Får ofta unread disc när jag har brännt ut spelet och lirar..
någon som vet vad det kan bero på?? precis köpt ny samsung DL brännare...
använder Verbatim 8X DVD+R DL.... bränner i 4X...
Får ofta unread disc när jag har brännt ut spelet och lirar..
någon som vet vad det kan bero på?? precis köpt ny samsung DL brännare...
använder Verbatim 8X DVD+R DL.... bränner i 4X...
vad har du för spelare i din 360? är den gammal? i så fall kan det bero på taskig laser, är det samma sak med/utan Hårddisken? om det bara gäller när du har hårddisken i så är det dags att rensa cache minnet, gå in på system menyn följt av memory, markera sedan en minnesenhet och tryck på Y, sedan väljer du bara Clear cache memory~
alternativt får du trycka in X X LB RB X X istället för att välja Clear cache memory (om du har lite äldre dashboard)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
spelaren är Liteon.. gammal och gammal.. är 1½ år gammal...
just det.. rensa cache minnet skulle man kanske göra...
dra över den på HD vet jag inte.. har inte testat det...
ibland kan jag lira en lång stund.. sedan bara kommer unread disc och sedan kan den hålla på ett tag.,..
hmm ok... testa rensa cache minnet, om inte det fungerar så vet jag ärligt talat inte vad det kan vara för fel just nu (orkar inte tänka så mycket)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
japp.. får testa det till att börja med...
tack för tänkande trots det gick trögt...
Vilka skivor rekomenderas?? Verbatim men finns olika verbatim oxå..
eller andra skivor som är bra.. tänkte testa lite vilka som passar min xbox bäst..
Tack på förhand.
Har också en Liteon som trilskas, har inget med cachen att göra, jag tror att vissa lasrar är lite griniga när det gäller brända skivor eller så är det skit i maskineriet
Lägg över liret på HDDn så ska du se att det funkar bättre.
jasså.. där ser man.. lite trist jue...
men lägga över till HD så måste den ju kopiera ifrån CD till HD.. Har provat och den reagerar då att disken oxå är unread disc....
unreadable... det finns flera orsaker till att den får sådant, det kan bero på att driven inte riktigt blev flashad ordentligt, om du kan så kan du försöka radera firmwaren från den nu och flasha om den OBS: DU MÅSTE LÄSA UR FÖRST SÅ DU FÅR NYCKELN!!
det har hänt mig ett par gånger att liteon spelare inte läst skivor när jag flashat om dom, men det har jag löst genom att brutalt misshandla driven (inte fysiskt, utan med ett kommando jag har som skickar radering om och om igen 10 gånger i rad, brukar köra detta kommandot 3 gånger) sedan skriver jag till dom igen, och voila! den läser skivor igen...
det skulle kunna vara något sådant som är orsaken till att du får det sådär... men jag tvivlar på det... dock är det kanske värt ett försök om du känner att du klarar av det?
Google is your friend!
ok.. nä det är mer teknisk än vad jag klarar av.. hade en person här nära kristianstad som flashade den till mig..
ok, ta kontakt med honom och se om han kan göra som jag skrev, kommandot jag använder ser ut såhär:
och är sparat som .bat fil, L-O-ERAS.exe måste då ligga tillsamans med .bat filen, och den finns att ladda hem via min hemsida t.ex. (med Dosflash) där det står "CC00" ska man byta ut mot den sata port driven finns på, "1" är comporten driven finns på, om man använder någon annan port än Comport 1 så måste man ändra detta ocksåKod:L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause L-O-ERAS CC00 1 Pause
OBS: Detta är ENBART till för att köras i DOS, INTE i windows CMD (Kommandotolken)
*edit:*
för att det ska fungera måste man köra kommandot, sedan starta om driven 1 gång (när första pause kommer, då måste man även trycka på en tangent för att fortsätta med resten av kommandot man är klar när driven visar status 0x72 ett antal gånger i rad [kommer ej ihåg om det står 0x72 när man kör kommandot, men det brukar stå 80 och F2 när man kör det, detta är normalt, men an ska ha status 72 och helst ha detta ett par gånger i rad...])
Last edited by Swizzy; 2009-10-13 at 20:32.
Google is your friend!
Låter konstigt. Swizzy... dom du hade problem med... läste dom något öht?
Last edited by POi2; 2009-10-13 at 23:01.
dom fastnade vid "Reading"... ingen aning om varför... dom ejectade och allt som dom skulle... men men... kanske bara är jag som gjorde något lite annorlunda mot vad jag brukade göra... utan att tänka på det... hur som helst löste jag problemet
Google is your friend!
Jag har haft samma grej en gång.. driven hade bara fastnat i vendor mode.. strömmen behövde bara brytas en gång så löste det sig. I JF så gör alltid "vendor outro" som sista steg så slipper du dessa bekymmer. Har inget med själva flashningen att göra.
jag kör DOSFlash, 1000000 gånger säkrare om du frågar mig lite mer omständigt, men jag tror att det är så att jag glömde bort att starta om driven med trayen inne bara (med kitet) hur som helst så fungerar min fix om det inte fungerar på första försöket :P
Google is your friend!
hur menar du då POi2??
vad gjorde du och vad menar du med JF, vendor mode och vendor outro?
det finns knappar som det står "Sata Device Outro" på, och även "Sata Device Intro" eller något liknande, är det så att driven inte hamnar i Vendor mode (0x72) eller du inte hittar chippet du ska skriva till (med jungleflasher, att det står 0kb eller något sådant i storlek) gör du såhär:
Tryck på knappen Outro
Tryck på knappen Intro
Starta om driven (power off -> on i snabb följd på kitet)
så ska den vara i vendor mode
detta sker annars automatiskt också, om man startar om driven med trayen inne
Google is your friend!
ok. men inget jag kan göra nu efteråt själv?? lämnade ju iväg min box så en person flashade den.. men jag kan ju inget sådant..=)
jodå, det kan du... OM du har det som krävs för att kunna flasha driven
Google is your friend!
men vad krävs då?? för jag har inga aplikationer eller verktyg för att fixa detta..
du behöver det som står i min Liteon guide, läs på länkarna i min signatur som du hittar:
v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v v
Google is your friend!
Bookmarks