Visar resultat 1 till 1 av 1

Diskussion: XBMC + Samba ...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    26

XBMC + Samba ...

Skulle vilja ha möjlighet att kunna streama till datorn och kunna se mina filmer var jag än befinner mig ... Kör nu med windows Samba men det känns inte riktigt tryggt att göra det utanför mitt interna nätverk ... Är det nån som har någon bra ide hur jag skulle kunna fixa det och göra det säkert ... Vill gärna fortsätta med SMB eftersom det är så bekvämt och enkelt om man vill lägg till ta bort utdelningar ... Tänkte testa med Hamachi men det finns kanske nån smidigare lösning??? Har redan fixat så att jag kan streama och se på PSP:n men då använder jag PimpStreamer ... Kanske skulle tillägga att jag använder XBMC som Media Spelare på min Laptop ... Det är därför jag gärna vill hålla fast vid Samba ...

Update:
    Kan meddela att jag testade och använda Hamachi för mitt VPN och det funkar helt klockrent, ingen lagg eller nå andra problem

Update2:
    Nu har vi gått ihop några stycken och delat ut våra film arkiv och kör över ett gemensamt VPN, men vi kör Comodo istället för Hamachi ... Rätt soft att ha ett stort arkiv (Ett antal Terabyte) med några tusen filmer och serier man kan se direkt ifrån utan att ladda ner före ... Vi delar även alla MP3 så det är gott om att lyssna på med ...

Fan att man aldrig tänkt på detta förut??? Rekommenderas kraftigt att testa ... Är inte dirkt knepigt ... PEACE!! OUT!!!
    Last edited by Begga; 2009-10-14 at 02:30.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

1. XBMC MediaCenter Sverige
    By GrandAnse in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 20:25
  2. Suddig bild i xbmc
    By Ostlukt in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 23:57
  3. XBMC boot pajj, bootable superdisc mac?!
    By calpa in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 01:12
  4. xbmc som startalternativ på evox menyn
    By bingobelle in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 21:17
  5. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner