Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Xbox 360 dvd

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20

    Xbox 360 dvd

    Finns det i dagsläget någon dvd till boxarna som EJ går att flasha? till dom nya boxarna dvs
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Näe det går nog bra med alla ... Fasst vissa modeller kräver lite mer jobb ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    På Liteon 8xxxx producerade augusti och senare kan man i dagsläget inta hämta ut den unika nyckeln.

    Alla går däremot att flasha.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    På Liteon 8xxxx producerade augusti och senare kan man i dagsläget inta hämta ut den unika nyckeln.

    Alla går däremot att flasha.
    vafan snackar du om?? det går visst att få ut nyckeln ur Liteon drivar med FW 83850C! bara det att man inte kan göra det med dom gamla programmen utan man måste köra med lite nyare program...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vafan snackar du om?? det går visst att få ut nyckeln ur Liteon drivar med FW 83850C! bara det att man inte kan göra det med dom gamla programmen utan man måste köra med lite nyare program...
    oj, va kaxigt skrivet...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    sorry, hade inte läst det där ännu, hoppas du förstår mig?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det är lugnt ... antog att du hade missat det.

  9. #9
    Hej hopp. Har idag fixat en sådan Lite-on 8xxxxx EFTER Augusti. Som dom flesta nämner var det inte det lättaste. Tog mig hela dagen. Det gick INTE att få ut nyckeln när jag körde direkt från moderkortet. MEN när jag körde från mitt PCI-Sata kort gick det kanon att få ut nyckeln.

    NÄSTA PROBLEM.

    Det gick INTE att skriva till enheten från PCI kortet. Gick jätte bra att få till Vendormode. Gick fint att radera. MEN gick INTE att skriva.

    När jag bytte IGEN tillbaka till moderkortet fungerade det att skriva men fortfarande inte att läs så du får rätt nyckel.


    Vanliga frågor på detta är säkert många. Ja jag har testat samtliga portar. Gjort alla inställningar man ska samt använda dom produkter som rekommenderas och gjort dom ändringar som behövs. Har även testat i DOS, DOSFLASH nyaste, Även testat Dosflash 32 för Windows, JF. Resultaten jag beskrev blev lika i alla samtliga program.

    Har flashat ALLA modeller så jag gav mig tusan på den här med. Det var nära att jag gav upp MEN,,,, Skam den som ger sig.

    Nu komer säkert frågor på vad jag har för moderkort, Chip, PCI kort mm. Har inte det inärheten nu så jag ber att få återkomma med dom uppgifterna.



    Så.... Visst går det

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ergotype Visa Inlägg
    Så.... Visst går det
    nästan allt går med rätt vilja, grattis.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Några nyheter om denna mystiska lite-on 83850C (v2)?

    ergotype: är du säker på att de va en "unmoddable" 83850C? för ja har läst att de inte är alla 83850C från augusti som inte går att modda, utan bara vissa.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    Några nyheter om denna mystiska lite-on 83850C (v2)?

    ergotype: är du säker på att de va en "unmoddable" 83850C? för ja har läst att de inte är alla 83850C från augusti som inte går att modda, utan bara vissa.
    den omoddbara liteonen heter förmodligen "DG-16D2S-09C" medans den moddbara heter "DG-16D2S"

    http://www.klutsh.com/index.php/topic,114.0.html =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den omoddbara liteonen heter förmodligen "DG-16D2S-09C" medans den moddbara heter "DG-16D2S"

    http://www.klutsh.com/index.php/topic,114.0.html =)
    aha, de hade ja missat, men de finns inga nyheter om dom är påväg att knäckas?
    har nämligen en polare som ska köpa en xbox å då är de ganska stor changs att de blir en sån här läsare va? dom har slutat me alla andra förutom lite-on i nya xbox va?
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är bara Liteon i nya boxar ja, tyvär har jag ingen direkt koll på om dom håller på knäcker den nya versionen av liteon, har hört att C4EVA har tagit emot en av dessa "omoddbara" läsarna, men inte hört något om progress på detta

    om din polare vill vara säker på att han får en moddbar 360 så kan han/hon köpa en färdig moddad ngnstans, alternativt köpa en som inte är extremt nytillverkad... det är inte 100% säkert att det inte fungerar med en drive som är tillverkad efter augusti 2009 heller, vissa har fått det att fungera, andra inte... väldigt mystiskt det där... men å andra sidan kanske inte dom som fått det att fungera haft riktigt 100%ig koll på när driven tillverkats...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Man kan säga att en DVD som är tillverkad i juli har 99% möjlighet att läsas ut nyckeln från, en från augusti ungefär 50/50 och en september DVD ungefär 1% att det kommer lyckas. ALLA drivar från juni och tidigare är dock fullt extrakterbara.

    Och till Ergotype. Jag garanterar dig att det inte går. Om C4EVA och grabbarna INTE har klarat det än så har du inte lyckats. Inte för att oförskämd eller så men det är lika säkert som att Elvis är död. LO83info funkar nämligen helt sonika inte med den nya LiteOn 83850c DVD:n. Du fick helt enkelt en vanlig 83850c drive som du bara hade en hel del problem med.
    Last edited by Svantesson666; 2009-10-22 at 01:16.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Jag har nu stött på en DG-16D2S-09C (83850c) tillverkad i july 2009 och den verkar jag inte alls kunna läsa ur key från, men ska fortsätta testa lite!

    Någon annan som lyckats med en sån?

  17. #17
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Man kan säga att en DVD som är tillverkad i juli har 99% möjlighet att läsas ut nyckeln från, en från augusti ungefär 50/50 och en september DVD ungefär 1% att det kommer lyckas. ALLA drivar från juni och tidigare är dock fullt extrakterbara.

    Och till Ergotype. Jag garanterar dig att det inte går. Om C4EVA och grabbarna INTE har klarat det än så har du inte lyckats. Inte för att oförskämd eller så men det är lika säkert som att Elvis är död. LO83info funkar nämligen helt sonika inte med den nya LiteOn 83850c DVD:n. Du fick helt enkelt en vanlig 83850c drive som du bara hade en hel del problem med.
    Det är nog som du säger. Visste inte innan att det kunde vara 50/50. Så det var nog bara tur att jag fick rätt spelare. Men jag tycker ändå att det var lustigt att jag var tvungen att byta med pci kort så där. Har inte behövt det förut. Kan kanske vara till hjälp till någon annan som haft samma problem

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare
    By guro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 20:36
  2. Köpa flashad xbox 360
    By KruxaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 20:08
  3. 360 utan dvd drive
    By Koffein1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:31
  4. xbox 360 dvd ljud?
    By jonapaloma in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 00:40
  5. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •