Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: FEl vid uppdatering av PSP

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    FEl vid uppdatering av PSP

    När jag försöker att uppdatera mitt CW eller va det heter så blir det fel

    Står ungefär "Incorrect file" vid uppdatering när den har laddat ner uppdateringar och startar om..vad är felet?

    som jag uppfattat det så krävs det det senaste uppdatering för att köra nya Gran Turismo?

    Uppskattar hjälp

    TAck på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    I den här tråden ( http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37260 ) har jag gjort en enkel beskrivning om hur du uppdaterar till 5.50 GEN-B2 ... Kör den först och sen decrypterar du EBOOT.bin på nåt av sätten som beskrivs i denns tråd ( http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37539 ) När du gjort ovanstående så är det bara att slänga in Gran Turismo och tuta och köra ... Jag tror tom. att online spelande funkar fint med 5.50 GEN-B2 ... Go for it!! och återkom och berätta om allt gick bra ...
    Last edited by Begga; 2009-10-11 at 15:52.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack så jätte mkt för hjälpen...funkade utmärkt..väldigt enkelt o smidig...Bra guide
    Måste bara fråga..måste jag decrypta eboot.bin på alla nya spelen när jag lägger in dom ?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Är det nåt som är släppt ganska nyligt så är det troligt ... Får du denna felkod så måste du göra det 80020148 ... Betyder "unsupported PRX" men konstigt nog så funkar det bara man decrypterar EBOOT.bin ... Kolla efter denna release lista --->>> http://psprl.it/ ... Är dom nyare än 6 v enligt den så kan det troligtvis kräva decryptering ... Men det är nog enklast bara testa och se vad som händer ... Alltid kul att hjälpa nån och roligt när folk återkommer och tackar när allt gått bra ... Nu vet du vars du ska gå för att fråga när du har problem ... Kan inte jag hjälpa till så kan garanterat nån annan ... Det är gott om kunnigt fok här och garanterat Sveriges överlägset största och bästa forum när det kommer till spelkonsoller ... PEACE!! OUT!!!
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. "Medium not present" fel efter bränt färdigt?
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 23:06
  2. DOOM 1 & 2 PSP, Spara(??) Fel .iso/ROM?
    By Linkus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-06, 22:58
  3. PSP problem (vill ej starta)
    By ohha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 17:41
  4. Fel vid anslutning tilll Tv'n
    By norrbin in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 18:06
  5. vad e det som går fel vid flashning ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 15:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •