Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Funkar Ixtreme 1,4 benq till wave 3 och wave 4 spel och ev wave 5.....................
Då är ju det super så man slipper byta firmware lika ofta som man byter kallingar
Har inte koll på vilka firmware som kollar exakt vad, borde inte 1.51 ta alla, hade för mig att 1.51 var en 1.50 där man tog bort partitionskollen helt?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Problemet med 1.51 på annat än hitatchi så kör den inte W4 spel alls.
Men det stämmer att 1.51 är en patchkontrollsborttagen mjukvara av 1.50 som de baserade på en Nonstealth 1.4 mjukvara
Tydligen i alla fall utom hitatchi gör den ändå lite kontroller.
Men att köra 1.4 tycker jag är slöseri det med, många disc read error o Anglefixar hjälper ju till att köra spel som annars inte skulel starta, mindre känslighet etc.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Behöver man inte checka spelet om man har 1.61 ? Är det bara stoppa in och köra ? eller måste man checka den innan.
Äntligen
Last edited by Benzema; 2009-10-30 at 15:50.
..
Ursäkta men finns det något annat sätt att identifiera vilken spelare man har än att kolla i det där lilla hålet under dvd-spelaren. Jag måste veta vilken jag har. Jag har en elite/value/pack tillverkad i october .
Ediiiit : Om du frågar varför är det så att jag inte kan öppna skalet där fram. Vill inte riskera repor eller något sånt då jag fortfarande har öppet köp [/QUOTE]
[/QUOTE]
Läs lite innan du skriver
http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35327
En av våra klistrade trådar.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Vad Gör Ixtreme 1.61?
Kan man spela WAVE 4 spel ( LIVE) alltså bara inloggad till live utan att bli bannad direkt?
är det värt att flasha nu eller borde man vänta på 1.7?
ixtreme 1.61 ger stöd för wave 4, förövrigt är den lika säker som de tidigare. finns ingen anledning att vänta på 1.7, som kanske inte ens kommer göras eftersom det skulle betyda en stor förändring. nästa lär nog heta 1.62 den dagen wave 5 kommer.
om du blir bannad eller inte har mer att göra om dina backuper är säkra eller inte, ixtreme kan inte göra dina backuper säkrare än du själv gör dem, dvs köra dem i abgx360 och verifiera dem.
någon som vet hur man fixar att spela wave 4 med firmware 1.4 modell samsung?
kan köra wave 2 utan problem, och kan köra wave 3 med PPF-O-MATIC. drog ner några wave 4 och testade att köra abgx360 och sen körde på PPF, men lådan vill ha en uppdatering, och jag vet inte om jag vågar att testa sätta upp den mot nätet eftersom lådan inte är bannad. kör inte live, men det vore tråkigt att inte kunna göra det senare.
målet just nu är dock att bara spela.
alternativt:
finns det något vettig moddare i kristianstad. bodde i malmö tidigare, och hade bra folk där, men känner ingen här uppe.
visserligen kostar det inte så myckat att åka ner, men jag är lite lat.
kan detta vara ett vettigt alternativ annars? de nya firmwaren kommer ju ut på nätet, så jag skulle i teori kunna uppgradera själv.
Det var det Activation.iso skulle fixa ja, men nu orkar vissa inte boota med den i början så de släppte en 1.61 som i talande stund bara finns på Samsung + BenQ
Videoguide på hur man bränner skivan + bootar med den hittar ni här:
http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
/ Pendragon
Hur är det nu med Wave 4 spel?? ska man bränna spelet med beräknad optimal eller man fortsätta bränna med sektor 1913760??
Har brännt ut activate.iso men hur är det med själva spelet som är wave 4?
*tankspridd... *
spelen är som vanligt, med 1 913 760
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Hej!
det hade varit så skönt om någon kunde hjälpa mej här. Jag försöker få igång Call of Duty MW2 här, dvs. ett Wave 4 spel, men xbox vill bara inte känna igen skivan som ett spel.
Jag är 100% säker på att jag har bränt ut activate.ison rätt och spelet har jag oxå bränt ut rätt.
Xboxen spelar upp activate skivan, sen står det nån varningstext om att man ska lägga in ett xbox spel, sen tar jag ut skivan lägger in spelet men det händer inget. Xboxen känner fortfarande inte igen skivan som spel.
Skumt! Är rätt så säker att jag inte gör något fel.
Tack på förhand för alla svar!
testat något annat spel? det kan bero på felaktig Video partitons CRC...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Typiskt, verkar som jag har en liteon , ingen som har ett hum om när det släpps ixtreme 1.61 till den ?
spelsuget för cod M.W ökar markant snart byter jag hela läsarn :P
Hej!
det hade varit så skönt om någon kunde hjälpa mej här. Jag försöker få igång Call of Duty MW2 här, dvs. ett Wave 4 spel, men xbox vill bara inte känna igen skivan som ett spel.
Jag är 100% säker på att jag har bränt ut activate.ison rätt och spelet har jag oxå bränt ut rätt.
Xboxen spelar upp activate skivan, sen står det nån varningstext om att man ska lägga in ett xbox spel, sen tar jag ut skivan lägger in spelet men det händer inget. Xboxen känner fortfarande inte igen skivan som spel.
Skumt! Är rätt så säker att jag inte gör något fel.
Tack på förhand för alla svar!
ingen annan som kan hjälpa mig?
Google is your friend!
Jag har en Samsung MS28, flashad med gamla Xtreme 5.2..
Har den någon form av partitionscheck, eller fungerar Wave4 utan problem på denna som alla tidigare spel?
OBS, detta gäller ej onlineläget då jag ENBART är intresserad av att spela det offline.
Tack på förhand.
Bookmarks