Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Vart köper ni SMD 0603 ?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17

    Vart köper ni SMD 0603 ?

    Tjena!

    Håller på att modda en av mina trådlösa kontroller till min x360, tänkte då byta ut dom 4 ytmonterade dioderna som bildar "ringen" runt X:et på kontrollen. Vet dock inte konkret vilken färg än.

    Vart köper ni dom? ELFA? Såg att det fanns en del olika där, spelar det nån roll vilken man köper? det va juh olika volt tex.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ebay Elfa har typ 6 olika sorter till varje färg, dom kostar dessutom mer än det kostar dig att köpa från ebay, dom från ebay fungerar alldeles utmärkt bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Du kan annars få köpa av mig, har massor kvar

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Är det samma sorts dioder i "ringen" och mitten på knappen på xboxen? eller är det nån form av röd/gröna?

  5. #5
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Är det samma sorts dioder i "ringen" och mitten på knappen på xboxen? eller är det nån form av röd/gröna?
    Det är samma i knappen men inte i ringen, men du kan använda 0603or i ringen.. det ä ju vad alla andra gör :P nästan....

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Antar att det är 3 ben på dom som sitter orginal då? bara sätta 0603or i 2av dom?

    skickade PM till dig.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det är precis så man gör, vi har diskuterat lite angånde detta i en tråd här på forumet för inte så länge sedan... typ 1-2 månader sedan tror jag det är nu? sök lite så hittar du tråden heter något i stil med "Modda synkpanel" eller något...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Hittade den, såg rätt snart att ja redan kollat genom den tråden, dock va det ett tag sen.

    Väntar nu bara på att "4everapple1" ska svara så ja kan montera in nya dioder och sätta ihop kontrollen, så ska ja ta kort på den sen.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    jag köper gärna leds av dig 4everapple1. helst blåa men du kan ju höra av dig på rikard_357@hotmail.com med färger antal och priser du har

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Verkar inte funka så bra att skicka PM, du kan maila mig oxå. Kardanmannen@telia.com

  11. #11
    Citat Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
    Verkar inte funka så bra att skicka PM, du kan maila mig oxå. Kardanmannen@telia.com
    Förlåt jag har inte kollat inläggen men kolla denna länk http://forum.psxcare.com/support/sho...nkpanel&page=2 så får du reda på exakt hur du ska göra.

  12. #12
    Tjena tjena, har varit lite off på att svara er som ville ha lampor, ni har förmodligen redan köpt lampor redan men tänkte bara berätta att jag fortfarande har ett hundratal 0603'or kvar.

    Tänkte mig ett styckpris på 4:- givetvis ger jag mängdrabatt!

    (Lägger också upp detta på köp & sälj..)

Liknande diskussioner

  1. Vart hittar man bra releaser?
    By TheLithium in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 22:06
  2. köper
    By catlak in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:59
  3. Vart köper ni era Dual Layer-skivor?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 01:39
  4. Vart köper ni era DL-skivor?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 16:40
  5. vart köper jag hdloder ??
    By swetompa in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 19:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •