Sida 1 av 8 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 229

Diskussion: wave 4

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15

    wave 4

    såg att cars o rama är wave 4. betyder de att de är ett nytt fw på g?
    som tur är så är forza 3 wave 3!!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    såg att cars o rama är wave 4. betyder de att de är ett nytt fw på g?
    som tur är så är forza 3 wave 3!!
    ja, det kommer ny firmware. cars o rama innehåller en nxe uppdatering. vill du dock köra skitspelet så får man använda sig av activate.iso tillsammans med ixtreme 1.6, ixtreme 1.51 startar det däremot utan problem för den har inga wave checkar alls (gäller endast hitachi 1.51, de andra modellerna bootar inte wave 4 med ixteme 1.51).
    Last edited by int21; 2009-10-17 at 11:07.

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nej nej.. jag har inte tänkt köra de spelet!

    jag kikade på revolution tt på forza 3 där dem fråga om de va wave 3 elr 4. iom att de va de på cars.

    som sagt, har inga planer på att köra cars. vissa barnspel kan va roliga men nån måtta får de va!!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Har man 1.6 kan man använda detta:

    One shot boot mode allows you to boot a Wave X or non stealth game by using the activate.iso disk as a flag. Just insert the activate disc and the next disc inserted will boot without any strict checks. This will still utilise full stealth if available. As soon as that disc is booted the flag is cleared, and you will have to re-insert the activate disk again to enable one shot boot. As always use with caution.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Activate.iso skivan bränner man på en DVD+R DL skiva precis som vanliga spel (med samma layerbreak)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    hur är de att köra me en sån skiva? vågar man de? inte mer risk än vanligt att bli bannad?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    enligt vad jag läst mig till så ska det inte vara någon större risk om skivan är kollad me ABGX360... det den gör är skippar kollen av Stealthen, men när du väl spelar spelet emulerar den sedan stealthen som finns på skivan (om den finns)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    får se om man skaffar sig en sån skiva i framtiden då, just nu behövs de väl inte? har 1.6 o är de bara skitspel som då tex cars som släpps me wave 4 så är de ju skit samma!
    just nu är jag bara glad om jag kan spela forza 3

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Lite offtopic, men ändå..

    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    just nu är jag bara glad om jag kan spela forza 3

    Forza.Motorsport.3.PAL.X360-Allstars (DVD1) @ ABGX:

    Checking Game
    ISO: "C:\Users\efex\Desktop\all-fm3a.iso"
    Size: 7838695424 bytes (SplitVid 3rd wave)
    Files in ISO: 4, Folders in ISO: 0
    Total bytes used: 13492224 (0.18%)
    Game appears to have random padding

    Checking default.xex
    Disc Number: 1 of 2
    Original PE Filename: default.exe
    Original PE Timestamp: 2009/09/04 03:47:29
    Game Name: Forza Motorsport 3
    Developer: Turn 10 Studios
    Publisher: Microsoft Game Studios
    Genre: Racing
    Achievements: 50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
    XEX CRC = 0A65EC19
    XEX Media ID: D04B0F84D8B61E503D556C06-5DD89BE4

    Region Code: 0x00FF0000
    PAL

    Checking SS
    Timestamp of Authoring: 2009/08/28 00:00:00
    Timestamp of Mastering: 2009/09/21 22:58:44
    SS CRC = D992A149 (RawSS = 4C4BE5CB)
    SS Media ID: D04B0F84D8B61E503D556C06-5DD89BE4 (matches game)
    SS looks valid

    Checking DMI
    Timestamp of Authoring: 2009/08/28 00:00:00 (matches SS)
    DMI CRC = 8063FE19
    DMI Media ID: D04B0F84D8B61E503D556C06-5DD89BE4 (matches game)
    DMI looks valid

    Checking PFI
    PFI CRC = 2A4CCBD3
    PFI matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

    Video partition found
    Video CRC = 0E58FB9D (V0 = CF942E7B, V1 = 4809B37A)
    Video partition matches known data (3rd wave - requires iXtreme v1.51 or later)

    Stealth check passed!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    i nu läget verkar det inte behövas, men vi får se om några veckor när flera stora titlar släpps... är dessa Wave 4 får du antingen skaffa activate.iso, nedgradera till 1.51 eller vänta på ny firmware
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nej de blir inte att nedgradera till 1.51. känns dumt. trodde inte de skulle komma några spel den närmsta tiden som jag är sugen på men call of duty släpps ju snart!! de kan jag inte missa!! får hoppas att de släpps me wave3 annars får de bli en active.iso

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    Vart får man tag på activate.iso ?

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    93
    Respekt
    18
    don't mind, hittade det..

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Azper Visa Inlägg
    Vart får man tag på activate.iso ?
    för er som inte vet vart man hittar den: www.swizzy.se/New/downloads.php
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    såg att det fanns Wave 4 Loader for iXtreme 1 6-HyperX på TL kanske kan hjälpa några, jag klarar mig än en gång! har fortfarande firmware 3.2 (bland dom första till hitachi)

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    värdelöst att hålla på patcha om eller vad nu det där står för (gissar på att det är patch för spelen) det gör liksom skivan osäker på live
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    värdelöst att hålla på patcha om eller vad nu det där står för (gissar på att det är patch för spelen) det gör liksom skivan osäker på live
    Du verkar vara haj på detta, kan inte du då skriva någon guide på svenska till oss som har 1.6 och inte är de bästa på engelska? Tack.

    EDIT: Alltså, hur man ska göra med activate.iso

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Är det så om man har 1,51 och kör ett spel med wave 4 i agbx och det blir helt ok, så är det ingen risk för banning eller?? Det är bara stealth checken som skiljer 1,6 och 1,51??

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Allan101 Visa Inlägg
    Du verkar vara haj på detta, kan inte du då skriva någon guide på svenska till oss som har 1.6 och inte är de bästa på engelska? Tack.

    EDIT: Alltså, hur man ska göra med activate.iso
    du bränner den med layerbreak 1 913 760

    stoppa sedan in den i 360n, boota... vänta lite byt skiva (tror den ska spotta ut skivan av sig själv när den bootat, inte säker)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Är det så om man har 1,51 och kör ett spel med wave 4 i agbx och det blir helt ok, så är det ingen risk för banning eller?? Det är bara stealth checken som skiljer 1,6 och 1,51??
    det är bara video checken (och det faktum att man kan rippa med 1.6, utöver det så har 1.6 även one-shot-boot läge... alltså den startar spelet även om det inte går igenom checken [detta om du kör activate.iso])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du bränner den med layerbreak 1 913 760

    stoppa sedan in den i 360n, boota... vänta lite byt skiva (tror den ska spotta ut skivan av sig själv när den bootat, inte säker)
    man ska INTE ha layerbreak på activate.iso.

    One shot boot mode allows you to boot a Wave X or non stealth game by using the activate.iso disk as a flag.
    Just insert the activate disc and the next disc inserted will boot without any strict checks. This will still utilise
    full stealth if available. As soon as that disc is booted the flag is cleared, and you will have to re-insert the activate disk
    again to enable one shot boot. As always use with caution.


    burn Activate.iso to Dual Layer + R Media (this is vital for later firmwares). Simply burn it with no layerbreak settings,
    with all data present on first Layer, IMGBurn 2.5.0.0 will do this fine just
    select the ISO and confirm you want to burn to a large capacity disc with all data present on L0

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    The disk is available here: http://www.sendspace.com/file/5ed5xr and needs to be burned to a DUAL LAYER disk, but entirely on the first layer (do not set a layerbreak and when imgburn prompts, tell it to burn to the first layer only).
    A new iXtreme firmware will eventually be released with strict wave4 support (no activation disk needed), however some time needs to pass before this happens. Although Cars: Race-o-Rama was the first game to appear in the wild with Wave 4 video, it was not necessarily the first game to be pressed with it. Also, during a wave transition there are often a few exceptions to the process which also need to be known about. There will be no timeframe for this, so do not ask.
    källa: http://forum.xbox-sky.cc/showthread....625#post181625

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Är det så om man har 1,51 och kör ett spel med wave 4 i agbx och det blir helt ok, så är det ingen risk för banning eller?? Det är bara stealth checken som skiljer 1,6 och 1,51??
    det är bara hitachi ixtreme 1.51 som bootar wave4, ixtreme 1.51 för samsung, benq och liteon gör det inte.

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...llIGZBWnZN.php

    *Update* "Looks like we were wrong in assuming that iXtreme v1.51 was fully compatible with 4th Wave PFI/Video. Turns out that only Hitachi iXtreme v1.51 will boot 4th Wave backups, and BenQ/LiteOn/Samsung iXtreme v1.51 will NOT boot 4th Wave. It would have been fully compatible if only the Video data had changed but not with the change in PFI (capacity). So currently the only safe option for booting 4th Wave backups on a BenQ/LiteOn/Samsung drive is to use iXtreme v1.6 and the one shot boot disc."

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Nu är jag nog helt ute o cyklar men jag frågar ändå. Jag har IXtreme 1.51 med samsungläsare. Om jag köper ett spel retail ute i butik som har wave 4. Funkar det att köra det då? Eller måste jag ändå vänta på en ny firmware trots att spelet är retail?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Nu är jag nog helt ute o cyklar men jag frågar ändå. Jag har IXtreme 1.51 med samsungläsare. Om jag köper ett spel retail ute i butik som har wave 4. Funkar det att köra det då? Eller måste jag ändå vänta på en ny firmware trots att spelet är retail?
    original wave 4 kan du köra, men inte backuper. wave check körs inte med original.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Ok o det är såklart livesäkert att då? Har sett fram emot Modern Warfare 2 så länge nu så jag pallar inte vänta om det är wave 4

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Ok o det är såklart livesäkert att då? Har sett fram emot Modern Warfare 2 så länge nu så jag pallar inte vänta om det är wave 4
    japp, visst är det så.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    man ska INTE ha layerbreak på activate.iso.
    ahh, ok... sorry about that visste inte om att man inte skulle ha layerbreak på, har inte kollat upp så noga angående det där själv då jag inte använder skivan hade för mig man skulle bränna som ett vanligt 360 spel... men tydligen inte tur att vi har dig som kan rätta mina misstag int
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    är tror ni att det kommer en ny firmware till liteon dårå, så man kan kan lira dessa nya spel som kommer?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan vi inte svara på, du kan redan lira dom med activate.iso
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 8 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. wave 3 patch på 1.4 problem
    By P0rNy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 17:54
  2. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  3. 3rd wave "frågor och hjälp"
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 12:41
  4. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  5. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •