Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: NEO4 Strul...

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Växjö
    Respekt
    0

Question NEO4 Strul...

Hallå där!
    Har lite problem med min PS2 som jag har lött in själv (jag är inte snål, visste bara att ni har mycket att göra nu, och jag är lite otålig av mig :-))

Det är en version 4 jag har, och jag tycker mig båda ha dubbelkollat och trippelkollat alla lödningar och hittar inget fel iaf...

Har letat flitigt bland inläggen här men inte hittat något som direkt kan hjälpa mig. Problemet visar sig på följande sätt:

1. Startar jag PS2 med skiva i, vare sig det är orginal eller kopia, så får jag varken bild eller ljud, helt svart från början. DVD film går däremot att starta.

2. Startar jag utan skiva i så kommer allt upp som det skall i börja, går jag sedan in i browsern och sätter i en orginalskiva elelr kopia så blir allt svart igen. Dock så visar den upp en "Svart" skiva när jag sätter i vissa kopior, dessa blir inte alls igenkända om jag testar skivan på en "omoddad" PS2, så med andra ord borde den väl få kontakt med NEO4 chipset i det här läget?

Hur som helst så kan jag numera varken köra kopior eller orginal, utan bara DVD spelaren (som jag ändå har gott om här hemma ;-)).

Mitt sista hopp står nu till Er! Känner ni igen problemet elelr har når förslag på vad man kan göra?? Kan det vara fel på chipset från början, eller är de testade innan leverans?

Hjälp...!

Mvh:
    Jasper

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är ovanligt med fel på chipen, däremot mycket vanligt att det blir strul innan man blir van att montera chipen...och då kan det fortfarande bli strul...

Jag tror vi konstaterat fel på 1-2 av >200 NEO4 chip. Däremot har vi haft varierande strul med säkert 20-30 installationer, men det brukar lösa sig med lite felsökning.

Ibland får man helt enkelt plocka bort chipet och återställa allt till ursprungsläget och testa att PS2 fortfarande "lever" och sedan börja om från början igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Växjö
    Respekt
    0

Smile

Det är ju sant, fast jag börjar bli lite nervös nu, eftersom det inte fungerar... känns som om man skulle kunna ställa till det om man tar bort och sätter dit det igen.

MAn kanse skulle skicka in det till er experter ändå? Vet att man får vänta, men det är bättre än att det inte funkar alls.

Mvh:
    Jasper

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är inte så mycket väntetid, de kunder som lämnat in PS2 för NEO4 montering har fått vänta 1-2 dagar den senaste veckan.

Iofs tar det naturligtvis en extra vecka om du skickar den med posten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Strul med minneskort
    By Gothia in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 16:05
  2. NEO4 + Action Replay 2
    By killer in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-06-29, 13:07
  3. skumma neo4 chip & autoeject?
    By drummelpicard in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 00:36
  4. NEO4 strul, mysko...
    By obmar in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-01-28, 10:51
  5. Neo4 VARNING!!!
    By ktd in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-07, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner