Jag köpte mitt Xbox 360 Elite (BenQ-drive) pre-flashed precis när iXtreme släpptes för BenQ (var det möjligtvis version 1.4?). Nu tänkte jag själv försöka flasha driven till iXtreme 1.6 då jag har monterat Team Xecutor Blaster 360 (den gamla modellen, inte NE) på krysslådan. Blastern fungerar som den ska, reagerar vid knapptryckning och lyser blått när sata ? och strömkabel är kopplade till datorn.
Jag bestämde mig för att använda iPrep v 008.9 men det gick inget vidare då jag fick upp att (efter att jag hade skrivit in dBen <serial> i dosläge) ?backups\serial\serial\ BENOFW.Bin is missing?. Nu säger inte BENOFW.bin mig mycket men jag tror det har någonting att göra med original firmware? I vilket fall kunde jag inte komma vidare så jag bestämde mig för att testa någonting annat, då hittade jag guiden här på PSXCARE om hur man flasher en BenQ-drive.
Jag följden guiden grundligt men jag kunde inte komma förbi 0x7F, Xboxet stannade helt enkelt i det läget trots att jag stängde av ? och på krysslådan. Nu testade jag istället DosFlash32 v 1.8. Efter att jag hade installerade portio32.sys och launchat programmet skiftade det från 0x51 till 0xD0 konstant utan någon som helst förändring, stängde av ? och på Xboxet. Testade programmet idag igen och kom av någon anledning vidare men nu står det istället ?No ATAPI device present? (får samma resultat i JungleFlasher v 0.1.66 Beta). Programmet verkar inte hitta min drive?
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra nu?det känns som jag har testat det mesta.
Jag har att VIA 6421 Sata kort.
Jag är jävligt tacksam för någon som helst hjälp, huvudvärken börjar sakta krypa fram nu ^^
Bookmarks