Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Förvirrande

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Förvirrande

    Alltså, jag fattar på riktigt inte... antingen måste denna bransch vara helt sinnessjukt, eller så krigar ni alla mot varandra . Det gör mig som kund bara snurrig att inte veta vad jag ska välja..

    Jag kollar här:
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81

    Det är flashkort som jag tidigare aldrig hört talas om (förutom Acekard) ... alla dessa kort är väll helt ok pris antar jag ... men när jag kollar här:

    http://*************/75-ndsl-chip

    så fattar jag på riktigt inte vad jag ska välja och vad jag ska prioritera ... jag har hört talas om både R4 och DSTT ... dessa har jag bara hört gott om .. hur kan dessa kort som är mer igen "kända" vara billigare än psxcare's chip?

    förklara för mig, jag brukar handla ofta från psxcare, men nu vill jag gärna ha svar på detta.. det ser liksom inte ut som någon reklam drive eller liknande, jag bara undrar vem det är som drar på dramatiska marginaler? går faceplate i förlust på dessa kort eller är det psxcare som är för dyra?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Manges Visa Inlägg
    Alltså, jag fattar på riktigt inte... antingen måste denna bransch vara helt sinnessjukt, eller så krigar ni alla mot varandra . Det gör mig som kund bara snurrig att inte veta vad jag ska välja..

    Jag kollar här:
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81

    Det är flashkort som jag tidigare aldrig hört talas om (förutom Acekard) ... alla dessa kort är väll helt ok pris antar jag ... men när jag kollar här:

    http://*************/75-ndsl-chip

    så fattar jag på riktigt inte vad jag ska välja och vad jag ska prioritera ... jag har hört talas om både R4 och DSTT ... dessa har jag bara hört gott om .. hur kan dessa kort som är mer igen "kända" vara billigare än psxcare's chip?

    förklara för mig, jag brukar handla ofta från psxcare, men nu vill jag gärna ha svar på detta.. det ser liksom inte ut som någon reklam drive eller liknande, jag bara undrar vem det är som drar på dramatiska marginaler? går faceplate i förlust på dessa kort eller är det psxcare som är för dyra?
    Faceplate kán ha kloner (kopior) på flash korten men det inte säkert.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej Allewi,

    tack för en reflektion!

    Det kan faktiskt mycket väl stämma, måste nog säga att jag var lite trött för att tänka så långt att korten kan vara pirat.

    Men jag tittade extra noga i produktbeskrivningen, och dem skriver:

    "OBS! Se upp för kopior, det är väldigt vanligt att kopior av dessa kort säljs. Inte kul att bli lurad. Våra R4r är självklart orginal, direkt från tillverkarna."

    Så visst blir man lite fundersam, förvirrad och snurrig i skallen?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    16
    Korten hos faceplate klarar inte den nya DSi konsolen. De billigare (149:-) klarar inte heller sdhc kort därför kan man inte ha större minneskort än 2gb i dem.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Korten hos faceplate klarar inte den nya DSi konsolen. De billigare (149:-) klarar inte heller sdhc kort därför kan man inte ha större minneskort än 2gb i dem.
    Hmm.. är det jag som inte fattar eller hoppas jag bara?
    http://*************/69-ndsi-chip

    Den ska väll fungera för DSi? Haha, jag är på riiiiktigt helt snurrig, jag förstår bara inte. vad ska jag välja?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    16
    Jop den funkar till dsi, såg inte detta kort innan, hehe är för morgontrött

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hehe... aja, tack för svaren henkad.. jag ska ta och fundera lite på det här.. men du måste ärligt hålla med att det ser lite skumt ut?

    ha en trevlig lördag!

    tack för ett suveränt forum!!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns inte äkta R4.

    R4 lades ner pga juridiska problem.

    Sedan har deras varumärke kopieras av massor av kinafabriker.

    Korten fungerar oftast bra men det är ju struligt att hålla reda på vilka drivrutiner som passar för dom är ofta olika mellan olika "R4"

    Vi har haft R4 i sortimentet som lågpriskort, funderar på att ta in dom igen eftersom "alla" frågar efter just R4, men sedan blir det massa gnäll om att det inte är "äkta r4" trots att jag hela tiden informerar om att det inte finns något äkta r4, samt en massa support från kunder som inte klarar av att hitta senaste drivrutinen till just deras r4....

    Vi tog väl runt 350-400:- för r4rna sist vi hade dom inne.

    Vi har rätt hög marginal på flashkorten av olika anledningar. Vi säljer dessa under ständiga hot om stämning (som kan kosta oss dyrt om det blir allvar av dessa hot och vi förlorar en tvist). Och det är många kunder som behöver support för att få igång korten eller för att hitta uppdateringar på sina gamla kort även om vi har dom för nerladdning i forumet och skickar med svenska guider vid försäljning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •