Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: funkar 16 GB MS kort?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21

    funkar 16 GB MS kort?

    Funderar på att köpa en 8 GB eller 16 GB Sony MS Pro Duo kort till sonens PSP Slim. Funkar bägge storlekarna i maskinen?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, sonys minneskort fungerar i sonys spelmaskin.

    Pendragon provade 2st 16gb micro-sd kort i en microsd-till-produo adapter, psp:n hade inga problem med att se dessa som 32GB (eftersom datorer räknar allt till 1024 istället för till 1000 så rapporterades väl bara 28GB men det är helt normalt)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har t.om köpt o Provat vår MicroSD x2 till Pro duo adapter med 2.St 16GB MicroSD kort o får då min PSP att hitta kortet som 29Gb

    Klicka på bilden för att komma till produkten.



    För att få denna adapter att fungera smidigt stoppar man i ett minneskort i taget o formaterar detta i Slot 1 på adaptern, drar ut monneskortet o stoppar i andra kortet o upprepar formateringen.
    När det är klart stoppar man i båda minneskorten i adaptern o sen i din PSP o kör yttligare en formatering för säkerhets skull.

    Efter detta är det bara at fylla den med allehanda skräp man har liggandes o tuta o köra. ( Spel, Musik, Bilder, Film, Emulatorer o egenkodat. )

    Adaptern har inte stöd för Magic Gate vilket kan behövas för vissa applikationer ( PSPGo Kameran och PSPExplore GPSen. ) Dessa binder sig med funktionen Magic Gate och jag har inte hunnit testa detta ännu Spel i .ISO eller .CSO format i ISO katalogen i Rooten funkar prima samt även olika emulatorer i 5.xx custom FW läge etc.


    Attached Images Attached Images
    Last edited by Pendragon; 2009-10-12 at 13:44.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Skit häftigt, stort tack för svaren!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    En följd fråga. Om korten har varsin ISO mapp osv, hur vet maskinen vilken mapp den skall titta i när man spela ett spel?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av younso Visa Inlägg
    En följd fråga. Om korten har varsin ISO mapp osv, hur vet maskinen vilken mapp den skall titta i när man spela ett spel?
    Man kan säga att den Raidar ihop båda korten till ett kort
    Lite därför jag rekommenderar att man gör en extra formatering med båda korten i adaptern det sista man gör.

    Märkte att den klagade annars när man bytte plats på minneskorten mellan portarna när jag plockade ut korten o visade o förväxlade dessa.

    Ett tips när allt funkar, dra inte ut minenskorten
    O ja man kan köra med säg ett 8Gb kort o ett 4Gb kort... men när man åndå håller på varför inte slå på stortrumman o köra 2*16Gb
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Tack för hjälpen igen. Det blir nog 2 st 8 GB, sonen har bara 4 GB just nu, så 16 GB räcker en bra bit på vägen.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    wtf!!! 29GB!!! insane, måste skaffa

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    30
    Respekt
    21
    Nu har jag skaffat dessa kort (2x8 GB) och efter att ha formaterat var för sig stoppade jag in bägge tillsammans i PSP:n. Men jag ser bara 8 GB. Skall man ställa in något annat? Dessutom syns inte bägge samtidigt i min PC. Måste man lägga saker på dom var för sig?

    Asch, glöm det. Nu funkar det! Jag har 14 GB !!!!
    Last edited by younso; 2009-10-19 at 17:17.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det man måste göra är att formatera korten via PSP'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har hört att det kommer komma 32Gb MicroSD kort snart, hyggligt om någon ville sponsra mig med två sådana eller så så kan vi ha riktigt roligt o se om det fungerar med denna adapter *garv*

    Tänk er tanken om det fungerar o ha nästan 60Gb minne i pspn
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SDHC skall väl stödja upp till 32GB

    Kommer även 64+ GB kort men det är en ny "SDXC" standard som alltså kräver att man har nyare standard i kortläsaren för att det skall fungera. Min nya videokamera har iaf stöd för dessa :-)

    http://gizmodo.com/5125341/new-sdxc-...2tb-capacities
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Galet galet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Tjo gott folk! Vart hittar man en sådan Pro duo adapter? Har försökt kika runt på prisjakt utan resultat tyvärr. Blir ju så mycket billigare med två microSD istället för ett Pro Duo

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Tjo gott folk! Vart hittar man en sådan Pro duo adapter? Har försökt kika runt på prisjakt utan resultat tyvärr. Blir ju så mycket billigare med två microSD istället för ett Pro Duo
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1057&xSec=99
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Tackar! Men jösses vilket pris! :S Köpte mig ett på eBay för 20kr inkl frakt ^^ Får hoppas det inte är någon kass kopia, annars blir det ett köp hos er
    Last edited by lejonel; 2010-09-27 at 01:45.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Tackar! Men jösses vilket pris! :S Köpte mig ett på eBay för 20kr inkl frakt ^^ Får hoppas det inte är någon kass kopia, annars blir det ett köp hos er
    för det priset får du en billig skit kopia
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    för det priset får du en billig skit kopia
    Har fyndat äkta varor på eBay många gånger innan. Köparen hade över 42000omdömen varav 98.9% var godkända så får se vad jag får levererat helt enkelt.
    Känns inte som en så stor förlust om det nu är en kopia

Liknande diskussioner

  1. Nyköpt R4 funkar inte.
    By mlk in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 22:45
  2. Spel funkar bara till huvudmenyn
    By dantheman2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 16:59
  3. M3 funkar perfekt.
    By landser in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 00:46
  4. spelet funkar inte!
    By zforzero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 10:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •