Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: iPlayer

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17

    iPlayer

    Jag tycker att psxcare skulle kunna beställa hem några
    iPlayer flashcards. För att det är det ända i dags läget SLOT-1 kort som kan emulera GBA spel via NDS-GBA iPlayer GBA Emulator 1.0.

    Jag skulle beställa ett direkt :P
    Last edited by Humanwar; 2009-09-30 at 23:39.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är en emulator så det är inte samma sak som att köra med ett M3 GBA Expansion pack i slot 2 (på en äldre ds, dsi har ju inget slot 2).

    Man måste köra med "frameskip" för att det skall flyta på.

    Men visst jag skall kolla om jag kan få hem några iPlayer ifall någon tycker det är kul att spela gba på en dsi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Härligt jag har ingen DSi nu men kommer förmodligen skaffa en i framtiden och då kan det vara bra att vara förbered.

    .PS.har inget M3 GBA expansion pack kommer nog inte att skaffa ett om ni beställer hem iPlayer.DS.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    hur går det får ni tag på några iPlayer? eller kommer ni inte att beställa hem?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    har då beställt en iPlayer från Nederländerna väntas komma i slutet av denna vecka :P

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Har hämtat ut min iPlayer nu
    provar just nu att spela Golden sun på GBA emulatorn fungerar perfekt

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Trevligt, funderar på att köpa en sån här.

    Har jag förstått det hela rätt om jag behöver köpa ett Micro SD minne till den här?
    Kan jag använda ett Micro SDHC?
    Och ifall jag nu köper ett 16 gig, kan jag använda det till både min iPlayer och min M3i zero?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Zorger Visa Inlägg
    Trevligt, funderar på att köpa en sån här.
    Dom är rätt trevliga, vi har dem iaf i denna sektion av vår Webshop: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81&xPage=1

    Citat Original inlägg av Zorger Visa Inlägg
    Har jag förstått det hela rätt om jag behöver köpa ett Micro SD minne till den här?
    Ja det stämmer, det för att de flesta redan har minneskort drällandes hemma från mobiltelefoner o för att det är smidigare o uppgradera.
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=83&xPage=1

    Citat Original inlägg av Zorger Visa Inlägg
    Kan jag använda ett Micro SDHC?
    Det skall enligt tillverkaren inte vara några problem alls, alla kort över 2gb benäms HC .
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=83&xPage=1

    Citat Original inlägg av Zorger Visa Inlägg
    Och ifall jag nu köper ett 16 gig, kan jag använda det till både min iPlayer och min M3i zero?
    Nja om inga av systemdrivrutinerna för M3iZero krockar med systemdrivrutiner från i-playern så bör det fungera, inget jag själv provat men jag har själv tidigare gjort testkort med R4 drivisar samt M3 drivisar utan problem, men som sagt inget vi har testat med din kombination.
    Du får väl prova o sen skriva en rad här. Dock skulle jag ha olika minnen i de olika korten bara för att det dels inte är dyrt med minnen i dagsläge o för smidighetens skull. Lättare o tappa ett minne än en hel kassett.

    Info saxat från Officiella tillverkarna:
    iPlayer F A Q

    Q:What is the advantage of iPlayer?
    A:No Converting. No PC software, Easy use. iPlayer can play video directly without any converting through hardware decoding.


    Q:What is Hardware decoding?
    A:Because the hardware limitation of DS console, DS can't play video directly. iPlayer has a decode chip built-in. This chip provide the powerful multi-media function beyond the hardware limitation of DS console.


    Q:What resolution does iPlayer support?
    A:iPlayer can support 640 x 480 perfectly. Resolution out of this range, iPlayer can play it also, but we do not guarantee the fluency.


    Q:What console does iPlayer support?
    A:NDS, NDSL, NDSi.


    Q: What video format does iPlayer support?
    A:iPlayer support almost all popular video format. AVI, RMVB, RM, FLV, ASF, MPG, WMV, MP3, include the DivX & XviD.


    Q:What size of MicroSD does iPlayer support?
    A:Up to 32GBytes.And support SDHC high speed MicroSD.


    Q:How about the iPlayer power consumption?
    A:iPlayer can play video more than 4 hours. Test environment: Brightness 2, volume biggest with earphone, NDSL.


    Q: How to upgrade iPlayer to support DSi v1.4?
    1. first of all, copy update.dat and _system folder to the MicroSD. This is upgrade file. 2. Insert MicroSD into iPlayer, insert iPlayer into DSi. 3. Turn on the power, click the iPlayer icon. 4. When a message display on the screen. " An error has occurred Press and hold the POWER Button to turn the system off Please refer to the Nintendo DSi Operations Manual for details." [Important] Wait 2 mins, iPlayer is upgrading. (Warning: If turn off power at this moment, iPlayer will dead). 5. After 2 mins, turn off the power. you can delete the update.dat file. 6. Turn on the power, iPlayer icon will change to another one, it's no problem, just click it and enjoy you iplayer.
    Last edited by Pendragon; 2010-06-02 at 17:01.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har ju även de nya supercard dstwo så kan man både köra ds-roms och gba-roms'...

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1208
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •