Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: 360 + nya dashboarden = ingen live

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    360 + nya dashboarden = ingen live

    Jag chippade/flashade mitt 360 hos er för ett par år sen, (om det ens gör nån skillnad med det här problemet).

    Spelade då live med brända skivor inga problem,
    lånade senare ut 360:t till en kompis som har haft det i ett år som har fortsatt bränna och spela men ej live. så tog jag tillbaka det för några dagar sen och tankade ner UFC NTSC och stoppade i, då ville den uppdatera dashboarden, som gjordes utan problem, men nu tänkte jag att jag ville spela lite live spel som jag gjorde för, men kommer fan inte åt 360 live.

    har pratat med både comhem och med supporten för microsoft, ingen har någon ide. berättade inte för supporten att jag kört in ett ntsc spel och fått min uppdatering genom denna.

    kör jag ett connection test så får jag kryss framme innan 'Xbox LIVE'
    har provat allt och funderar skarpt på om problemet ligger i xboxet och inte i mitt internet.

    Kan min uppdatering från ufc spelet påverkat min live uppkoppling?
    finns det/ går det att återställa?
    pal/ntsc är det samma dash?

    tankar, ideer, tips? kör på!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    vad får du för error code?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad får du för error code?
    jag antar att du menar koden man skall få ut genom att följa den här guiden.

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29160

    jag lyckas bara få dom olika diodrarna att snurra aldrig att blinka.

    MvH

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    felkoden är det som står när du försöker ansluta till live, har inget med RROD att göra, vilket den där har...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    efter att felsökningen av nätverket har misslyckats så ska man trycka på Y (om ja inte minns fel) för att få ut felkoder.
    för övrigt tycker ja att de verkar som att du har blivit bannad, inte så konstigt heller efter som de va "ett par år sen" du flashade boxen.
    men kolla upp felkoden och återkom =)

    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du fick inte hem någon uppdatering när du gick in på live heller antar jag? egentligen borde Microsoft kunnat tala om för dig att du blivit konsoll bannad... (om det nu är det som är felet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    efter att felsökningen av nätverket har misslyckats så ska man trycka på Y (om ja inte minns fel) för att få ut felkoder.
    för övrigt tycker ja att de verkar som att du har blivit bannad, inte så konstigt heller efter som de va "ett par år sen" du flashade boxen.
    men kolla upp felkoden och återkom =)

    Mvh Mathias
    Error status report

    W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 00A8 - 6820
    Z: 8015 - 190D
    ID: 0006 - 0000

    är det jag får ut

    MvH

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hmmm då har jag googlat mig till att jag tydligen är bannad.

    går det att motverka

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Nepp det är bara skaffa ny konsoll om du är sugen på live ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Nepp det är bara skaffa ny konsoll om du är sugen på live ...
    japp blir väl att göra det.

    finns det nått chip/firmware idag som är mer "live anpassat" eller är det samma risk idag att modda boxen? har inte följt med utvecklingen.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Nope finns inget som är 100% säkert. Du bör köra ixtreme 1.6 och verifiera alla backup:er med abgx360 för att minimera risken.

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Nope finns inget som är 100% säkert. Du bör köra ixtreme 1.6 och verifiera alla backup:er med abgx360 för att minimera risken.
    ahh okej, jag håller väl ögonen öppna tills det kommer nåt crack så man blir av med live bannen så kan man ha ett i sovrummet och ett i vardagsrummet.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Finns inte, kommer inte... detta pga Ms blockerar din maskin centralt. Du kan använda din maskin som vanligt utan Live dock.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MbLR Visa Inlägg
    ahh okej, jag håller väl ögonen öppna tills det kommer nåt crack så man blir av med live bannen så kan man ha ett i sovrummet och ett i vardagsrummet.
    Det finns et hack men vet ej om dte funkar folk säger att det gör det och vissa säger nej.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det är inget hack, det innebär att man för över NAND (BIOS) m.m från en icke-bannad maskin till en bannad. För att kunna göra detta krävs:
    1. En icke-bannad maskin/moderkort
    2. CPU-nycklar från båda maskinerna, vilket man bara kan få via JTAG-hacket eller KingKong-hacket.
    3. Lödkunskap & div. utrustning
    4. En jävla massa tid och ork
    SUMMA: Köp en ny box.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Det är inget hack, det innebär att man för över NAND (BIOS) m.m från en icke-bannad maskin till en bannad. För att kunna göra detta krävs:
    1. En icke-bannad maskin/moderkort
    2. CPU-nycklar från båda maskinerna, vilket man bara kan få via JTAG-hacket eller KingKong-hacket.
    3. Lödkunskap & div. utrustning
    4. En jävla massa tid och ork
    SUMMA: Köp en ny box.
    <ironi>
    Jag gör det lätt för 3.000 kr
    Då uppgraderar jag t.om din gamla box med HDMI uttag om du inte hade det innan

    Dock kan nedladdade saker "eventuellt2 vara tvunget att laddas ned på nytt från Ms marketplace.
    o jusst ja du får ett ny fräscht skal, nytt serienummer med och *viskar* en helt ny maskin helt enkelt* ps. den kommer likna en ny Arcademaskin ds.
    </ironi>
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    haha tack för hjälpen grabbar.

    psxcare, om det dyker upp någon sätt att bli av med bannen så hojta till så har jag en försökskanin
    Last edited by MbLR; 2009-10-01 at 23:57.

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av MbLR Visa Inlägg
    haha tack för hjälpen grabbar.

    psxcare, om det dyker upp någon sätt att bli av med bannen så hojta till så har jag en försökskanin
    Ja jag skrev ju hur jag lölser det för 3.000 kr
    http://www.forum.psxcare.com/support...4&postcount=16

    Allt annat verkar för omständigt o dyrare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja jag skrev ju hur jag lölser det för 3.000 kr
    http://www.forum.psxcare.com/support...4&postcount=16

    Allt annat verkar för omständigt o dyrare
    du förstår mycke väl vad jag menar, nåt sätt som inte kostar mer än ett nytt xbox.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det finns inget enkelt sätt, microsoft lagrar din uppgifter centralt .. varje xbox har unika MAC-adresser och konsol-id:n. Så fort man försöker connecta mot Live så kollas det mot databaserna vilka maskiner som har blivit bannade .. är din maskin bannad kommer du aldrig in igen.

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Det finns inget enkelt sätt, microsoft lagrar din uppgifter centralt .. varje xbox har unika MAC-adresser och konsol-id:n. Så fort man försöker connecta mot Live så kollas det mot databaserna vilka maskiner som har blivit bannade .. är din maskin bannad kommer du aldrig in igen.
    titta vad jag skriver, OM det kommer nåt sätt.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MbLR Visa Inlägg
    titta vad jag skriver, OM det kommer nåt sätt.
    det han försöker tala om för dig är att det INTE KOMMER någonting som är enkelt att utöra som gör att din box INTE blir bannad... hänger du med nu?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av MbLR Visa Inlägg
    titta vad jag skriver, OM det kommer nåt sätt.
    Okej då, det kan kosta 1.900 kr om du vill ha en oflashad box tillbaka
    NEj vi tror inte på några enkla lösningar där, de osm redan finns är knappt värda o hålla på o mecka med.

    Billigare köpa nytt!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Okej då, det kan kosta 1.900 kr om du vill ha en oflashad box tillbaka
    NEj vi tror inte på några enkla lösningar där, de osm redan finns är knappt värda o hålla på o mecka med.

    Billigare köpa nytt!
    det finns inga problem, har redan köpt ett nytt xbox, chippat och spelar live.
    så jag säger der igen, OM (LÄS OM) det kommer nåt sätt, så har jag ett att testa på.


    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det han försöker tala om för dig är att det INTE KOMMER någonting som är enkelt att utöra som gör att din box INTE blir bannad... hänger du med nu?
    vad vet du om saken, du spekulerar ju lika mycke som att jag spekulerar att det kan komma, du har ingen anning om vilka som försöker knäcka den saken.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MbLR Visa Inlägg
    vad vet du om saken, du spekulerar ju lika mycke som att jag spekulerar att det kan komma, du har ingen anning om vilka som försöker knäcka den saken.
    jag tvivlar extremt starkt på att det i huvudtaget kommer gå, om man inte gör som det redan går att göra, vilket INTE är lätt... iofs skulle man kunna hacka sig in på Microsofts servrar, men varför ta den risken? och det tror jag dessutom inte är lätt, och utöver det är det en EXTREM risk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av MbLR Visa Inlägg
    det finns inga problem, har redan köpt ett nytt xbox, chippat och spelar live.
    så jag säger der igen, OM (LÄS OM) det kommer nåt sätt, så har jag ett att testa på.
    Det finns redan sätt att kringgå en banning på "om man inte köper en ny box" men de är så jävla krångliga att det inte är LÖNT att mecka med.
    De innefattar bla:
    1. Att man måste ha det första moderkortet som släpptes på marknaden på den box som blivit bannad, har man inte det kan man glömma allt.
    2. Man löder på lite motstånd o kopplar på en parallellport
    3. Läsa ut Nand
    4. Göra exakt samma sak med en annan box.
    5. Skriva den friska boxens NAND till den Sjuka "Bannade"
    6. Skriva ihop o testa.

    Problemen som kan uppstå är bla.
    Samma serenummer loggar in på Live samtidigt eller någon av boxarna blir bannade. '( Då blir det ju kollektiv bestraffning ).

    Ungefärlig uppskattad tid i arbete bara på ena boxen för säg 350 kr /timmen o då är jag snäll.
    5.Min isärplockning inklusive test.
    20.Min Lödjobb
    45.Min svära åt att man inte kan connecta till boxens NAND för att läsa ur den.
    ( Läsa ur har jag inte en susning på hur lång tid men vi säger en timme )
    Ca 2.Timmars arbete ( 130 Min ) = 700 kr arbetskostnad

    Samma procedur *2

    Nu är vi uppe i Ca 4.Timmars arbete ( 260 Min ) = 1.400 kr arbetskostnad...

    Vi rundar av det med att skriva ihop o testa och då landar vi på säg 1.600 kr

    Vad kostar en ny maskin i dag ? Ca: 1.895:- vi tar det minus 1.600 kr o får då 296 kr o för de 295 kronorna får vi en ny konsoll med garanti och nya tillbehör... o sen flashar vi den för 400 kr villket blir 695 kr totalt extra.

    Oavsett om lödarbetet ovan fungerar eller inte måste vi ha betalt för allt jävla slit som det innebär samt komponentkostnader....

    Ser du varför jag skriver att det inte är lönt arbetet ?

    Inte för at verka vrång men jag personligen skulle ALDRIG lägga 1.600 kr eller mer på en chansning när jag för under 1.000 kr mer kan få en ny produkt.

    Tänk att det misslyckas... då lägger du ut 1.600 kr + 2.395 kr om du köper en ny konsoll av oss ändå.... o det blir 3.995 kr ungefär vad de gamla Elite maskinerna kostade en gång i tiden innan prissänkningen till 3.095kr

    Så antingen chansar du o lägger ut 1.600 kr på ett bräde för att vi skall försöka eller så tar du de pengarna o sparar ihop yttligare en slant o går hem samma dag med en fullt fungerande konsoll som dessutom är begåvad med den senaste flashningen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. xbox 360 problem, live!!
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 11:09
  3. Xbox Live banning?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:12
  4. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •