Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 229

Diskussion: wave 4

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Buskdoktor Visa Inlägg
    Har lite funderaringar över detta, jag har iXtreme 1.50 på min Lite-On och undrar om någon vet av en guide där det beskrivs hur man ska göra för att patcha en wave3 eller wave4 ISO så det funkar att köra på 1.50. Jag har inte tänkt lira på live med de spelen och jag kontrollerar alltid skivorna med abgx innan jag spelar dem. Är det något mer jag bör tänka på?
    det ska finnas en guide här hur man patchar om wave 3 till wave 2, wave 4 vet jag inget om. det du bör tänka på är att patchar du skivorna efter du kört dem i abgx360 så är de inte safe. det är heller inte garanterat att alla spel startar.

  2. #122
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tekken 6 skall ha Wave 4 enligt vad jag hört ( kan hört fel eller så har den källan sake rom bakfoten ) men samma källa kör den på en Hitatchiläsare som följde med hans Elite som kör iXtreme 1.51 ...
    Personligen tänker jag vänta tills det släpps "tydligen på fredag" o få tag på ett orginal jag dumpar en Iso av

    Sen om jag inte kan få ingång den hemma med min Benq iXtreme 1.6 så lär jag inte prova Activate.iso skivan själv utan vänta tålmodigt på en nyare mjukvara just bara för att jag har fler spel jag kan spela säg 2-5 månader till innan jag behöver köra Wave 4 spel

    Tekken 6 = Wave4 ( http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=170 )
    Last edited by Pendragon; 2009-10-29 at 10:14.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #123
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tekken 6 skall ha Wave 4 enligt vad jag hört ( kan hört fel eller så har den källan sake rom bakfoten ) men samma källa kör den på en Hitatchiläsare som följde med hans Elite som kör iXtreme 1.51 ...
    Personligen tänker jag vänta tills det släpps "tydligen på fredag" o få tag på ett orginal jag dumpar en Iso av

    Sen om jag inte kan få ingång den hemma med min Benq iXtreme 1.6 så lär jag inte prova Activate.iso skivan själv utan vänta tålmodigt på en nyare mjukvara just bara för att jag har fler spel jag kan spela säg 2-5 månader till innan jag behöver köra Wave 4 spel

    Tekken 6 = Wave4 ( http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=170 )
    http://abgx360.net/verified.php Tekken 6 ÄR wave 4
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #124
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Hej!

    Vad jag förstår från denna tråd så ska det gå bra att köra Wave 4 spel om man har en Hitachi med 1.51 firmware (vilket jag har).

    Men hur är det med live säkerheten? Finns det några risker? kan abgx360 verifiera wave4 så pass bra att Hitachi med 1.51 firmware inte behöver bry sig om det alls utan bara låta det köra igång?

    Om det finns någon risk så väntar jag ju hellre på att det kommer uppdateringar istället för att bli bannad.

  5. #125
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Hej!

    Vad jag förstår från denna tråd så ska det gå bra att köra Wave 4 spel om man har en Hitachi med 1.51 firmware (vilket jag har).

    Men hur är det med live säkerheten? Finns det några risker? kan abgx360 verifiera wave4 så pass bra att Hitachi med 1.51 firmware inte behöver bry sig om det alls utan bara låta det köra igång?

    Om det finns någon risk så väntar jag ju hellre på att det kommer uppdateringar istället för att bli bannad.

    IXtreme 1.51 har inga säkerhetsprotokoll/checks i sig alls så kör du inte ABGX360 på dina skivor kan du bli bannad när som helst.
    Kör du däremot dina skivor genom ABGX360 innan minimeras risken till ungefär lika stor som alla som har 1.4, 1.5, 1.6

    Livesäkerhet är alltid oavsett mjukvarversion på iXtreme mjukvara en egen risk/chansning. Det finns ingen 100% ig livesäker metod.

