Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Ny banningsvåg

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22

Unhappy Ny banningsvåg

Tydligen så har MS börjat en ny banningsvåg.. Denna gång så verkar det inte vara så att dom bannar konsolen utan ditt gamertag, blir av med live, alla MS points, alla grejer du köpt vi marketplace.. Flera tror att det beror på folk som kört forza3 live innan det ens släppt,, men min funkar än iaf.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Lite off topic men en liten fråga hur brände du forza3? den kom väl med två skivor?

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Hmmm ok, jag har spelat Forza 3 i ett par dagar nu.
    Mevvan, det är bara att bränna ut det på 2 skivor. Precis som om du skulle bränna ett spel på 1 skiva men nu har du 2 skivor som ska brännas.

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    ni som kört forza redan, är ni inte rädda för att bli bannade? då är de isf rätt dumt att spela f3 redan nu.
    jag är bra sugen på att spela de men vill inte riskera ban så jag väntar. vet att de har varit större koll på ms spel än spel från andra företag.

angående den andra skivan, man bränner den precis som vanligt. vill man ha alla grejer på skiva 2 så måste man spara skivan på hdd:n.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    inte oväntat, det är snart jul och detta ger ungarna tid att skrika några veckor på mamma och pappa att köpa en ny konsol. att de bannar gamertag tycker jag är helt rätt metod faktisk, lite surt för oss som sysslar med moddade konsoler, men det får man leva med. brukar inte ha problem med banvågar och tror inte det är några större problem denna heller.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    http://kotaku.com/5383696/early-play...g-in-permabans

Illegitimately obtained early copies of Forza Motorsport 3 or Borderlands, being played online over Xbox Live, have resulted in permabans for the accounts of offending players, Microsoft has confirmed.

The Microsoft chief of police Stephen Toulouse has said that his enforcement team is inspecting early play and applying permabans only to those with illegitimately obtained early copies of either game. Those who got their copy because a retailer broke street date are safe, Stepto says.

"Don't worry folks, anyone who bought a copy early is ok. In general, if you got a receipt, play away. These are illegit copies we're hitting," Toulouse tweeted around 4:15 pm. U.S. Pacific Time.

Reader SK sent us that screengrab and basically admitted he visited a bootlegger with a Forza 3 copy. After getting his 360 modded, he played it for 5 days before getting banz0red.

"I called another friend who went in on wednesday to pick up a copy and get his box done too, and he also received a ban for the same reason," says SK. However, SK says the permaban is account only, not console specific. "I made a new XBL account and was back up and running (minus playing f3, of course) within an hour."

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    http://www.gamersreports.com/news/11...erlands-early/

It looks like people are getting perm banned from Xbox Live for playing Forza Motorsport 3 and/or Borderlands early. Some who have review copies have apparently let it out. To their dismay, it looks like users are getting banned for 'pre-release play," according to the ban message which you can see in the image. It is not a ban message we have seen before, so beware! Apparently users are getting a screen online that says temp ban, but perm bans are showing up in e-mails. Rumor mill until we have second source confirmation. Although the links in the e-mail seem not to be valid, we know at least temp suspensions are going on. Either way, just don't do it.(Thanks, NWO)

*Update: Looks like both PAL and NTSC are being hit, so beware.

*Update 2: This is the Turn 10 (Forza dev) community manager "more Forza bans coming."

Update 3: It looks like users who got one week or one day ban messages on their actual console now are getting perm ban messages on their consoles. See the image here Also, it looks like Borderlands is less likely to be the culprit.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
    Tydligen så har MS börjat en ny banningsvåg.. Denna gång så verkar det inte vara så att dom bannar konsolen utan ditt gamertag, blir av med live, alla MS points, alla grejer du köpt vi marketplace.. Flera tror att det beror på folk som kört forza3 live innan det ens släppt,, men min funkar än iaf.
    Det ar ingen banningsvag bara en sak du blir bannad om du kor ett spel innan realese
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Det ar ingen banningsvag bara en sak du blir bannad om du kor ett spel innan realese

Det som är nytt är att dom suspenderar ditt gamertag, har dom inte gjort förut, plus att jag har lirat spel innan release, och inget hänt, så det här är ju ngt nytt som ms gör.. Och man kan väl kalla att det e en banningsvåg och alla som lirat forza3 är risk att drabbas..

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
    Det som är nytt är att dom suspenderar ditt gamertag, har dom inte gjort förut, plus att jag har lirat spel innan release, och inget hänt, så det här är ju ngt nytt som ms gör.. Och man kan väl kalla att det e en banningsvåg och alla som lirat forza3 är risk att drabbas..
    sådana här saker kan ha hänt innan också fast i mindre skala.. förutom att forza spelas utan release så vet ingen om det är okej eller inte.. ännu värre att spela det på live.. hade spelet varit verifierat hade det varit en annan sak.. att folk är villiga att riskera gamertag eller box är ganska tydligt.

sålänge du har kvitto på att du köpt det är du inte i farozonen. saken är att ms inte kan veta om det är original eller inte så alla är blir bannade. de som har kvitto på spelet blir unbannade. så jävla svårt är det inte att vänta, man har massa lir att köra under tiden till release.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Men spelar man bara offline läge då? hört att achievements loggas också dvs att ms ser att man spelat innan release?
    Tack för svar angående bränningen föresten

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Men spelar man bara offline läge då? hört att achievements loggas också dvs att ms ser att man spelat innan release?
    Tack för svar angående bränningen föresten
    inte bara achivements, spelet reggas så fort du sätter i det. kopplar du sedan upp dig på live sänds den infon. sätter du i ett spel innan release och vill spela det, koppla inte upp dig på live förrän det släpps OAVSETT om det är i eller inte. nästa gång du kopplar upp dig sänds den informationen, oavsett tid/datum på din box etc.

har du tex spelet forza 3 idag, men inte vart uppkopplad, ge fan i live en vecka till.. det släpps väl då.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Så om jag vill spela forza 3 så kan jag skapa en ny gamertag och använda den för offlinespel med overifierade spel utan att riskera att bli bannad?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    inte bara achivements, spelet reggas så fort du sätter i det. kopplar du sedan upp dig på live sänds den infon. sätter du i ett spel innan release och vill spela det, koppla inte upp dig på live förrän det släpps OAVSETT om det är i eller inte. nästa gång du kopplar upp dig sänds den informationen, oavsett tid/datum på din box etc.

har du tex spelet forza 3 idag, men inte vart uppkopplad, ge fan i live en vecka till.. det släpps väl då.
    Tyckte väl att jag läste att det va så men då måste ju ms kunna se när jag stoppade in spelet och spelade? Då finns det väl risk att bli bannad oavsett om jag väntar 1 vecka till eller inte ? Kanske bäst att vänta bara haha..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nej, MS kan inte garantera att din konsolls tid stämmer, så om du ger fan i att gå live förrns dagen efter release eller senare på dagen efter release är du safe Mevvan
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej, MS kan inte garantera att din konsolls tid stämmer, så om du ger fan i att gå live förrns dagen efter release eller senare på dagen efter release är du safe Mevvan
    Haha nice då blir det lira forza3 halva natten haha sweet!!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Mevvan Visa Inlägg
    Tyckte väl att jag läste att det va så men då måste ju ms kunna se när jag stoppade in spelet och spelade? Då finns det väl risk att bli bannad oavsett om jag väntar 1 vecka till eller inte ? Kanske bäst att vänta bara haha..
    det är liveservrarna som håller tiden. även om din box tid är ställd på 2005 så kommer de logga att du spelat det enligt serverns tid när du loggar på.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Så om jag vill spela forza 3 så kan jag skapa en ny gamertag och använda den för offlinespel med overifierade spel utan att riskera att bli bannad?
    detta förhindrar bara att din riktiga gamertag inte blir bannad, men inte konsolban, om spelen är overifierade som de oftast är när det spelas innan release.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det är liveservrarna som håller tiden. även om din box tid är ställd på 2005 så kommer de logga att du spelat det enligt serverns tid när du loggar på.
    japp, men om man har fel tid på boxen och väntar tills efter releasen ska det inte vara några problem med att man kört spelen tidigare, eller har jag fel int?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    Jahopp, då läre man väl få fixa en ny GT då, då jag har spelat med min med Forza 3 :P
    Tur iaf att man bara hade typ 2-3 månader kvar på live guld och nästan inte laddat ner nått =)

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    detta förhindrar bara att din riktiga gamertag inte blir bannad, men inte konsolban, om spelen är overifierade som de oftast är när det spelas innan release.
    Ok. Jag har nämligen 2 boxar, en premium med ixtreme 1.6 som används till backuper och en arcade som inte är flashad som används för original/onlinespel. Jag använder dock samma hdd till dessa och flyttar den mellan boxarna. Så om jag loggar in med en gamertag på premiumboxen och kör t.ex. Forza3 och sedan flyttar hddn till arcadboxen och loggar in på en annan gamertag och spelar endast original/onlinespel på den så klarar både boxen och min 'online'-gamertag sig.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    sådana här saker kan ha hänt innan också fast i mindre skala.. förutom att forza spelas utan release så vet ingen om det är okej eller inte.. ännu värre att spela det på live.. hade spelet varit verifierat hade det varit en annan sak.. att folk är villiga att riskera gamertag eller box är ganska tydligt.

sålänge du har kvitto på att du köpt det är du inte i farozonen. saken är att ms inte kan veta om det är original eller inte så alla är blir bannade. de som har kvitto på spelet blir unbannade. så jävla svårt är det inte att vänta, man har massa lir att köra under tiden till release.
    Det var som den dåliga realsen på ODST borderlame som bannade men det vra ju bara realen alla var ju typ rädda för att det var ett speciel serinummerf i spelet men sen kom ju allstars realse då ändrades allt
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Hmm okej, har spelat i nån timme nu iaf återstår att se ifall man blir bannad eller ej. Spelar inte så mycket online bara ibland men viktigaste för mig är att dra ner uppdateringar till spel och kanske om de skulle komma en ny dashboard etc

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    Minskas risken att bannas om man "flyttar" ner Forza 3 från listan på senaste spel?
    Har satt i och startat alla mina originalspel nu så Forza 3 ligger långt ner på listan, det vart väl 11st före.

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0
    skulle knappast tro det britneyspears

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    Aja, får väl ta det som en man då =)
    Av det jag läst så bannar dom folk som spelat online mot andra och inte de som bara spelat spelet, stämmer det?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    räcker med att du varit uppkopplad mot live... du behöver inte äns ha spelat spelet live... eller spelat medans du varit uppkopplad mot live...
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    Aja, får väl ta det som en man då =)
    Av det jag läst så bannar dom folk som spelat online mot andra och inte de som bara spelat spelet, stämmer det?
    Men jag hade spelat ej verifierade spel innan jag började med live men inge ban på mej:P
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Men jag hade spelat ej verifierade spel innan jag började med live men inge ban på mej:P
    än så länge... det kan komma när du minst anar det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Det var som den dåliga realsen på ODST borderlame som bannade men det vra ju bara realen alla var ju typ rädda för att det var ett speciel serinummerf i spelet men sen kom ju allstars realse då ändrades allt
    Du menar ODST som ryktas ha ett unikt serienummer per spel och som Ms säkert tittar extra hårt på slla 500 ungar som spelat samma spel med samma serienummer i olika länder eller

Vi får väl se om det ligger lite sanning bakom detta rykte, men man kan ju ana vad Ms gör med alla som spelat samma spel ( med samma sereinummer )
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner