Sida 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 229

Diskussion: wave 4

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Testade att bränna active.iso för att få igång cars spelet, fick också upp ""To play this disc, put it in an Xbox 360 console" bytte då skiva till spelet och de fungerade.

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av R3beL Visa Inlägg
    Testade att bränna active.iso för att få igång cars spelet, fick också upp ""To play this disc, put it in an Xbox 360 console" bytte då skiva till spelet och de fungerade.
    Tack för tipset men tyvärr fungerade det inte för mig.

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Precis. När man stoppar i Active.iso-skivan. Är det den bilden som ska visas då? Alltså "To play this disc-bilden"?

  4. #94
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Precis. När man stoppar i Active.iso-skivan. Är det den bilden som ska visas då? Alltså "To play this disc-bilden"?
    Ja. och ut med tray in med spel-platta joy. yess whoppidoo

  5. #95
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Samhain Visa Inlägg
    Tack för tipset men tyvärr fungerade det inte för mig.
    är du säker på att du har iXtreme då?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    är du säker på att du har iXtreme då?
    Jadå. Uppgraderades till 1.6 efter service för några månader sen.

  7. #97
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Rätta mig om jag har fel: Alltså krävs Hitachi med antingen 1.51 eller 1.6 för att säkert kunna spela Wave 4 spel i nuläget!

    Om jag har rätt, var köper jag en Hitachispelare till min burk? Kanske PsxCare har ett gäng på lager.

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hitachi med iXtreme 1.51 eller en annan spelare med iXtreme 1.6 är dom ända som kan boota wave 4 spel, ingen av dessa är bevisat säkra ännu, så avvakta lite tills 1.61 finns ute så har du en säker metod (förhoppningsvis)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #99
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Usch! Tydligen är "GTA: episodes from liberty city" ett Wave 4 spel. Jag som som längtade efter att spela det..

  10. #100
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Jag har en samsung med iextreme1.5 i min maskin oc jag funderar på att köpa Forza motorsport 3,kommer det spel inte funka för mig då?

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Usch! Tydligen är "GTA: episodes from liberty city" ett Wave 4 spel. Jag som som längtade efter att spela det..

    Vad spelar det för roll om det är Wave 4 ? Går det inte med Abgx360 ?

    Vad kan man göra då om spelet är wave 4.

  12. #102
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    går de att patcha ett wave 4 spel till wave 3 eller 2?
    isf måste man fortfarande installera uppdateringen som ligger på skivan?
    för ja vill kunna spela wave 4 spelen men vill inte släppa min 7371 kernel, då ja gärna vill få igång homebrew på boxen i framtiden. =(
    vet att de är risk för bann om man patchar spelen men de gör inget, är typ aldrig inne på live+garantin är slut
    finns de nått annat sätt att få bort uppdateringen från skivan å fortfarande kunna köra spelet?
    mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dragon Visa Inlägg
    Jag har en samsung med iextreme1.5 i min maskin oc jag funderar på att köpa Forza motorsport 3,kommer det spel inte funka för mig då?
    det kommer tyvär inte fungera nej, du måste ha iXtreme 1.6 eller senare för att kunna spela Wave 4 spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #104
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vad spelar det för roll om det är Wave 4 ? Går det inte med Abgx360 ?

    Vad kan man göra då om spelet är wave 4.
    det spelar roll för att det inte startar på vilken firmware som helst, och det är inte säkert att det är livesäkert att köra på dom firmwares som finns just nu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    går de att patcha ett wave 4 spel till wave 3 eller 2?
    isf måste man fortfarande installera uppdateringen som ligger på skivan?
    för ja vill kunna spela wave 4 spelen men vill inte släppa min 7371 kernel, då ja gärna vill få igång homebrew på boxen i framtiden. =(
    vet att de är risk för bann om man patchar spelen men de gör inget, är typ aldrig inne på live+garantin är slut
    finns de nått annat sätt att få bort uppdateringen från skivan å fortfarande kunna köra spelet?
    mvh Mathias
    tyvär måste du ha den senaste uppdateringen för att det ska fungera, antar jag... har du kört Wave 3 spel på den boxen?? i så fall borde du kunna göra likadant som med Wave 3 spelen fast med Wave 4...

    annars kan du köpa dig en lite billig Xbox 360 att köra spel på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #106
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tyvär måste du ha den senaste uppdateringen för att det ska fungera, antar jag... har du kört Wave 3 spel på den boxen?? i så fall borde du kunna göra likadant som med Wave 3 spelen fast med Wave 4...

    annars kan du köpa dig en lite billig Xbox 360 att köra spel på
    okey tack för svaret=)
    har ju hitachi ixtreme 1.51 så ja kan köra wave4 spel men vill inte ha uppdateringen x)
    så ja får la antingen vänta till de kommer nån typ av fix eller så får ja göra som du säger, köpa en till box =P
    tack igen!
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  17. #107
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Finns de något sätt att se om man har fw 1.5 eller 1.6 i sin maskin? kommer faktiskt inte ihåg vad jag har.
    tror jag flashade om mitt typ då när Tom Clancys Hawk kom. vilken Fw bör man ha då?
    Finns det någon lista på vilka spel som har wave 4?

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det spelar roll för att det inte startar på vilken firmware som helst, och det är inte säkert att det är livesäkert att köra på dom firmwares som finns just nu...


    Okej , så när Assassins Creed 2 kommer ut så är det wave 4 ?

    Finns det några spel som är wave 4 idag ?

  19. #109
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Finns de något sätt att se om man har fw 1.5 eller 1.6 i sin maskin? kommer faktiskt inte ihåg vad jag har.
    tror jag flashade om mitt typ då när Tom Clancys Hawk kom. vilken Fw bör man ha då?
    Finns det någon lista på vilka spel som har wave 4?
    testa att stoppa i ett Wave 3 spel, startar det har du antingen 1.51 eller 1.6 =)

    du bör ha 1.51 om du flashade i samband med att Hawx kom ut...

    ett annat sätt att skilja 1.6 från övriga är att koppla spelaren till din dator och ge den ström när trayen är halvvägs ut, dyker den då upp i Windows har du 1.6 (OBS: fungerar inte på Hitachi, då hitachi ändå dyker upp i windows, och hitachi har i dagsläget endast 1.51)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Okej , så när Assassins Creed 2 kommer ut så är det wave 4 ?

    Finns det några spel som är wave 4 idag ?
    http://abgx360.net/verified.php finns i dagsläget 4st verfierade Wave 4 spel

    Assassins Creed 2 kommer med största sannolikhet vara Wave 4 eller senare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #111
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    testa att stoppa i ett Wave 3 spel, startar det har du antingen 1.51 eller 1.6 =)

    du bör ha 1.51 om du flashade i samband med att Hawx kom ut...

    ett annat sätt att skilja 1.6 från övriga är att koppla spelaren till din dator och ge den ström när trayen är halvvägs ut, dyker den då upp i Windows har du 1.6 (OBS: fungerar inte på Hitachi, då hitachi ändå dyker upp i windows, och hitachi har i dagsläget endast 1.51)
    Wave 3 spelen tar den, det är jag säker på.
    Men om jag har 1.6 vet jag inte?*suck*
    Vad händer om jag bränner ut ett Wave 4 spel och sen kör in det i boxen? Startar inte antar jag men ökar risken för ban om jag "testar"? hoppas ni förstår frågan.

  22. #112
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den ska inte starta spelet bara, det bör då dyka upp "to play this disc put it in an Xbox 360" eller liknande... och det borde inte vara någon risk för live... den borde registrera det som att du bara satt i ett brännt spel i en oflashad box...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vad spelar det för roll om det är Wave 4 ? Går det inte med Abgx360 ?

    Vad kan man göra då om spelet är wave 4.
    Man måste ha Ixtreme 1.6 och bränna ut en activate.iso skiva. Jag har endast ixtreme 1.51 till LiteOn.

  24. #114
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://abgx360.net/verified.php finns i dagsläget 4st verfierade Wave 4 spel

    Assassins Creed 2 kommer med största sannolikhet vara Wave 4 eller senare...
    Haha okej , men kan väl inte köra live på assassins creed ? Det var som fan.

  25. #115
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Haha okej , men kan väl inte köra live på assassins creed ? Det var som fan.
    spelar det ngn roll om man kan lira live mot andra? du måste ändå ha rätt värden för att inte bli bannad... räcker med att du i huvudtaget har sladden i kopplad när du kör...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #116
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kommer tyvär inte fungera nej, du måste ha iXtreme 1.6 eller senare för att kunna spela Wave 4 spel...

    nu läste du väl lite galet swizzy? han skrev ju att han skulle köpa det.. inte bränna det Orginal funkar väl hur som helst kvittar väl om han har 1.5 eller 1.6 eller vad som helst?

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Dragon Visa Inlägg
    Jag har en samsung med iextreme1.5 i min maskin oc jag funderar på att köpa Forza motorsport 3,kommer det spel inte funka för mig då?
    forza 3 är wave 3 så det kommer fungera! original fungerar även på ixtreme oavsett wave som redan påpekats.

  28. #118
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    nu läste du väl lite galet swizzy? han skrev ju att han skulle köpa det.. inte bränna det Orginal funkar väl hur som helst kvittar väl om han har 1.5 eller 1.6 eller vad som helst?
    woops, haha, jag läste lite för snabbt, jo det stämmer, orginal berörs inte av vilken FW man har
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #119
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    ok.tack för svar

  30. #120
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    går de att patcha ett wave 4 spel till wave 3 eller 2?
    isf måste man fortfarande installera uppdateringen som ligger på skivan?
    för ja vill kunna spela wave 4 spelen men vill inte släppa min 7371 kernel, då ja gärna vill få igång homebrew på boxen i framtiden. =(
    vet att de är risk för bann om man patchar spelen men de gör inget, är typ aldrig inne på live+garantin är slut
    finns de nått annat sätt att få bort uppdateringen från skivan å fortfarande kunna köra spelet?
    mvh Mathias
    Har lite funderaringar över detta, jag har iXtreme 1.50 på min Lite-On och undrar om någon vet av en guide där det beskrivs hur man ska göra för att patcha en wave3 eller wave4 ISO så det funkar att köra på 1.50. Jag har inte tänkt lira på live med de spelen och jag kontrollerar alltid skivorna med abgx innan jag spelar dem. Är det något mer jag bör tänka på?

Sida 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 3 patch på 1.4 problem
    By P0rNy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 17:54
  2. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  3. 3rd wave "frågor och hjälp"
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 12:41
  4. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  5. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •