Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PSP Phat

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18

    Question PSP Phat

    Hej...

    jag har en gammal hederlig "psp phat" med firmware 3.40 kernel..har läst runt lite att det finns nåt nytt nu som man ska ha installerat(CFW) men jag vet inte egentligen i vilket syfte...e det för att kunna spela nya spel som släpps eller klarar jag mig på den gamla firmwaren jag har el det e rekommenderat att uppgradera?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    CFW till PSP är inte nåt direkt nytt och det är nåt som krävs för att kunna köra homebrew och illegalt nerladdade iso´s ... Och dessutom sitter du på en så pass gammal firmware som 3.40 så behöver du garanterat uppgradera för att köra nya spel oavsett om du sitter med en custom firmware eller en officiell firmware ... Har du haft den liggandes i en garderob ett par år eller kör du bara gamla spel som har ett par år på nacken ... I vilket fall som helst så tycker jag att du ska lägga in en cfw. Det finns ett par guider på forumet hur du går till väga ... Med en så pass gammal firmware så tror jag inte ens du behöver ett Pandora+Magic Stick vilket behövs med nyare firmwares ... Den nyaste firmware som finns ute nu är 6.00 ... Men som sagt sök på forumet så hittar du guider hur du går tillväga ... Men jag tycker du ska låta nån som har lite koll på PSP sköta det åt dig som tex Psx-Care ... Kostar inte många kronor om du tänker på vad du sparar in i spelinköp, dessutom finns det gott med roliga Homebrews till psp ... Homebrew eq. egenknåpade proggs till PSP:n ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Du borde åtminstone skaffa 5.xx.

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Den infon tackar jag för...då ska jag höra mig för häromkring där jag bor om det e nån som kan uppgradera den...annars får jag skicka iväg den. Ja det e ju blandat med spel som jag spelar...både nya o gamla,men har märkt att där e spel som inte vill starta o därför tänkte jag att där e kanske nåt nytt ute!!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 21:01
  2. Gps problem på Psp Phat
    By TheFlyingDragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 17:49
  3. Går det att flasha både ett PSP phat och ett PSP Slim med Pandora
    By skult in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 19:21
  4. PSP Phat - Slim
    By mve in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 07:14
  5. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •