Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Uppdatering av Frimware

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0

Uppdatering av Frimware

Nu har jag tittat och glott rundor som en dåre på forumet här efter hur man ska gå till väga för att uppdatera till 1.6 på det olika läsarna om en drive redan är flashad.

Det jag har hittat var en klistrad tråd skriven av Seldin men han fick bara svar med ett par länkar till guiderna om hur man flashar från första början.

Jag kan inte hitta direkt något svar på hur man ska göra, eller det är så enkelt att man flashar en redan flashad drive med en nyare Frimware?

Själv tvekar jag lite att det skulle vara så.

Skulle vara kanon om nån hade sagt en gång för alla hur man skulle kunna göra

Hoppas det inte har varit en allt för dum fråga men jag tog mitt mod o vågade fråga detta nu så

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är så enkelt att du läser ut mjukvaran du redan har på din spelare (om du inte redan har den på datorn) sedan skriver du bara över den gamla mjukvaran med den nya (man läser ut för att få nyckeln som är unik till varje box och krävs för att kunna spela spel )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Hmm. Det är så att någon annan jag inte känner som har flashat den från första brörjan. Så det jag ska göra nu med min flashade drive är att läsa ut den frimwaren där är (som redan är flashad) och bara helt enkelt flasha på nytt och in med 1.6, har jag förstått det rätt?

Jag har läst att det är klurigare med hitachi? Eller det är samma sak som gäller dem att bara göra en helt ny flashing?

Eller skriv i steg så fattar mitt huvud med
    Last edited by ola931; 2009-10-16 at 16:24.

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    just precis, de är den fw du ska läsa ut. däri finns den nyckel som är specifik för just din drive. de är den du läser ut. spelar ingen roll att de är nån annan som flashat den tidigare. går lika bra ändå den enda gång som kan va tråkigt att va utan org firmware är väl när man ska skicka in enheten till ms för reparation, kan då va bra att återställa fw till org.

har inte en aning om hur man gör me en hitachi men vad jag förstått så verkar de inte finnas så mycke uppdateringar fw till den driven. vet inte heller om de kommit ut nån 1.6 till den.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    just precis, de är den fw du ska läsa ut. däri finns den nyckel som är specifik för just din drive. de är den du läser ut. spelar ingen roll att de är nån annan som flashat den tidigare. går lika bra ändå den enda gång som kan va tråkigt att va utan org firmware är väl när man ska skicka in enheten till ms för reparation, kan då va bra att återställa fw till org.

har inte en aning om hur man gör me en hitachi men vad jag förstått så verkar de inte finnas så mycke uppdateringar fw till den driven. vet inte heller om de kommit ut nån 1.6 till den.
    finns orig firmwares överallt på nätet

Citat Original inlägg av ola931 Visa Inlägg
    Hmm. Det är så att någon annan jag inte känner som har flashat den från första brörjan. Så det jag ska göra nu med min flashade drive är att läsa ut den frimwaren där är (som redan är flashad) och bara helt enkelt flasha på nytt och in med 1.6, har jag förstått det rätt?

Jag har läst att det är klurigare med hitachi? Eller det är samma sak som gäller dem att bara göra en helt ny flashing?

Eller skriv i steg så fattar mitt huvud med
    vad gäller hitachi har du helt rätt, dessa måste ÅTERSTÄLLAS INNAN man flashar med ny FW... (kan gå åt skogen annars )

*edit:*

steg för steg:

1. Identifiera spelaren, vad är det model?

2. Leta upp guide för hur du flashar

3. Skruva upp din 360 (om du inte redan gjorde det när du identifierade driven)

4. Läs ur nyckeln (OBS: VIKTIGT!!!)

5. Flytta nyckeln till nya firmwaren (OBS: kolla också att den inte är spoofad som något annat, är den spoofad måste du även spoofa den nya FW'n innan du kan flasha vidare...

6. a) Erease driven, är det en Hitachi se 6. b)

6. b) Återställ firmwaren till Orig (OBS: är det 78/79 är det viktigt att du väljer rätt firmware, står nyckel position i namnet på firmwaren, vart nyckel skall vara ser du redan när du öppnar firmwaren och kopierar över nyckeln)

7. Skriv nu den hackade firmwaren

8. stäng trayen och stoppa tbx driven i din 360 och testa att den går igång, skruva sedan ihop den igen
    Last edited by Swizzy; 2009-10-16 at 17:17.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Tusen tack ska ni alla ha...jag ska kolla på detta i morn o se hur det går

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    finns orig firmwares överallt på nätet
    å fan. de visste jag inte. trodde de va nåt som inte gick att ta vilken som helst o föra över till sin utan att de va nån specifik för alla. men där ser man. man lär sig nåt nytt varje dag

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det man gör är att plocka orig FW'n från vilken drive som helst (med hitachi 78/79 krävs det att du har rätt nyckel position) Liteon har vi inte orig FW'n ännu så dom får man tyvär byta nyckel på bara (så att dom inte kan boota spel med den när dom fixat, om dom fixar den)

dock måste men tänka på att ta rätt version av firmwaren (finns flera olika BenQ firmwares, och 2st Samsung, MS25 och MS28 för samsung...) står på driven vad det e för FW du ska ha
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Tack än en gång för all hjälp ska som sagt teesta det i morn

Liknande diskussioner

1. FEl vid uppdatering av PSP
    By raccoon85 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 13:03
  2. CFW - uppdatering officiell
    By GreatMorpheus in forum PSP - Playstation Portable