Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Tangentbord i dos

ljungkullen Guest

Tangentbord i dos

Tjena ...

Jag försöker att fixa så primary booten blir usb minnet som jag har gjort bootbart. Dock så funkar inte tangentbordet där jag ska fixa boot. Jag kan alltså trycka på f12 så jag kommer in i det men väl där så funkar inga knappar.

Vad kan detta bero på ?

/Mats

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    kör du på ett USB tangentbord eller ett PS/2 tangentbord? vissa biosar har inte ordentligt stöd för USB Tangentbord från början utan det är i så fall något man kanske få ställa in i biosen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

ljungkullen Guest
    ok ...ja det är usb. men hur ska man ställa in det i biosen om tangentbordet inte funkar?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om du har ett PS/2 tangentbord så kan du använda det tillfälligt när du ställer in inställningarna i biosen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

ljungkullen Guest
    Okej! Nu har jag fixat så tangentbordet funkar i bios. Och så har jag valt usb-hdd i boot. Då skymtar jag en skylt av Windows 98 sen så kommer jag till dos där ja inte kan göra något. Det står bara:

EMM-386= Unrecoverable priveleged operation error N3 - Press enter to reboot.

Vad är detta nu då? Nån som vet nåt? Det är väl fasen att inget kan gå lätt nån gång!

Tack på förhand!
    /Mats

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag är osäker på vad det är för fel, men jag tror du inte ska köra HDD, då ett USB Minne inte är en hårddisk, ett USB Minne är en USB-FDD (Flash Disc Drive)
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag är osäker på vad det är för fel, men jag tror du inte ska köra HDD, då ett USB Minne inte är en hårddisk, ett USB Minne är en USB-FDD (Flash Disc Drive)
    usb-hdd menas nog mer att boota från usb som primär och finns den inte boota från hdd.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det tvivlar jag på, varför står det då USB-HDD, USB-FDD, USB-CD-Rom och även HDD, CD-Rom men aldrig något om "FDD" i bios settings dessutom har man redan boot sequens man ställer in i bios på 3 olika saker...

Jag tror att USB-HDD = en extern USB Hårddisk...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det tvivlar jag på, varför står det då USB-HDD, USB-FDD, USB-CD-Rom och även HDD, CD-Rom men aldrig något om "FDD" i bios settings dessutom har man redan boot sequens man ställer in i bios på 3 olika saker...

Jag tror att USB-HDD = en extern USB Hårddisk...
    möjligt, men så står det inte i min bios, men det ofta olika från kort till kort. hur som helst, skadar inte att ändra, prova sig fram.

Liknande diskussioner

1. lite on flash i DOS
    By Stumpen1337 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 15:43
  2. ang tangentbord och mus
    By jocke83 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 10:46
  3. HL2 med tangentbord och mus?
    By NoReturn in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 01:59
  4. Mus och tangentbord
    By gbr in forum XBOX 360 - Allmänt