    1.6 kör Wave 4 efter man bootat med Activate.iso skivan.
    1.51 på hitatchi skiter i vad du stoppar i den, den sväljer o spelar snällt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #126
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    woops, haha, jag läste lite för snabbt, jo det stämmer, orginal berörs inte av vilken FW man har
    Är du verkligen säker på det?
    Jag har läst på flera ställen att ixtreme 1.6 inte bootar wave 4 original.
    Samma sak gällde 1.5 och wave 3.
    Har inte testat det själv då jag inte köpt något wave 4 spel.
    Någon här som testat?

    edit:
    Du har rätt, läste precis om personer som spelat episodes of liberty city och tekken 6 original med 1.6
    Last edited by ndrangheta; 2009-10-29 at 13:38.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  7. #127
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Okay så du menar alltså att om spelet(wave4) går igenom abgx360 helt perfekt så är det lika liten/stor risk att köra detta spel direkt på min Hitachi med 1.51 firmware jämfört med ett spel med wave3 som också är godkänt av abgx360?

  8. #128
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Är du verkligen säker på det?
    Jag har läst på flera ställen att ixtreme 1.6 inte bootar wave 4 original.
    Samma sak gällde 1.5 och wave 3.
    Har inte testat det själv då jag inte köpt något wave 4 spel.
    Någon här som testat?

    edit:
    Du har rätt, läste precis om personer som spelat episodes of liberty city och tekken 6 original med 1.6
    Tekken 6 släpps på Fredag ( 30/10-2009 ) så om någon har spelat det orginal innan så grattis på dem, kan riskera att bli utkastade för att der spelat spel innan release...
    Vi lär se det när 4w spelen släpps i butiker, men Activate.iso bör fungera på dem med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #129
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Släpptes inte tekken 6 27/10 i usa?
    Kan ju vara någon som fått det tidigare annars.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #130
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Det kommer bli en rejäl hög med spel att spela när man uppdaterat eller fixat wave4 på något sätt. Det är ju ganska mycket trevligt som komemr ut i höst. Tekken 6, GTAIV-expansionerna, MWF2, Assasins Creed.

  11. #131
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Släpptes inte tekken 6 27/10 i usa?
    Kan ju vara någon som fått det tidigare annars.
    Nu menar jag givetvis Pal releaser på Pal maskiner
    Inte Regionsfria NTSC releaser på PAL konsoller...

    Personligen väntar jag även med utlänska spel på mina pal konsoller hemma tills de släpps här i Europa/Sverige.
    Min amerikanska maskin kör jag igång NTSC på när de släpps i U.S.A.

    Det tycker jag känns tryggare.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av airosto Visa Inlägg
    Det kommer bli en rejäl hög med spel att spela när man uppdaterat eller fixat wave4 på något sätt. Det är ju ganska mycket trevligt som komemr ut i höst. Tekken 6, GTAIV-expansionerna, MWF2, Assasins Creed.
    yup jätte många nice spel som kommer nu här snart, jag sitter och väntar på iXtreme 1.61 så jag kan börja lira lite roliga Wave 4 spel utan att risken ska vara allt för stor att man blir bannad (väntar även på en ny version av ABGX360)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #133
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    yup jätte många nice spel som kommer nu här snart, jag sitter och väntar på iXtreme 1.61 så jag kan börja lira lite roliga Wave 4 spel utan att risken ska vara allt för stor att man blir bannad (väntar även på en ny version av ABGX360)
    Nu skräms du väl lite mycket i onödan!!
    Är spelet med i abgx360 verifierade listan och man har verifierat så är det inte större risk att bli bannad än det är med ett Wave 3, Wave 2, eller Wave 1 spel....

    Det enda du vinner med den nya versionen av abgx360 är att den känner igen ett Wave 4 spel och kan tala om för dig vilken firmware du behöver (Jämför med Wave 3)

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mycket möjligt, men för min del så känns det säkrare om ALLT är grönt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    yup jätte många nice spel som kommer nu här snart, jag sitter och väntar på iXtreme 1.61 så jag kan börja lira lite roliga Wave 4 spel utan att risken ska vara allt för stor att man blir bannad (väntar även på en ny version av ABGX360)

    När kommer den ut ? Ixtreme 1.61 ?

    Hoppas psxcare har den isåfall.

  16. #136
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    När kommer den ut ? Ixtreme 1.61 ?
    Ingen som vet ... förutom c4e

  17. #137
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Ingen som vet ... förutom c4e
    Vem är c4e ? Är det tillverkaren av Ixtreme ?
    Last edited by Benzema; 2009-10-29 at 15:07.

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Oj , jag såg nu att Ixtreme 1.61 kommer ut snart.
    Last edited by Benzema; 2009-10-29 at 15:14.

  19. #139
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Oj , jag såg nu att Ixtreme 1.61 kommer ut snart.

    Ja c4eva är han som trollar åt alla människor, och Nej det har inte kommit ut ett defenetivt släppdatum på mjukvaran ( ännu ).
    Sist det lovades efter en vecka tog det någon månad extra pg.av att någons utrustning brakade ihop, men med hjälp av lite donationer så kom de på bana igen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja c4eva är han som trollar åt alla människor, och Nej det har inte kommit ut ett defenetivt släppdatum på mjukvaran ( ännu ).
    Sist det lovades efter en vecka tog det någon månad extra pg.av att någons utrustning brakade ihop, men med hjälp av lite donationer så kom de på bana igen
    Intressant , men tror du den kommer ut innan dec ?

  21. #141
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mycket möjligt, men för min del så känns det säkrare om ALLT är grönt

    Ok , men du . Vilken version av Ixtreme har du ?

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Intressant , men tror du den kommer ut innan dec ?
    det borde komma någon gång under november förhoppningsvis... dom brukar inte vara så himmla långsama när det gäller att släppa nya FW's

    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Ok , men du . Vilken version av Ixtreme har du ?
    jag har den senaste: iXtreme 1.6
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #143
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det borde komma någon gång under november förhoppningsvis... dom brukar inte vara så himmla långsama när det gäller att släppa nya FW's
    Så om jag flashar min xbox360 den här veckan hos Psxcare ( 1.6 ) , tror du jag får gratis uppdatering när den nya kommer ut ?

    jag har den senaste: iXtreme 1.6

    Aha Okej

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det beror på vad hansi säger, det kan ta allt från några dagar till någon månad innan nya FW'n kommer, om du vill ha gratis update så kan du vänta tills 1-2 veckor innan release datum (när c4eva/Team HyperX spikar ett datum)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #145
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det beror på vad hansi säger, det kan ta allt från några dagar till någon månad innan nya FW'n kommer, om du vill ha gratis update så kan du vänta tills 1-2 veckor innan release datum (när c4eva/Team HyperX spikar ett datum)

    Intressant

    Vet du var man kan se när han spikar ett datum eller , det är jobbigt annars.

  26. #146
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Intressant

    Vet du var man kan se när han spikar ett datum eller , det är jobbigt annars.
    Prova hans IRC kanal, tjatar man där blir man bannad direkt!
    så fråga oss inte hela tiden, vi skriver ut det i nyhetsinfon på vår sida när vi kan flasha med den!
    Vi lovar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #147
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Intressant

    Vet du var man kan se när han spikar ett datum eller , det är jobbigt annars.
    kanalen #FW på Efnet servrarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #148
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi börjar lägga in ixtreme 1.61 åt kunder med benq och samsung under dagen, tyvärr har väl de flesta liteon och får fortsätta vänta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #149
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Känner ni er osäkra på vad ni har för DVD så kika denna tråd: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35327
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #150
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Vad är det som är nytt med 1.61

    Bara wave 4 support eller har dom tagit bort checken helt och hållet?

    Kör bara "bra" releaser så skulle vilja få in en FW som man inte behöver byta var 3-6e månad som de vart sista tiden. Eller behöva andvända activationdiscen.

Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 3 patch på 1.4 problem
    By P0rNy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 17:54
  2. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  3. 3rd wave "frågor och hjälp"
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 12:41
  4. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  5. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •