Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Nyinköpt Xbox360 arcade oljud

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0

Nyinköpt Xbox360 arcade oljud

Hejsan. Jag köpte precis en xbox 360 arcade härifrån och den låter väldigt mycket. Jag har inte testat med skiva än för det tar tid o "fixa" hem spelen men den låter mycket redan. Det är ett konstigt oljud som påminner mig om en trasig fläkt jag hade på min dator som snurrade och ingenting var i vägen men den lät som typ det var sladdar i vägen. Lite konstig beskrivning jag vet Är det någon som har stött på denna problem tidigare som kan hjälpa mig? Jag bor i Jakobsberg så det är jättelång o ta xboxen till söder så jag vill hellst inte göra det i onödan. Jag har hört att 360 har varit mycket högljudda när dom kom, men jag har haft en premium för ca. ett år sedan och den lät typ ingenting. Inte ens i närheten av den här iaf!

Tack för alla svar

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    har du möjlighet att spela in ljudet och ladda upp det någonstans?

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Här kommer länken:
    http://rapidshare.de/files/48527038/..._xbox.mp3.html

Det är just sån där ljud som vid 6-7de sekunden på inspelningen. Den "trycker" verkligen på huvudet om du förstår vad jag menar. Jag tror att jag kommer även höra den om jag spelar.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Låter som det är fläkten. Ms har kassa fläktar. Kolla även med en ficklampa om det ligger något ivägen

Min gammel box lät oxå illa. Bytte till whisper fan så blev den tyst

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Errm hur kan jag byta? Det häver väl garantin? Ska nog åka in till PSX care imorgon och be dom att fixa det. Det borde ju gå på garanti. Synd bara att jag måste åka så långt precis efter jag köpt den bara för att dom har inte märkt felet när dom flashade boxen.

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Garantin ryker om du öppnar den. Det fixar psxcare

Du kan ju skicka den på posten oxå.

Finns klistrade tråder om att öppna boxen. Tycker ändå att MS orginal fläktar suger. Fort jag köper en box så byter jag fläktar

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    200+ spänn för frakt + vänta i evigheter eller hur... Tycker bara synd att dom inte hörde felet och åtgärdade det innan. Hoppas det blir bara ingen krångel nu i butiken och dem säger att allting är som det ska och xboxar låter mycket och det är normalt etc... Jag har haft mycket dåliga erfarenheter av returer innan så jag blir typ sjukt nervös

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag tycker inte det låter speciellt annorlunda, min 360 låter precis likadant... så vill du att den ska låta mindre så byter du ut fläkten till en Talismoon Whisper Fan, detta bryter dock garantin...

men... om du har tur och inte blir live bannad för det så är det ingen fara
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    jag tycker inte heller de låter nåt speciellt. men de är ju lite svårt att till en bra ljudinspelning så jag tycker du ska åka in till psxcare o låta dem kika på de.

nu vet inte jag hur psxcare gör när dem fixar me sina konsoller men dem kanske inte gjorde nåt åt fläkten eftersom dem inte haft igång xboxet nånting. dem kanske bara fixar ordning dem till kund me flashning elr va de nu kan va o sen skickar den. dem kanske inte testar xboxet för att se om allt funkar för att dem vet när dem flashar osv o behöver inte testa de.
    men som sagt, jag vet inte.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Det är faktiskt en tämligen vanlig oljud, tyvärr. Vissa människor har tur och får en xbox som inte låter mycket alls. Andra får värsta jetmotor-låtande monster Det handlar om tur helt enkelt. Xboxerna är verkligen inte särskilt imponerande från en kvalitessynvinkel.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    jag tycker inte heller de låter nåt speciellt. men de är ju lite svårt att till en bra ljudinspelning så jag tycker du ska åka in till psxcare o låta dem kika på de.

nu vet inte jag hur psxcare gör när dem fixar me sina konsoller men dem kanske inte gjorde nåt åt fläkten eftersom dem inte haft igång xboxet nånting. dem kanske bara fixar ordning dem till kund me flashning elr va de nu kan va o sen skickar den. dem kanske inte testar xboxet för att se om allt funkar för att dem vet när dem flashar osv o behöver inte testa de.
    men som sagt, jag vet inte.
    PSXCare testar boxarna före OCH efter flashning, detta för att vara säkra på att nyckeln stämmer det händer även proffs att det inte går bra direkt vid första försöket... då måste man kanske göra om (när man skriver) därför testar PSXCare både före och efter flashning

är rätt säker på att vem det än är som pratar med trådskaparen i butiken kommer säga att det är normalt...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det är faktiskt en tämligen vanlig oljud, tyvärr. Vissa människor har tur och får en xbox som inte låter mycket alls. Andra får värsta jetmotor-låtande monster Det handlar om tur helt enkelt. Xboxerna är verkligen inte särskilt imponerande från en kvalitessynvinkel.
    Kvalitén är usel ... det har ju bevisats gång på gång. Det finns (jag tror inte dom monteras längre) andra tillverkare av fläktar än dom usla delta-fläktarna. Nidec är den trevligaste och har minst irriterande oljud, sen finns Sunon, den är mellan Nidec och Delta ljudmässigt. Nidec:en är bättre än talismoon "whisper" som är ganska usel den också.
    Har man tur och hittar en sån så ska man köpa den hellre än Whispern.
    Nidec har helsvarta klistermärken.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Kvalitén är usel ... det har ju bevisats gång på gång. Det finns (jag tror inte dom monteras längre) andra tillverkare av fläktar än dom usla delta-fläktarna. Nidec är den trevligaste och har minst irriterande oljud, sen finns Sunon, den är mellan Nidec och Delta ljudmässigt. Nidec:en är bättre än talismoon "whisper" som är ganska usel den också.
    Har man tur och hittar en sån så ska man köpa den hellre än Whispern.
    Nidec har helsvarta klistermärken.
    ljudet från talismoon beror juh lite på vilket läge man kör på, dom kyler lite bättre om man kör på max farten, men dom låter mer också... (iaf om man kör Talismoon Whisper Max fan)
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Den talismoon jag testade var den gamla modellen utan "overdrive" , och den hade lika irriterade ljud som deltan, om inte mer.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    hehe ok, jag har inte testat någon sådan, jag har bara testat den med "nitro switch" alltså ett lite högre läge, det du kallar för "overdrive" jag är å andra sidan inte så kräsen över ljudet heller, jag tycker inte att det stör mig speciellt mycket (ljudet från fläkten) jag tycker snarare att DVD spelaren stör en aning när den läser skivorna...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Låter fläkten galet kom förbi oss så kikar/lyssnar vi på konsolen, köpt hos oss? Ta isf med kvittot.

360 fläktar låter ibland en del, vissa mer än andra.
    Är det kullagren som skurit byter vi givetvis fläkten åt dig.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Var iväg till PSX care med xboxen idag och hade en lång diskussion med säljaren som hävdade att oljudet var "normalt" och vägrade häva köpet eftersom produkten var "begagnad". Istället erbjöd han mig 50% av pengarna tillbaka! 1200kr för en nästan ny xbox arcade är ju ren ripoff! Till och med W3bh4ll3n drar av bara 20% av priset om man är inte nöjd med varan och vill lämna den tillbaka. Men hur är det möjligt att använda en produkt som man har köpt utan att göra den "begagnad"? Eller ska man kanske inte använda den i huvudtaget och låta ligga på hyllan? Det var fel på boxen enligt lagen och då gäller garantin som vanligt. Att produkten är använd efter inköpet är självklart och ointressant. Istället hänvisade säljaren mig till kommunens konsumentombudsman... Dålig service tycker jag. Ska aldrig handla nånting mer härifrån och rekommenderar inte heller att göra det!
    Last edited by Kislotnij; 2009-10-19 at 23:04.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är inget fel på ljudet du spelade in, Xboxarna låter så... normalt... köp vilken box som helst och testa, dom kommer låta exakt likadant... och ja, direkt när du åkt hem med den, packat upp och kopplat in så är den begagnad... och det finns en väldigt bra anledning till att PSXCare inte tar emot boxar från folk som köpt dom, man vet aldrig vad du gjort, du kan ha bytt ut boxen mot en annan som ser likadan ut men inte fungerar...

vad gäller att få 50% av pengarna tillbaka, är inte det MYCKET bättre än web hallens 20%?! hur tänker du nu?? 1200 för an nästan ny, bara uppackad Arcade är inte speciellt dyrt det heller, sälj den på någon auktions/annons sida så får du ärligt talat mer än dina pengar tillbaka, finns folk som köper vad som helst där...

Servicen på PSXCare är inte alls speciellt dålig, om man tar sig tid till att lyssna på vad dom säger, och försöker förstå hur butiken tänker... man kan inte bara tänka på sig själv hela tiden, det fungerar inte
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad gäller att få 50% av pengarna tillbaka, är inte det MYCKET bättre än web hallens 20%?! hur tänker du nu??
    Njae han sa att ********* drar av 20% från priset om du vill returnera varan, dvs du får tillbaka 80% av vad du betalat.

Till Kislotnij: Ljudet låter normalt, har du jämfört med någon annan xbox 360 när du påstår att det är något som är fel?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, då missuppfattade jag det lite bara
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Japp. Jag har haft en 360 premium eller pro förut med 40gig hårddisk och den var mycket tystare båda i standby läge och när man körde direkt från skivan. Jag sålde den dock för den var oflashad och om jag skulle flasha den så skulle jag förlora garantin. Valde att köpa härifrån för då skulle jag få en flashad box med 1års garanti. Och ja, w3bh4llen drar av 20% så får man 80% tillbaka så att dom kan sälja den som en demo vara. Det tycker jag låter rimligt. 50% är ripoff imo. Tänka på andra.. jasså du. Kundens sak är att få så bäst vara som möjligt för bästa pris och kräva att alla dina konsumenträttigheter enligt lag följs.

http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...umentkoplagen/

Varan är dessutom felaktig om:

säljaren inte har upplyst dig om detaljer om varan som du borde ha blivit upplyst om.
    den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta.

säljaren har installerat varan och installationen är felaktig.
    den är i sämre skick än du hade kunnat förutsätta med hänsyn till varans pris, även om den har sålts i "befintligt skick".

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Eftersom vi säljer modifierade konsoller och man vid användande av en modifierad xbox 360 kan göra saker som att registrera sig som ägare (om man loggar in på xbox live) eller t.o.m. göra saker som gör att boxen blir "flaggad" hos microsoft som modifierad så är det inte lika enkelt för oss att ta tillbaka en box som om du handlar i en butik som säljer "vanliga" konsoller.

Vi har inte alls öppet köp på modifierade konsoller om du inte begärt att få lådan plomberad vid köpet eller vi på annat sätt kommit överens om att öppet köp gäller. Att du erbjöds 50% tillbaka är vårt sätt att säga "vi vill inte köpa tillbaka den, sälj den på ******* om du inte längre vill ha den" på samma sätt som vissa försäkringsbolag vill ha 100.000:-/år för att försäkra vissa typer av motorcyklar som dom helt enkelt inte vill sälja försäkringar till.

Är det FEL på en vara vi säljer så löser vi problemet.

Den 360 du kom in med lät inte mer eller annorlunda jämfört med andra xbox 360 av samma typ, tar jag inte fel så fick du jämföra din med en annan 360 som vi plockade fram från lagret?

Din tidigare xbox 360 (med 20 eller 60GB disk, var det en 40GB så hade du en Playstation 3...) kanske inte hade fått nya "New XBOX Xperience" dashboarden installerad?

Eftersom nya dashboarden är mer avancerad grafiskt så tror jag att både cpu och gpu får arbeta lite hårdare än med gamla enkla menysystemet, det kan göra att fläktarna får gå lite mer.

Angående konsumentköplagen så får du hjälp av din konsumentvägledare att tolka om det är något som felar från vår sida, skriv ett brev till allmänna reklamationsnämnden och om dom säger att vi gjort fel så kommer vi kompensera dig efter vad dom rekommenderar.

(Du kan även titulera dig första kunden i vår 10-åriga historia som klagat på oss hos ARN sedan)

Hur man upplever ljudet från 360 beror på många saker, hade man gjort mätningar på din gamla 360 kanske den till och med lät mer än din nya. Det beror t.ex. på hur du ställt boxen hemma, ljudet kan studsa runt på olika sätt så att det i vissa fall dämpas, i andra fall upplevs som förstärkt där du sitter.

Och om du sitter och koncentrerar dig på hur mycket boxen låter eftersom du läst i en tråd i forumet att boxarna låter mycket så kommer du givetvis bli mer störd av ljudet än om du ägnar koncentrationen åt vad som händer i spelet/filmen.

Om du vill att JAG undersöker din xbox 360 personligen så får du gärna komma in igen. Men prova hemma först om du kan ändra ljudet du upplever genom olika placeringar av boxen, samt kolla om det är fläktljudet eller dvd-läsaren som stör mest. Vi kan prova att byta till någon 3:e parts fläkt och se om ljudet upplevs som mindre störande, men då får du betala för den fläkt vi monterar. Arbetet bjuder jag på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fick precis info om att det mest var dvdläsaren som lät. Inte mycket att göra åt, den låter inte mer än andra lite-on.

Du kanske hade en annan dvdläsare tidigare. Det kan vara samsung, hitachi 46-48, hitachi 78-79 eller benq. Alla dessa kan låta olika.

Vill du slippa dvdläsarens ljud när du spelar så skaffa en hårddisk till boxen och installera favoritspelen på hårddisken. Då läser boxen bara skivan för att kolla att spelet du vill spela sitter i dvdläsaren, sedan laddas resten från hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Då får jag väl köpa en 60gb hårddisk för 100spänn mer än vad en elite med 120gig hade kostat hos er

EDIT: Hur mycket tror ni jag kan få ut för den på B1ock3t?
    Last edited by Kislotnij; 2009-10-20 at 15:48.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Kislotnij Visa Inlägg
    Då får jag väl köpa en 60gb hårddisk för 100spänn mer än vad en elite med 120gig hade kostat hos er

EDIT: Hur mycket tror ni jag kan få ut för den på B1ock3t?
    Med tanke på att den är köpt av oss kring den 15/10-2009 och funktionstestad av dig så prova lägg ut den för vad du köpte den av oss minus 300-400 kr o se om någon nappar, i värsta fall ( billigare vid snabb affär ).

En moddad ny 360 har ett bättre andrahandsvärde än en mer begagnad som inte är moddad eller en ny omoddad för den delen.

Har du lite tur kanske du kan köpa en bättre begagnad HDD av någon hempulare som flashat bort nyckeln på sin DVD läsare på en Elite eller en Pro modell med 60Gb... Där kan man fynda lite. Block och block-et/Ebay är väl bra sidor för att hitta sånt.
    Kika även i vår Köp&Sälj forums sektion eller skriv ett eget inlägg där o efterlys.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Ok, tackar för info.

Liknande diskussioner

1. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 22:53
  2. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 21:42
  3. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 22:51
  4. Xbox360 Arcade
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 11:53

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner