Sida 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Visar resultat 211 till 229 av 229

Diskussion: wave 4

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://download.microsoft.com/downlo...all09_8955.zip Spara som "$SystemUpdate_Fall09_8955.zip" någonstans på din dator. bränn den sedan på en skiva (mappen $SystemUpdate) eller lägg på USB minne
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #212
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    tack så sjukt mkt, det funkade nu
    Nu ska jag bara på IMGBurn att funka igen^^

  3. #213
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hallonkaka Visa Inlägg
    tack så sjukt mkt, det funkade nu
    Nu ska jag bara på IMGBurn att funka igen^^
    det är troligtvis något med din brännare som inte är som det ska, prova att uppgradera/nedgradera firmwaren i den... om inte det hjälper, köp en ny brännare är din brännare hyffsat ny och fortfarande har garanti byter du helt enkelt ut den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #214
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Njae alltså, jag brände med Alkohol120 och då brändes det rätt enligt programmet, jag vet bara inte hur man ställer in layerbreak osvosv. Problemet med IMGBurn är att det stannar när första rutan kommer upp, alltså "Please wait" så stannar den där.

  5. #215
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, sorry, jag hade för mig det var du som skrev att du fick power calibration error...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #216
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    ah alltså, jag vet ju inte om jag har det på IMGBurn. Då jag inte kan öppna programmet. Men det var jag som hade/har
    Last edited by hallonkaka; 2009-12-26 at 02:33.

  7. #217
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova med att avinstallera programmet helt (gärna med hjälp av Revouninstaller, som även söker igenom registret och allt innan OCH efter avinstallationen och tar bort resterna) installera sedan IMGBurn på nytt, fungerar inte det så kan det vara något skit med ditt system, testa då med att köra t.ex. CCleaner för att fixa ev. registerfel, fungerar inte det heller, testa då på en annan dator alternativt installera om systemet då något troligtvis är fel i systemet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #218
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Revouninstaller funkade perfekt, tack återigen. Ska pröva att bränna fifa 10 nu.

  9. #219
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    revouninstaller är skit bra att ha när man får problem med någon inställning i ett program, många avinstallations program lämnar rester kvar, det är då revouninstaller ställer upp och hjälper dig ta bort det, inte alltid så att programmen lämnar rester kvar med flit utan det kan vara för att filerna ligger kvar sedan en uppdatering, och därmed inte berörs av uninstall filen... kan också vara så att den ligger med ett annat namn än det ska ha, i vilket fall som helst så brukar det kunna lösa problem med inställningar som ligger kvar som gör sådär med program
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #220
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    fifa funkade finfint tack för allt

  11. #221
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem kul att du fick att att fungera iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #222
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Guess who's back. Alltså nu är nåt lurigt igen. Jag fick ju IMGBurn att funka, trots Power Calibration Area Error. Det har dock kommit nåt nytt "Cannot write media - Incompatible Format" Antar att det är brännarn som lägger ner, men jag vet inte om jag ska köpa ny, då den började funka igen innan

    Edit: Nu bytte den till Power Calibration Area Error, kanske ska pröva att installera om IMGBurn? som tillfällig lösning då
    Last edited by hallonkaka; 2009-12-29 at 14:15.

  13. #223
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Power calibration har alltid slutat med kasserad cd/dvdbrännare är min erfarenhet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hallonkaka Visa Inlägg
    Guess who's back. Alltså nu är nåt lurigt igen. Jag fick ju IMGBurn att funka, trots Power Calibration Area Error. Det har dock kommit nåt nytt "Cannot write media - Incompatible Format" Antar att det är brännarn som lägger ner, men jag vet inte om jag ska köpa ny, då den började funka igen innan

    Edit: Nu bytte den till Power Calibration Area Error, kanske ska pröva att installera om IMGBurn? som tillfällig lösning då
    släng den och köp en ny, det tjänar du på i längden en ny Samsung går inte på så himmla mycket, och dom är BRA!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #225
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Luleå
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Här är en liten guide för oss som redan är bannade/inte bryr oss om live och inte kan köra activation disc.
    Givetvis på engelska

    http://chris-fletcher.com/2009/11/10...e-mac-windows/

  16. #226
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    hittar inte lappen jag fick med från psxcare...viken firmware fick jag om jag var inne nu vid lucia och flashade 360t ?

    är det firmwarens "fel" att vissa spel inte vill kicka igång...? Satt med mx vs atv reflex här ikväll och det känner boxen av som en film, typ..

  17. #227
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    hittar inte lappen jag fick med från psxcare...viken firmware fick jag om jag var inne nu vid lucia och flashade 360t ?

    är det firmwarens "fel" att vissa spel inte vill kicka igång...? Satt med mx vs atv reflex här ikväll och det känner boxen av som en film, typ..
    Du har iXtreme 1.6 troligen

    Har du hitachidrive har du iXtreme 1.51 men då skall du inte ha problem med spel.

    Använd activate.iso
    Wavepatcha skivorna
    Lämna in boxen för uppdatering till iXtreme 1.6 nostealth för 350:-

    är tre alternativ
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #228
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har iXtreme 1.6 troligen

    Har du hitachidrive har du iXtreme 1.51 men då skall du inte ha problem med spel.

    Använd activate.iso
    Wavepatcha skivorna
    Lämna in boxen för uppdatering till iXtreme 1.6 nostealth för 350:-

    är tre alternativ
    kommer in och uppgraderar...men inte 1.61 då ? utan 1.6 nostealth...? (gör den det på något sätt (mer) riskfritt att kliva in live ?

  19. #229
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sedan November är det inte alls riskfritt oavsett mod o typ av mod att lajva.
    MEn med NS slipper du aktiveringsskivor men du bör fortf köra spel genom AGBX360
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 8 av 8 FörstaFörsta ... 678

Liknande diskussioner

  1. wave 3 patch på 1.4 problem
    By P0rNy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 17:54
  2. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  3. 3rd wave "frågor och hjälp"
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 12:41
  4. Lista över spel med third wave
    By Grimmy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:34
  5. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •