-betan.
    Risken är att alltså att nån annan här får skriva hur det gick eftersom jag är fast i underbara MAG.
    Last edited by ktd; 2009-10-10 at 23:15.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Då har jag lagt min PSPgo åt sidan i 5 minuter för att testa om det här funkar på min 1000-modell med GEN 5.50-B2...

    Och det funkar! Jag testade att göra en backup på MotorStorm och det går fin fint!
    Jag fick ändrade UMD ISO MODE till M33 driver från Sony NP9660 dock.

    Jag uppdaterade guiden i första posten till en som var mer rakt på också...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Funkar detta för alla spel? >_> det vore jävligt nice! btw..Motorstorm kan man patcha ;P

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Det verkar som dom flesta spelen funkar. På forumet på psp-hacks.com finns en lista folk fyller i.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Det verkar som dom flesta spelen funkar. På forumet på psp-hacks.com finns en lista folk fyller i.
    Vette faen om jag e blind lr vare nu beror på men jag hittar inte nån lista ... Länk???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    för mej funkar birds of prey och motorstorm klockrent.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    funkar fint med Dirt 2 och Star Wars The Clone Wars Republic Heroes.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Ska vi inte starta en egen lista med spel som funkar med 5.50 GEN-B2 efter dekryptering med 5.55 & 6.00 Games Decrypter V2??? Gärna då en lista med riktiga release namn så man lättare kan hålla koll ... Btw är det nån som fått SoulCalibur.IV.Broken.Destiny.EUR.PSP-TR att funka???
    Last edited by Begga; 2009-10-06 at 17:31.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    gran turismo och fifa10 funkar ej för mej,pspn hänger sej.
    just min tur,dom 2 spelen som man hade sett mest fram emot=/

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    60
    Respekt
    18
    kan tillägga att jag fick motorstorm att funka med hjälp av detta underbart!

    Tackar så mycket!
    Jag har ett PSP PHAT med 5.50 GEN-B (Full)

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    gran turismo och fifa10 funkar ej för mej,pspn hänger sej.
    just min tur,dom 2 spelen som man hade sett mest fram emot=/
    Gran Turismo funkar perfekt under 5.50 GEN-B2 om du dekrypterar Boot.bin före ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Gran Turismo funkar perfekt under 5.50 GEN-B2 om du dekrypterar Boot.bin före ...

    Boot.bin?är det inte Eboot.bin du menar?annars har jag gjort lite galet:P

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    För er som kör Winblows har det kommit en patcher nu.
    http://www.psp-hacks.com/2009/10/07/...and-other-cfws

    Då slipper man patcha EBOOT.BIN på PSPn.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    jag kan inte få Decrypter att vissas i spel menyn

    Edit: det funkar nu
    Last edited by hejhej20; 2009-10-08 at 16:59.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    För er som kör Winblows har det kommit en patcher nu.
    http://www.psp-hacks.com/2009/10/07/...and-other-cfws

    Då slipper man patcha EBOOT.BIN på PSPn.

    woot?
    så då slipper man uppgradera till 5.50 GEN2 då enligt sidan
    ska tydligen gå att lira 6.00 spel osv på M33 med detta
    ska testas när jag får chansen

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    succses,funkade mycket bra
    kan tilläga att man ej behöver decrypta med game decrypter utav den där yoshiro(eller vad han nu heter).
    dra ut EBOOT.bin med UMDGEN,patcha med den där eboot patcher,he in den i ISO filen igen och spara..klart

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    woot?
    så då slipper man uppgradera till 5.50 GEN2 då enligt sidan
    ska tydligen gå att lira 6.00 spel osv på M33 med detta
    ska testas när jag får chansen
    Tror nog du blir tvungen att ändå uppgradera till GEN ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    succses,funkade mycket bra
    kan tilläga att man ej behöver decrypta med game decrypter utav den där yoshiro(eller vad han nu heter).
    dra ut EBOOT.bin med UMDGEN,patcha med den där eboot patcher,he in den i ISO filen igen och spara..klart
    Blir ju i princip lika mycket jobb ändå ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Tror nog du blir tvungen att ändå uppgradera till GEN ...
    kanske man måste uppgradera till det i framtiden,men för oss som inte vet hur man uppgraderar och för dom som inte vill uppgradera,så är ju detta fantastiskt just nu

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mangemani Visa Inlägg
    kanske man måste uppgradera till det i framtiden,men för oss som inte vet hur man uppgraderar och för dom som inte vill uppgradera,så är ju detta fantastiskt just nu
    Som sagt jag tror inte det funkar nå vidare med gamla M33 utan att du måste köra med GEN ... Dessutom så klarar nog vem som helst att uppgradera läs här ----> http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37260
    Last edited by Begga; 2009-10-08 at 19:53.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    För er som kör Winblows har det kommit en patcher nu.
    http://www.psp-hacks.com/2009/10/07/...and-other-cfws

    Då slipper man patcha EBOOT.BIN på PSPn.

    jepp,nu har jag suttit och testat det mesta som finns utav dom nyaste spelen(som kräver 5.50/6.00) som ej funkade förut och alla funkar nu tack vare det där.
    fanns få undantag där jag var tvungen att plocka ur EBOOT.BIN filen ur ISOn,lägga den i roten på PSPn och decrypta innan jag använde patchen,men med dom flesta så var det bara att patcha så funkade dom

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Som sagt jag tror inte det funkar nå vidare med gamla M33 utan att du måste köra med GEN ... Dessutom så klarar nog vem som helst att uppgradera läs här ----> http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37260
    Jag hade rätt i mitt förra påstående att man behövde köra med GEN för att det skulle fungera med att decryptera EBOOT.bin men tydligen ska det vara löst i den senaste versionen så att det fungerar på alla CFW´s ... Här kommer en länk ... http://www.psp-hacks.com/2009/10/08/...r-v4-released/
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    15
    så det har kommit ännu en decrypter som gör så att spelen funkar på alla CFW
    länken som postades längre upp i tråden gör ju också det(åtminstånde på M33 osv)
    men det var visst lite buggar osv som hade fixats till i den där r-v4 versionen,kanske man ska börja köra med den istället då

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    wow, var på väg o uppdatera till gen....blir inget än så länge xD

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Länken i första inlägget är uppdaterade till V4...

Liknande diskussioner

  1. there are no games på ny 8gb ms pro duo
    By burn in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 21:12
  2. Single Layer SS support for both XBOX1 and XBOX360 games
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 22:13
  3. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •