Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Läsa ur nyckeln ur en spoofad Samsung

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Läsa ur nyckeln ur en spoofad Samsung

    Hej!
    En kompis till mig har köpt en 360 med Ixtreme 1.4 som jag tänkte uppgradera
    men det var utbytt läsare från en Lite-On till en Samsung 28.
    och har varken originalfilerna kvar eller Lite-On läsaren.
    När jag försökte läsa av nyckeln med Jungleflasher så blev det bara 0r i nyckel

    Går det inte att läsa ur nyckeln ur en spoofad läsare eller måste man använda nått annat program?

    Mvh
    /X-Rayzer

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Koppla in läsaren, tryck på "Intro / Device ID", tryck ok på rutan som ploppar upp, bryt sedan strömmen till läsaren, starta den direkt igen (on-off ... snabbt) sen ska flashchippet hittas.. tryck då på "read".


  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Vi läser o uppgraderar Spoofade Samsungar som ser ut att vara Lite-Ons nästan dagligen. Dock gör vi detta i Dos 2Urläsningen" sen bootar vi om till XP startar JungleFlasher o kastar in nyckeln i en Samsungpatchad iXtreme mjukvara 1.6 o spoofar denna som en Lite-On igen o sparar filen, sen hoppar vi ut i dos igen o flashar den nyuppdaterade o spoofade filen.

    Såhär ser förfarandet ut hos oss efter vi testat 360konsollen med ett orginalspel:
    1. Boota i Dos, Läs nyckeln *När vi kör Patch får vi felkod o då ser vi att det är en spoofad läsare.
    2. Starta XP, läsa filen i Firmwaretoolbox, hitta en patchad iXtreme 1.6 firmware för t.ex Samsungfilen, kopiera ut nyckeln ur mjukvaran du läst o klistra in i den nya iXtreme patchade, spara nyckel, spoofa läsare som vad nu skall sitta i din 360 ( Lite-On ) o är det en Samsing eller Hitatchi eller Benq som spoofas till Lite-On klottrar vi detta på läsaren med spritpenna för att vi nästa gång skall se detta o förmodligen då göra jobbet snabbare
    3. Boota om till Dos. o hoppa in i samsungkatalogen för att flasha, starta flashprogrammet o välja rätt fil... efter allt är klart testa så allt funkar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tack skall testa

    /X-Rayzer

Liknande diskussioner

  1. Läsa nyckeln ur en redan modifierad lite-on.
    By housepainter in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 10:23
  2. läsa av nyckeln flera ggr
    By kulu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 22:53
  3. uppdatera spoofad samsung
    By DeJi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 19:11
  4. Läsa firmware från redan spoofad drive
    By Trittan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 13:18
  5. Onine med spoofad samsung
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 16:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •