Hallå där!
Har lite problem med min PS2 som jag har lött in själv (jag är inte snål, visste bara att ni har mycket att göra nu, och jag är lite otålig av mig :-))
Det är en version 4 jag har, och jag tycker mig båda ha dubbelkollat och trippelkollat alla lödningar och hittar inget fel iaf...
Har letat flitigt bland inläggen här men inte hittat något som direkt kan hjälpa mig. Problemet visar sig på följande sätt:
1. Startar jag PS2 med skiva i, vare sig det är orginal eller kopia, så får jag varken bild eller ljud, helt svart från början. DVD film går däremot att starta.
2. Startar jag utan skiva i så kommer allt upp som det skall i börja, går jag sedan in i browsern och sätter i en orginalskiva elelr kopia så blir allt svart igen. Dock så visar den upp en "Svart" skiva när jag sätter i vissa kopior, dessa blir inte alls igenkända om jag testar skivan på en "omoddad" PS2, så med andra ord borde den väl få kontakt med NEO4 chipset i det här läget?
Hur som helst så kan jag numera varken köra kopior eller orginal, utan bara DVD spelaren (som jag ändå har gott om här hemma ;-)).
Mitt sista hopp står nu till Er! Känner ni igen problemet elelr har når förslag på vad man kan göra?? Kan det vara fel på chipset från början, eller är de testade innan leverans?
Hjälp...!
Mvh:
Jasper
Bookmarks