Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Xbox 360 köp? Vilken version?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Question Xbox 360 köp? Vilken version?

    Hej!

    Jag har suttit och kollat runt på forumet i hopp om att bli lite visare inför mitt eventuella Xbox 360 köp, men som vanligt så blev det snarare mer frågor som dök upp i huvudet på mig

    Så jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig lite snabbt.

    1) Är det stor skillnad mellan en Arcade och Elite när det gäller kvalitén, dvs om de snålat på mer än bara hårddisken. Vill ju inte ha en RROD (heter det va?) bara för att jag snålade och köpte en Arcade.

    2) Vad är poängen med en hårddisk? Det enda jag kan komma på är Homebrew, och det finns väl inte ännu? Musik kommer jag inte lägga in då jag inte har något vidare ljud vid TV'n ändå. Och jag kommer nog inte ladda ner via Xbox live om jag känner mig själv. Något jag missat?

    3) Finns det USB2 och/eller minneskort på Xboxen, och kan man köra Xvid direkt från dem utan hackig video?

    4) Något man bör tänka på innan man köper en enhet om man ska flasha den? Eller går det på alla som säljs i dagsläget?

    5) Arcade eller Elite? Jag är ingen hardcoregamer längre utan den kommer säkert spelas mer av mina kompisar än av mig själv. Jag kommer säkert mest använda den som Xvid-spelare. Som jag sa tidigare så blir det säkert inget live heller då jag kommer spela så lite

    Om jag skulle svara själv så skulle jag nog säga Arcade, men så många gånger har jag fått erfara att snålheten bedrar visheten, så därför kommer jag in här och frågar er om lite vägledning

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    2. Man kan installera spelen på hårdisken då minimeras laddtiderna.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. skillnaden mellan en Arcade och Elite är enbart utseende och vad som följer med i paketet, uniti är boxarna identiska så vill du ha en billig VIT box så kör du på Arcade, Elite är SVART och har en CHROMEAD DVD-Front och Eject knapp =)

    OBS: vissa arcade har dock inbyggt minne istället för ett löst minneskort =/


    2. Finns inga Homebrews ännu, det du använder hårddisken till är att lagra dina sparningar i spelen (om du inte har minneskort/inbyggt minne, som vissa arcade har) du kan även lägga in spel på den för att som ljung skriver, sänka laddtiderna och oljudet från DVD-Spelaren när den läser skivorna OBS: vissa spel blir sämre laddtider om man lägger dom på HDD'n! (Halo 3 t.ex)

    3. Ja det finns USB 2.0 på den, 3 portar, det går jätte bra att spela upp Xvid filmer på den, MEN inte vilka som helst... vissa fungerar inte... och du måste ha hårddisken/minnet i FAT32 filsystem, filerna behöver vara MKV, AVI eller MP4 (om jag inte minns fel så stödjer den också MP4)

    4. Dom flesta går att flasha i dagsläget, det finns några liteon 83850C tillverkade efter augusti som INTE går att flasha ordentligt i dagsläget (många har svårigheter att läsa ur från dom av någon anledning) vill du vara säker på att du får en Xbox 360 som går att flasha i dagsläget så köper du en färdig flashad

    5. Beror på, vill du ha vit eller svart? chrome eller vit DVD-front? mycket utrymme att spara dina framgångar i spelen eller snåla lite? vill du kunna göra boxen lite tystare och med vissa spel minska laddtiden eller skiter du i det?

    du gör som du själv känner... hoppas detta hjälpte dig något (OBS: det går juh att köpa en hårddisk till boxen på sidan också, t.ex 20gb (cirka 150-300:- på nätet) den räcker gott och väl till dig om du inte planerar lägga in mängder av spel på hårddisken utan nöjer dig med 2-3 spel åt gången~)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det man ska kolla efter idag är att det är en s.k. Jasper, den modellen har en lite svalare grafikdel som förhoppningsvis kommer leda till färre RROD med tiden. Du identifierar den såhär:

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Det man ska kolla efter idag är att det är en s.k. Jasper, den modellen har en lite svalare grafikdel som förhoppningsvis kommer leda till färre RROD med tiden. Du identifierar den såhär:
    ett annat sätt att identifiera om en Arcade har jasper: Kolla där det står innehåll (cirklar med information) kolla på den som det står 256 mb på står det: "Memory" är det Jasper, står det "Memory Unit" är det något annat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för svaren, det känns nog som att en Arcade räcker gott åt mig. I värsta fall kan jag ju som du säger köpa till en HDD i efterhand

    Ska försöka läsa på lite om hur man undviker en liteon 83850C, finns säkert trådar om det, annars får det blir färdigflashad om det är för luddigt

    Angående Jasper, menar ni att jag ska försöka hitta en med integrerat minne? För det är väl det "Memory" står för i det här sammanhanget?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du vill ha jasper moderkort på din arcade (med inbyggt minne) letar du efter en där det står "Memory" på och inte "Memory Unit" =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Flaky Visa Inlägg
    Tack för svaren, det känns nog som att en Arcade räcker gott åt mig. I värsta fall kan jag ju som du säger köpa till en HDD i efterhand

    Ska försöka läsa på lite om hur man undviker en liteon 83850C, finns säkert trådar om det, annars får det blir färdigflashad om det är för luddigt

    Angående Jasper, menar ni att jag ska försöka hitta en med integrerat minne? För det är väl det "Memory" står för i det här sammanhanget?
    Noooo! Köp inte Arcade! Det skiljer ju bara 600kr mellan en arcade och en 120GB Elite. Med en elite får du:

    *Snygg svart lack med kromad DVD läsare istället för den toalett-vita arcade.
    *120GB hårddisk
    *Headset
    *Hdmi kabel och digital-audio adapter
    *Nätverkskabel
    *Komponent kablar

    Det är lätt värt de 600kr extra det kostar. Dessutom kan stoltsera med att du har "värstingmodellen" av xbox 360

  9. #9
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Noooo! Köp inte Arcade! Det skiljer ju bara 600kr mellan en arcade och en 120GB Elite. Med en elite får du:

    *Snygg svart lack med kromad DVD läsare istället för den toalett-vita arcade.
    *120GB hårddisk
    *Headset
    *Hdmi kabel och digital-audio adapter
    *Nätverkskabel
    *Komponent kablar

    Det är lätt värt de 600kr extra det kostar. Dessutom kan stoltsera med att du har "värstingmodellen" av xbox 360
    Dock kommer super-Elite ut samma datum som "CoD 42"

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Dock kommer super-Elite ut samma datum som "CoD 42"
    ja, men den kostar betydligt mer och kanske inte är värd mellanskillnaden från en arcade till elite som är 600:-. modern warfare 2 boxen skulle inte jag motivera att betala allt för, skinnad konsol och 250gb hdd är det värt, nej, inte hos mig iaf.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, men den kostar betydligt mer och kanske inte är värd mellanskillnaden från en arcade till elite som är 600:-. modern warfare 2 boxen skulle inte jag motivera att betala allt för, skinnad konsol och 250gb hdd är det värt, nej, inte hos mig iaf.
    CoD MW2 versionen har inte bara svart skal, den är Special med en stor fet 2:a på sidan, och lite annat sådant där smått och gått, på samma sätt som Halo boxarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    CoD MW2 versionen har inte bara svart skal, den är Special med en stor fet 2:a på sidan, och lite annat sådant där smått och gått, på samma sätt som Halo boxarna
    Dock är det inte bara MW2 som har 250gb, det kommer en Forza3 edition den 30e Oktober..

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Dock är det inte bara MW2 som har 250gb, det kommer en Forza3 edition den 30e Oktober..
    jag vet, men nu syftade jag på det att CoD MW2 är special design på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag vet, men nu syftade jag på det att CoD MW2 är special design på
    Okej dah :P

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Noooo! Köp inte Arcade! Det skiljer ju bara 600kr mellan en arcade och en 120GB Elite. Med en elite får du:

    *Snygg svart lack med kromad DVD läsare istället för den toalett-vita arcade.
    *120GB hårddisk
    *Headset
    *Hdmi kabel och digital-audio adapter
    *Nätverkskabel
    *Komponent kablar

    Det är lätt värt de 600kr extra det kostar. Dessutom kan stoltsera med att du har "värstingmodellen" av xbox 360
    Hehe jo, jag fattar exakt vad du menar. Men grejen är att allt började med att jag tittade på en DVD-spelare för ~800kr och tänkte; "Hmm, man kanske skulle lägga till 1000kr och få en Xbox 360".

    Siktar jag på en elite så är det ju nästan 1700kr mer än jag tänkt från början, och då börjar det svida i plånboken för en student

    Men som sagt så ska jag inte stressa, utan jag ska hålla koll ifall det dyker upp några fina erbjudanden de närmsta veckorna (ska iaf försöka hålla mig från impulsköp hehe )

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Noooo! Köp inte Arcade! Det skiljer ju bara 600kr mellan en arcade och en 120GB Elite. Med en elite får du:

    *Snygg svart lack med kromad DVD läsare istället för den toalett-vita arcade.
    *120GB hårddisk
    *Headset
    *Hdmi kabel och digital-audio adapter
    *Nätverkskabel
    *Komponent kablar

    Det är lätt värt de 600kr extra det kostar. Dessutom kan stoltsera med att du har "värstingmodellen" av xbox 360
    eller så målar man bara om konsollen
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Noooo! Köp inte Arcade! Det skiljer ju bara 600kr mellan en arcade och en 120GB Elite. Med en elite får du:

    *Snygg svart lack med kromad DVD läsare istället för den toalett-vita arcade.
    *120GB hårddisk
    *Headset
    *Hdmi kabel och digital-audio adapter
    *Nätverkskabel
    *Komponent kablar

    Det är lätt värt de 600kr extra det kostar. Dessutom kan stoltsera med att du har "värstingmodellen" av xbox 360
    HDMI-kabeln + adapter är bortsnikad ur paketet nuförtiden. Har för mig att komponentkabeln är ersatt av en sur composite+scartadapter också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  2. Köpa flashad xbox 360
    By KruxaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 20:08
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Köpa Xbox 360 - vilken som helst?
    By barbalander in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •