Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: BenQ VAD6038 problem

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    BenQ VAD6038 problem

    Tjabba! Har lite problem som jag söker hjälp för..

    Hade iXtreme 1.4 när jag fick felkod E74, och återställde till orginalmjukvaran (69430C) för jag tänkte skicka in den på lagning genom garantin. Men jag ångrade mig och provade fixa det själv, och lyckades! Det fungerar, men nu till problemet..
    älv

    Jag flashade inte mitt 360 först, utan hos en kille..så jag har inte ORIG.bin själv, och nu vill jag flasha upp till iX 1.6, men det går inte.

    Gör det genom 360 modification usb drive 1.6, och får "error, no valid key was found", så när jag försöker flasha den och kopiera av den nuvarande så blir det klart direkt. När jag ska läsa ur nyckeln får jag errorn, och när jag försöker flasha in iX 1.6 så blir det också klart direkt, men inget fungerar!

    Har ni något tips på vad som kan göras?

    Har försökt mailat han som flashade min box så jag kan få ORIG.bin och kanske fixa det..
    Könssjukdomar är som pokémon. Desto fler man här, desto bättre är man..

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Yngwie Visa Inlägg
    Tjabba! Har lite problem som jag söker hjälp för..

    Hade iXtreme 1.4 när jag fick felkod E74, och återställde till orginalmjukvaran (69430C) för jag tänkte skicka in den på lagning genom garantin. Men jag ångrade mig och provade fixa det själv, och lyckades! Det fungerar, men nu till problemet..
    älv

    Jag flashade inte mitt 360 först, utan hos en kille..så jag har inte ORIG.bin själv, och nu vill jag flasha upp till iX 1.6, men det går inte.

    Gör det genom 360 modification usb drive 1.6, och får "error, no valid key was found", så när jag försöker flasha den och kopiera av den nuvarande så blir det klart direkt. När jag ska läsa ur nyckeln får jag errorn, och när jag försöker flasha in iX 1.6 så blir det också klart direkt, men inget fungerar!

    Har ni något tips på vad som kan göras?

    Har försökt mailat han som flashade min box så jag kan få ORIG.bin och kanske fixa det..
    Står inte nyckeln på dvd? Eller har jag fel?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg
    Står inte nyckeln på dvd? Eller har jag fel?
    nyckeln finns ENBART inuti firmwaren, alltså mjukvaran (och på moderkortet) det är alltså inget man kan åtgärda om man inte läser ut nyckeln från moderkortet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. BENQ Problem :(
    By ecu971 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 21:56
  2. Problem vid Benq flash
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 10:55
  3. ixtreme + benq + intel ich7 = problem
    By joppz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 17:49
  4. Benq E65 problem
    By kev0n in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 17:38
  5. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •