Sida 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 229

Diskussion: wave 4

  1. #151
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Vad är det som är nytt med 1.61

    Bara wave 4 support eller har dom tagit bort checken helt och hållet?

    Kör bara "bra" releaser så skulle vilja få in en FW som man inte behöver byta var 3-6e månad som de vart sista tiden. Eller behöva andvända activationdiscen.
    iXtreme 1.4 då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #152
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Funkar Ixtreme 1,4 benq till wave 3 och wave 4 spel och ev wave 5.....................


    Då är ju det super så man slipper byta firmware lika ofta som man byter kallingar

  3. #153
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har inte koll på vilka firmware som kollar exakt vad, borde inte 1.51 ta alla, hade för mig att 1.51 var en 1.50 där man tog bort partitionskollen helt?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #154
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har inte koll på vilka firmware som kollar exakt vad, borde inte 1.51 ta alla, hade för mig att 1.51 var en 1.50 där man tog bort partitionskollen helt?
    Problemet med 1.51 på annat än hitatchi så kör den inte W4 spel alls.
    Men det stämmer att 1.51 är en patchkontrollsborttagen mjukvara av 1.50 som de baserade på en Nonstealth 1.4 mjukvara
    Tydligen i alla fall utom hitatchi gör den ändå lite kontroller.

    Men att köra 1.4 tycker jag är slöseri det med, många disc read error o Anglefixar hjälper ju till att köra spel som annars inte skulel starta, mindre känslighet etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Behöver man inte checka spelet om man har 1.61 ? Är det bara stoppa in och köra ? eller måste man checka den innan.

  6. #156
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Äntligen
    Last edited by Benzema; 2009-10-30 at 14:50.

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    ..

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Ursäkta men finns det något annat sätt att identifiera vilken spelare man har än att kolla i det där lilla hålet under dvd-spelaren. Jag måste veta vilken jag har. Jag har en elite/value/pack tillverkad i october .


    Ediiiit : Om du frågar varför är det så att jag inte kan öppna skalet där fram. Vill inte riskera repor eller något sånt då jag fortfarande har öppet köp [/QUOTE]

  9. #159
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Ursäkta men finns det något annat sätt att identifiera vilken spelare man har än att kolla i det där lilla hålet under dvd-spelaren. Jag måste veta vilken jag har. Jag har en elite/value/pack tillverkad i october .


    Ediiiit : Om du frågar varför är det så att jag inte kan öppna skalet där fram. Vill inte riskera repor eller något sånt då jag fortfarande har öppet köp
    [/QUOTE]

    Om du tar bort faceplaten förlorar du inte garantin
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  10. #160
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Ursäkta men finns det något annat sätt att identifiera vilken spelare man har än att kolla i det där lilla hålet under dvd-spelaren. Jag måste veta vilken jag har. Jag har en elite/value/pack tillverkad i october .


    Ediiiit : Om du frågar varför är det så att jag inte kan öppna skalet där fram. Vill inte riskera repor eller något sånt då jag fortfarande har öppet köp
    [/QUOTE]


    Läs lite innan du skriver
    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35327
    En av våra klistrade trådar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Vad Gör Ixtreme 1.61?

    Kan man spela WAVE 4 spel ( LIVE) alltså bara inloggad till live utan att bli bannad direkt?

    är det värt att flasha nu eller borde man vänta på 1.7?

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Makaveli1 Visa Inlägg
    Vad Gör Ixtreme 1.61?

    Kan man spela WAVE 4 spel ( LIVE) alltså bara inloggad till live utan att bli bannad direkt?

    är det värt att flasha nu eller borde man vänta på 1.7?
    ixtreme 1.61 ger stöd för wave 4, förövrigt är den lika säker som de tidigare. finns ingen anledning att vänta på 1.7, som kanske inte ens kommer göras eftersom det skulle betyda en stor förändring. nästa lär nog heta 1.62 den dagen wave 5 kommer.

    om du blir bannad eller inte har mer att göra om dina backuper är säkra eller inte, ixtreme kan inte göra dina backuper säkrare än du själv gör dem, dvs köra dem i abgx360 och verifiera dem.

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ixtreme 1.61 ger stöd för wave 4, förövrigt är den lika säker som de tidigare. finns ingen anledning att vänta på 1.7, som kanske inte ens kommer göras eftersom det skulle betyda en stor förändring. nästa lär nog heta 1.62 den dagen wave 5 kommer.

    om du blir bannad eller inte har mer att göra om dina backuper är säkra eller inte, ixtreme kan inte göra dina backuper säkrare än du själv gör dem, dvs köra dem i abgx360 och verifiera dem.

    jaha! tack för svaret, jag brukar alltid göra de så bra jag kan, har spelat med brända sen 2006 / 2007 o är inte bannad än så de borde vara ett ganska bra tecken

  14. #164
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    någon som vet hur man fixar att spela wave 4 med firmware 1.4 modell samsung?
    kan köra wave 2 utan problem, och kan köra wave 3 med PPF-O-MATIC. drog ner några wave 4 och testade att köra abgx360 och sen körde på PPF, men lådan vill ha en uppdatering, och jag vet inte om jag vågar att testa sätta upp den mot nätet eftersom lådan inte är bannad. kör inte live, men det vore tråkigt att inte kunna göra det senare.
    målet just nu är dock att bara spela.

  15. #165
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    alternativt:
    finns det något vettig moddare i kristianstad. bodde i malmö tidigare, och hade bra folk där, men känner ingen här uppe.
    visserligen kostar det inte så myckat att åka ner, men jag är lite lat.

    kan detta vara ett vettigt alternativ annars? de nya firmwaren kommer ju ut på nätet, så jag skulle i teori kunna uppgradera själv.

  16. #166
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ixtreme 1.61 ger stöd för wave 4, förövrigt är den lika säker som de tidigare. finns ingen anledning att vänta på 1.7, som kanske inte ens kommer göras eftersom det skulle betyda en stor förändring. nästa lär nog heta 1.62 den dagen wave 5 kommer.

    om du blir bannad eller inte har mer att göra om dina backuper är säkra eller inte, ixtreme kan inte göra dina backuper säkrare än du själv gör dem, dvs köra dem i abgx360 och verifiera dem.
    Int21, har du någon koll på hur säkert det är att köra med den där activation disc som finns för 1.6 firmware, dvs så man overridar någonting. ?
    Last edited by zhilmoen; 2009-11-01 at 14:28.

  17. #167
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zhilmoen Visa Inlägg
    Int21, har du någon koll på hur säkert det är att köra med den där activation disc som finns för 1.6 firmware, dvs så man overridar någonting. ?
    det är safe, sålänge backupen är okej. /int21 (forumbuggen)

  18. #168
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ixtreme 1.61 ger stöd för wave 4, förövrigt är den lika säker som de tidigare. finns ingen anledning att vänta på 1.7, som kanske inte ens kommer göras eftersom det skulle betyda en stor förändring. nästa lär nog heta 1.62 den dagen wave 5 kommer.
    Kommer det att behöva en ny firmware för varje ny wave i framtiden också? Var det inte det activation disc skulle ta hand om?

  19. #169
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av airosto Visa Inlägg
    Kommer det att behöva en ny firmware för varje ny wave i framtiden också? Var det inte det activation disc skulle ta hand om?
    Det var det Activation.iso skulle fixa ja, men nu orkar vissa inte boota med den i början så de släppte en 1.61 som i talande stund bara finns på Samsung + BenQ

    Videoguide på hur man bränner skivan + bootar med den hittar ni här:
    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #170
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Hur är det nu med Wave 4 spel?? ska man bränna spelet med beräknad optimal eller man fortsätta bränna med sektor 1913760??
    Har brännt ut activate.iso men hur är det med själva spelet som är wave 4?

    *tankspridd... *

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    spelen är som vanligt, med 1 913 760
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #172
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!

    det hade varit så skönt om någon kunde hjälpa mej här. Jag försöker få igång Call of Duty MW2 här, dvs. ett Wave 4 spel, men xbox vill bara inte känna igen skivan som ett spel.

    Jag är 100% säker på att jag har bränt ut activate.ison rätt och spelet har jag oxå bränt ut rätt.

    Xboxen spelar upp activate skivan, sen står det nån varningstext om att man ska lägga in ett xbox spel, sen tar jag ut skivan lägger in spelet men det händer inget. Xboxen känner fortfarande inte igen skivan som spel.
    Skumt! Är rätt så säker att jag inte gör något fel.

    Tack på förhand för alla svar!

  23. #173
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testat något annat spel? det kan bero på felaktig Video partitons CRC...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #174
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    testat något annat spel? det kan bero på felaktig Video partitons CRC...
    hmmmm...har inte testat något annat spel men abgx360 säger att video is zero padded

  25. #175
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Typiskt, verkar som jag har en liteon , ingen som har ett hum om när det släpps ixtreme 1.61 till den ?
    spelsuget för cod M.W ökar markant snart byter jag hela läsarn :P

  26. #176
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!

    det hade varit så skönt om någon kunde hjälpa mej här. Jag försöker få igång Call of Duty MW2 här, dvs. ett Wave 4 spel, men xbox vill bara inte känna igen skivan som ett spel.

    Jag är 100% säker på att jag har bränt ut activate.ison rätt och spelet har jag oxå bränt ut rätt.

    Xboxen spelar upp activate skivan, sen står det nån varningstext om att man ska lägga in ett xbox spel, sen tar jag ut skivan lägger in spelet men det händer inget. Xboxen känner fortfarande inte igen skivan som spel.
    Skumt! Är rätt så säker att jag inte gör något fel.

    Tack på förhand för alla svar!


    ingen annan som kan hjälpa mig?

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ribery11111 Visa Inlägg
    Hej!

    det hade varit så skönt om någon kunde hjälpa mej här. Jag försöker få igång Call of Duty MW2 här, dvs. ett Wave 4 spel, men xbox vill bara inte känna igen skivan som ett spel.

    Jag är 100% säker på att jag har bränt ut activate.ison rätt och spelet har jag oxå bränt ut rätt.

    Xboxen spelar upp activate skivan, sen står det nån varningstext om att man ska lägga in ett xbox spel, sen tar jag ut skivan lägger in spelet men det händer inget. Xboxen känner fortfarande inte igen skivan som spel.
    Skumt! Är rätt så säker att jag inte gör något fel.

    Tack på förhand för alla svar!
    posta en log från abgx360 från din skiva. brände du activate.iso utan layerbreak?

  28. #178
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ribery11111 Visa Inlägg
    hmmmm...har inte testat något annat spel men abgx360 säger att video is zero padded
    alla är Zero padded? kolla videon's CRC värden...

    *edit:*
    När jag tänker efter borde den starta ändå... hmm... undrar vad som är fel, har du 1.6 eller 1.61 på din box då? (annars kommer inte activate.iso ha någon effekt alls)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #179
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    alternativt:
    finns det något vettig moddare i kristianstad. bodde i malmö tidigare, och hade bra folk där, men känner ingen här uppe.
    visserligen kostar det inte så myckat att åka ner, men jag är lite lat.

    kan detta vara ett vettigt alternativ annars? de nya firmwaren kommer ju ut på nätet, så jag skulle i teori kunna uppgradera själv.
    Jag är från Kristianstad men har flyttat till Brösarp 4.5 mil söderut

  30. #180
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har en Samsung MS28, flashad med gamla Xtreme 5.2..
    Har den någon form av partitionscheck, eller fungerar Wave4 utan problem på denna som alla tidigare spel?
    OBS, detta gäller ej onlineläget då jag ENBART är intresserad av att spela det offline.

    Tack på förhand.

Sida 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 3 patch på 1.4 problem
    By P0rNy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 17:54
  2. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  3. 3rd wave "frågor och hjälp"
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 12:41
  4. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  5. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •