Testade att bränna active.iso för att få igång cars spelet, fick också upp ""To play this disc, put it in an Xbox 360 console" bytte då skiva till spelet och de fungerade.
Testade att bränna active.iso för att få igång cars spelet, fick också upp ""To play this disc, put it in an Xbox 360 console" bytte då skiva till spelet och de fungerade.
Precis. När man stoppar i Active.iso-skivan. Är det den bilden som ska visas då? Alltså "To play this disc-bilden"?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Rätta mig om jag har fel: Alltså krävs Hitachi med antingen 1.51 eller 1.6 för att säkert kunna spela Wave 4 spel i nuläget!
Om jag har rätt, var köper jag en Hitachispelare till min burk? Kanske PsxCare har ett gäng på lager.
Hitachi med iXtreme 1.51 eller en annan spelare med iXtreme 1.6 är dom ända som kan boota wave 4 spel, ingen av dessa är bevisat säkra ännu, så avvakta lite tills 1.61 finns ute så har du en säker metod (förhoppningsvis)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Usch! Tydligen är "GTA: episodes from liberty city" ett Wave 4 spel. Jag som som längtade efter att spela det..
Jag har en samsung med iextreme1.5 i min maskin oc jag funderar på att köpa Forza motorsport 3,kommer det spel inte funka för mig då?
går de att patcha ett wave 4 spel till wave 3 eller 2?
isf måste man fortfarande installera uppdateringen som ligger på skivan?
för ja vill kunna spela wave 4 spelen men vill inte släppa min 7371 kernel, då ja gärna vill få igång homebrew på boxen i framtiden. =(
vet att de är risk för bann om man patchar spelen men de gör inget, är typ aldrig inne på live+garantin är slut
finns de nått annat sätt att få bort uppdateringen från skivan å fortfarande kunna köra spelet?
mvh Mathias
*PS3 slim 120- CFW 3,55
*Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
*GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
*Gamecube-Duo Q-Top case crystal
*Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
*Xbox 360 slim original so far
*Pstwo original x)
*Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod
Har satt i allt själv
Google is your friend!
Google is your friend!
Google is your friend!
*PS3 slim 120- CFW 3,55
*Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
*GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
*Gamecube-Duo Q-Top case crystal
*Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
*Xbox 360 slim original so far
*Pstwo original x)
*Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod
Har satt i allt själv
Finns de något sätt att se om man har fw 1.5 eller 1.6 i sin maskin? kommer faktiskt inte ihåg vad jag har.
tror jag flashade om mitt typ då när Tom Clancys Hawk kom. vilken Fw bör man ha då?
Finns det någon lista på vilka spel som har wave 4?
testa att stoppa i ett Wave 3 spel, startar det har du antingen 1.51 eller 1.6 =)
du bör ha 1.51 om du flashade i samband med att Hawx kom ut...
ett annat sätt att skilja 1.6 från övriga är att koppla spelaren till din dator och ge den ström när trayen är halvvägs ut, dyker den då upp i Windows har du 1.6 (OBS: fungerar inte på Hitachi, då hitachi ändå dyker upp i windows, och hitachi har i dagsläget endast 1.51)
Google is your friend!
http://abgx360.net/verified.php finns i dagsläget 4st verfierade Wave 4 spel
Assassins Creed 2 kommer med största sannolikhet vara Wave 4 eller senare...
Google is your friend!
Den ska inte starta spelet bara, det bör då dyka upp "to play this disc put it in an Xbox 360" eller liknande... och det borde inte vara någon risk för live... den borde registrera det som att du bara satt i ett brännt spel i en oflashad box...
Google is your friend!
Google is your friend!
Google is your friend!
ok.tack för svar
Har lite funderaringar över detta, jag har iXtreme 1.50 på min Lite-On och undrar om någon vet av en guide där det beskrivs hur man ska göra för att patcha en wave3 eller wave4 ISO så det funkar att köra på 1.50. Jag har inte tänkt lira på live med de spelen och jag kontrollerar alltid skivorna med abgx innan jag spelar dem. Är det något mer jag bör tänka på?
Bookmarks