Tekken 6 skall ha Wave 4 enligt vad jag hört ( kan hört fel eller så har den källan sake rom bakfoten ) men samma källa kör den på en Hitatchiläsare som följde med hans Elite som kör iXtreme 1.51 ...
Personligen tänker jag vänta tills det släpps "tydligen på fredag" o få tag på ett orginal jag dumpar en Iso av
Sen om jag inte kan få ingång den hemma med min Benq iXtreme 1.6 så lär jag inte prova Activate.iso skivan själv utan vänta tålmodigt på en nyare mjukvara just bara för att jag har fler spel jag kan spela säg 2-5 månader till innan jag behöver köra Wave 4 spel
Tekken 6 = Wave4 ( http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=170 )
Last edited by Pendragon; 2009-10-29 at 11:14.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
http://abgx360.net/verified.php Tekken 6 ÄR wave 4
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Hej!
Vad jag förstår från denna tråd så ska det gå bra att köra Wave 4 spel om man har en Hitachi med 1.51 firmware (vilket jag har).
Men hur är det med live säkerheten? Finns det några risker? kan abgx360 verifiera wave4 så pass bra att Hitachi med 1.51 firmware inte behöver bry sig om det alls utan bara låta det köra igång?
Om det finns någon risk så väntar jag ju hellre på att det kommer uppdateringar istället för att bli bannad.
IXtreme 1.51 har inga säkerhetsprotokoll/checks i sig alls så kör du inte ABGX360 på dina skivor kan du bli bannad när som helst.
Kör du däremot dina skivor genom ABGX360 innan minimeras risken till ungefär lika stor som alla som har 1.4, 1.5, 1.6
Livesäkerhet är alltid oavsett mjukvarversion på iXtreme mjukvara en egen risk/chansning. Det finns ingen 100% ig livesäker metod.
1.6 kör Wave 4 efter man bootat med Activate.iso skivan.
1.51 på hitatchi skiter i vad du stoppar i den, den sväljer o spelar snällt
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Är du verkligen säker på det?
Jag har läst på flera ställen att ixtreme 1.6 inte bootar wave 4 original.
Samma sak gällde 1.5 och wave 3.
Har inte testat det själv då jag inte köpt något wave 4 spel.
Någon här som testat?
edit:
Du har rätt, läste precis om personer som spelat episodes of liberty city och tekken 6 original med 1.6
Last edited by ndrangheta; 2009-10-29 at 14:38.
i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
Okay så du menar alltså att om spelet(wave4) går igenom abgx360 helt perfekt så är det lika liten/stor risk att köra detta spel direkt på min Hitachi med 1.51 firmware jämfört med ett spel med wave3 som också är godkänt av abgx360?
/ Pendragon
Släpptes inte tekken 6 27/10 i usa?
Kan ju vara någon som fått det tidigare annars.
i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
Det kommer bli en rejäl hög med spel att spela när man uppdaterat eller fixat wave4 på något sätt. Det är ju ganska mycket trevligt som komemr ut i höst. Tekken 6, GTAIV-expansionerna, MWF2, Assasins Creed.
Nu menar jag givetvis Pal releaser på Pal maskiner
Inte Regionsfria NTSC releaser på PAL konsoller...
Personligen väntar jag även med utlänska spel på mina pal konsoller hemma tills de släpps här i Europa/Sverige.
Min amerikanska maskin kör jag igång NTSC på när de släpps i U.S.A.
Det tycker jag känns tryggare.
/ Pendragon
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Nu skräms du väl lite mycket i onödan!!
Är spelet med i abgx360 verifierade listan och man har verifierat så är det inte större risk att bli bannad än det är med ett Wave 3, Wave 2, eller Wave 1 spel....
Det enda du vinner med den nya versionen av abgx360 är att den känner igen ett Wave 4 spel och kan tala om för dig vilken firmware du behöver (Jämför med Wave 3)
mycket möjligt, men för min del så känns det säkrare om ALLT är grönt
Google is your friend!
Oj , jag såg nu att Ixtreme 1.61 kommer ut snart.
Last edited by Benzema; 2009-10-29 at 16:14.
Ja c4eva är han som trollar åt alla människor, och Nej det har inte kommit ut ett defenetivt släppdatum på mjukvaran ( ännu ).
Sist det lovades efter en vecka tog det någon månad extra pg.av att någons utrustning brakade ihop, men med hjälp av lite donationer så kom de på bana igen
/ Pendragon
Google is your friend!
det beror på vad hansi säger, det kan ta allt från några dagar till någon månad innan nya FW'n kommer, om du vill ha gratis update så kan du vänta tills 1-2 veckor innan release datum (när c4eva/Team HyperX spikar ett datum)
Google is your friend!
/ Pendragon
Google is your friend!
Vi börjar lägga in ixtreme 1.61 åt kunder med benq och samsung under dagen, tyvärr har väl de flesta liteon och får fortsätta vänta.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Känner ni er osäkra på vad ni har för DVD så kika denna tråd: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35327
/ Pendragon
Vad är det som är nytt med 1.61
Bara wave 4 support eller har dom tagit bort checken helt och hållet?
Kör bara "bra" releaser så skulle vilja få in en FW som man inte behöver byta var 3-6e månad som de vart sista tiden. Eller behöva andvända activationdiscen.
Bookmarks