Sida 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 229

Diskussion: wave 4

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Rätt dålig koll på detta, men finns det inte en chans att ms ser när man stoppar in active.iso skivan om man är inloggad på live, vilket borde bevisa för dem att man moddat boxen vilket resulterar i ban?

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Fråga:

    activate iso sätter/boota man bara in den 2 gånger? och sen köra som vanligt?. eller måste man göra samma sak för varje spel man ska spela?.
    Last edited by SH!Ne; 2009-10-18 at 18:07.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Rätt dålig koll på detta, men finns det inte en chans att ms ser när man stoppar in active.iso skivan om man är inloggad på live, vilket borde bevisa för dem att man moddat boxen vilket resulterar i ban?
    ingen aning om hur det där fungerar exakt...

    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Fråga:

    activate iso sätter/boota man bara in den 2 gånger? och sen köra som vanligt?. eller måste man göra samma sak för varje spel man ska spela?.
    Du bootar med Activate.iso för varje gång du ska spela ett spel som annars inte startar i iXtreme 1.6, då flaggas nästkommande skiva för att firmwaren ska skippa Stealth checken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Hur lång tid kan vi gissa att det tar för en ny version av Ixtreme att komma ut?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    allt från några dagar tills ett par månader... allt beror på hur c4eva tycker och tänker (eller rättare sagt TeamHyperX)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Som jag har förstått det så kan Ixtreme känna av om skivan man sätter i boxen är en backup eller retail. O om den är retail så bryr den sig inte om att säkerhetskontrollera videopartition.

    Min fråga är hur det kommer sig att Microsoft inte kan göra samma kontroll? Alltså varför kan inte de via den information som de får ifrån loggarna se om jag spelar en back-up?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror på skivorna, Retail (orginal) har kopierings skydd, det har inte dina brända och det är inget iXtreme skickar vidare till konsollen... sedan kan dom självklart se att det är en backup om det är så att du använder Stealth som enbart finns på ett visst antal skivor och ett större antal personer använder...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Ahh ok. O det är därför man ska verifiera dem mot abgx. Så anledningen varför en maskin med Iextreme startar retail wave 4 men inte backup wave 4 är kopieringskyddet! Tack för snabbt svar.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem det där med kopierings skyddet är inget jag läst mig till dock, men det låter ganska logiskt eller hur?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är bara hitachi ixtreme 1.51 som bootar wave4, ixtreme 1.51 för samsung, benq och liteon gör det inte.

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...llIGZBWnZN.php
    Men åh va drygt. Jag har en BenQ som har nån äldre iXtreme firmware och kan inte spela nyare spel. Jag spelar inga spel online utan vill egentligen bara kunna spela alla backuper utan krångel.

    Har du någon annan fw att rekommendera? Har BenQ någon vanlig Xtreme alt non stealth firmware vad du vet?

    Får kolla xbins annars när jag kommer hem.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    BenQ har 4.40 Non-Stealth har jag för mig den hette...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    BenQ har 4.40 Non-Stealth har jag för mig den hette...
    Tack då kör jag på den
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #43
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Men om jag fattar rätt om du går ner till firmwaren så kan du väl inte spela alla spel vissa spel kräver ju 1,51 eller 1,6 eller är jag helt ute och velar

    Kör med benq 1.51 men går det köra alla spel med 4,4 benq så tar jag den kör ju inte live




    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Men åh va drygt. Jag har en BenQ som har nån äldre iXtreme firmware och kan inte spela nyare spel. Jag spelar inga spel online utan vill egentligen bara kunna spela alla backuper utan krångel.

    Har du någon annan fw att rekommendera? Har BenQ någon vanlig Xtreme alt non stealth firmware vad du vet?

    Får kolla xbins annars när jag kommer hem.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.40 - non stealth ska även starta nyare spel (antagligen) då den inte kollar stealth (av vad jag förstår) jag fanns inte med i 360 flash världen när det kom ut så jag har ingen direkt koll, men tekniskt sätt så borde det inte vara någon fara med den...

    skrev fel tidigare, var trött antagligen... eller så tänkte jag på annat... skall vara 1.40 inte 4.40 :$ wooooops
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1.40 - non stealth ska även starta nyare spel (antagligen) då den inte kollar stealth (av vad jag förstår) jag fanns inte med i 360 flash världen när det kom ut så jag har ingen direkt koll, men tekniskt sätt så borde det inte vara någon fara med den...

    skrev fel tidigare, var trött antagligen... eller så tänkte jag på annat... skall vara 1.40 inte 4.40 :$ wooooops
    Du verkar ju ha stenkoll på det här, så jag vänder mig till dig.

    Jag har tankat hem Tekken 6 idag, och upptäckte att det var Wave4. Har IXtreme 1.6, och således ville inte min backup starta. Läste och pluggade lite med activasion.iso, och har nu brännt det som man bör.

    Min fråga är dock, innebär detta några risker? Jag kör givetvis spelet med nätverkssladden urdragen, men hur blir det när jag drar igång nätet igen?

    Tacksam för svar!

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Cool

    Tjena, är ny på detta med att bränna spel har just köpt ett xbox och flashat det med iXtreme 1.6, vet inte vad jag har för läsare. (kan man kolla på något sätt vad man har för läsare?).

    Jag har iaf bränt några spel och det funkar skit bra.
    Laddade just hem tekken 6 och såg att att man måste köra "activate.iso".
    Om jag laddar hem filen på activate.iso som finns på din hemsida, packar upp den bränner den på en dvd+r dl skiva med hjälp av programmet CloneCD och kör den skiva i boxen och sedan kör Tekken 6 då ska det funka?
    förlåt om jag är lite otydlig med min fråga vill bara du ska veta ungefär hur mycket jag kan(alltså mkt lite)..

    jag undrar alltså på vilket j***a sätt ska jag bränna den dära activate.iso filen ?
    tack på förhand!

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hade du läst högre upp så står det att du ska bränna den på en DL utan layerbraker förinställt. Ja tekken 6 funkar om du kör den discen, då det är wave4.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av let_forever_be Visa Inlägg
    Du verkar ju ha stenkoll på det här, så jag vänder mig till dig.

    Jag har tankat hem Tekken 6 idag, och upptäckte att det var Wave4. Har IXtreme 1.6, och således ville inte min backup starta. Läste och pluggade lite med activasion.iso, och har nu brännt det som man bör.

    Min fråga är dock, innebär detta några risker? Jag kör givetvis spelet med nätverkssladden urdragen, men hur blir det när jag drar igång nätet igen?

    Tacksam för svar!
    det finns risk för att det är en dålig rip (om inte spelet är verifierat ännu) och är det en dålig rip finns det risk för att du blir bannad, även om du bara kört offline (finns rykten som säger så)

    att spela ett spel innan det blivit verifierat innebär ALLTID en risk, att köra Wave 4 spel på 1.6 med activate.iso *kan* innebära en risk, ingen som vet riktigt säkert i dagsläget, det ska inte vara någon fara enligt vad jag har läst mig till MEN man kan inte vara säker på att detta är en säker metod förrns banvågen gått förbi och folk inte blivit bannade av att köra såhär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Ingen som testat 1,40 non stealth än till Benq,vore intressant för oss som inte kör live?


    Mvh Peter

  20. #50
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Ingen som testat 1,40 non stealth än till Benq,vore intressant för oss som inte kör live?


    Mvh Peter
    Något fel på 1.51 eller ???
    Nyare mjukvara som har lite anglefix i sig som skiter i stealthchecks o vad det heter ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Något fel på 1.51 eller ???
    Nyare mjukvara som har lite anglefix i sig som skiter i stealthchecks o vad det heter ?
    Men 1.51 startar väl inte de nya wave 4 spelen som det tidigare sagt i tråden? Jag har inte heller någon lust att flasha några ggr per år när jag ändå inte använder live för att det kommer nya waves titt som tätt. Så då är väl en non stealth fw att föredra?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #52
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Ute efter en firmware utan live som klarar wave 4 och wave5..............

    men kanske inte finns någon än

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av SWEwillow Visa Inlägg
    Ute efter en firmware utan live som klarar wave 4 och wave5..............

    men kanske inte finns någon än
    Va fan finns det wave 5 också?

    Xbins har en BenQ 1.41 non stealth multispeed. Den kanske man skulle prova.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Något fel på 1.51 eller ???
    Nyare mjukvara som har lite anglefix i sig som skiter i stealthchecks o vad det heter ?
    Pendragon! har du läst vad dom skrivit om 1.51 på www.abgx360.net? det är BARA 1.51 för HITACHI som kan starta vilken wave som helst, dom andra kan det inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Va fan finns det wave 5 också?

    Xbins har en BenQ 1.41 non stealth multispeed. Den kanske man skulle prova.
    inte ännu, men wave 5 kommer så småningom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Men 1.51 startar väl inte de nya wave 4 spelen som det tidigare sagt i tråden? Jag har inte heller någon lust att flasha några ggr per år när jag ändå inte använder live för att det kommer nya waves titt som tätt. Så då är väl en non stealth fw att föredra?
    det eller 1.6 med activate.iso
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det eller 1.6 med activate.iso
    Ja fast det är ju drygt med en extra skiva när man ändå skiter i liven =/

    Men jaja, man får gröta sig in i 360 träsket igen och hitta den bästa lösningen =)

    Under ett halvår känns det som att Wiis homebrew-utveckling har varit betydligt mer intressant så man har lagt all tid där =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  28. #58
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Pendragon! har du läst vad dom skrivit om 1.51 på www.abgx360.net? det är BARA 1.51 för HITACHI som kan starta vilken wave som helst, dom andra kan det inte...
    Jo jag var inte tydlig bara med att den endast är ok med hitatchiläsare.
    Enda ggn Hitatchi är bra på något är i detta läge
    Alla mina 360 enheter hemma som har annat än Hitatchi kör 1.6 och givetvis körs det 1.51 på de med Hitatchiskrot

    Förstår inte tjusningen med att köra en äldre mjukvara i spelare som klarar av att ha nyare, 1.4 har ju så mycket problem med unreadable disc att jag hellre skulel köra 1.6 med en Activate.iso skiva än att flasha tillbaka min 360 till en lägre mjukvara bara för några spels skull.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    problem med activate.iso

    jag kör ixtreme 1.6 tror jag, hur kan man kolla det? vet inte heller vilken spelare jag har hur kan man kolla det? har i alla fall kunnat spela alla spel hittills innan wave 4 kom.

    Jag har bränt Activate.iso precis som man ska göra, kompisen brände på samma sätt och för han fungerade det. När jag stoppar i skivan i xboxen kommer det upp en sida med text där det står, ""To play this disc, put it in an Xbox 360 console"

    läste på en annan sida om detta problem där skrev dom:
    "And as far as the activate iso goes, it has to be on a dual layer disk Verbatim"
    måste den brännas på en verbatim dvd? låter konstigt?

    nån som har fått samma problem?
    Last edited by hidayat; 2009-10-24 at 15:33.

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den måste brännas på en DVD + R DL skiva ja, helst samma som du kör 360 spel på annars... (då dessa garanterat fungerar?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 3 patch på 1.4 problem
    By P0rNy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 17:54
  2. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  3. 3rd wave "frågor och hjälp"
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 12:41
  4. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  5. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •