Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Forza 3

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22

    Forza 3

    Har kört ett gäng tävlingar nu och är helt i min smak, med vissa undantag.
    Men, kan inte hitta var man kör drifting. Nån som har hittat var/testat?

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har bara kört demot än så är inte säker men iaf.. kan de va så att de inte finns några speciella drifting banor utan de är bara att drifta på så kommer poängen fram? på demot kan man trycka åt nåt håll på styrkorset så får man fram drifting poängen. o då kör man bara en vanlig tävling.

    men som sagt, jag har bara spela demot än. väntar tills de blivit verifierat men sen jävlar ska de spelas!!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tänk på att många bannas nu efter de kört Forza 3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Bonkers Visa Inlägg
    Har kört ett gäng tävlingar nu och är helt i min smak, med vissa undantag.
    Men, kan inte hitta var man kör drifting. Nån som har hittat var/testat?
    Har läst på andra håll att det inte finns driftingtävlingar.
    Men att det skall gå bra att drifta!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Finns inga drifting tävlingar, stämmer att man slår på "drift mode" på d-paden. Rätt skönt faktiskt, vill man drifta slår man på det. Vill man köra som vanligt så slå inte på den alls.
    Kommer vänta tills november innan jag byter till min obannade box och spelar live på den, savar nu på ett memory card. Skit samma om jag tappar dom achivements som jag har på min bannade box.
    Såg igår att polaren som kör orginal och hade för beställt forza3 var ute på live...

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag kunde inte hålla mig. var bara tvungen att spela de. så de första jag gjorde i tordags va att stänga på boxen o sitta ett par timmar me forza

    har inte kommit så jätte långt, är väl på typ level 10 elr nåt sånt. men gillar spelet väldigt mycke. många bilar att leka me
    har suttit på liven lite, inte spelat live men laddat ner lite grejer, o än så länge har jag inte blivit bannad. men de kanske kommer, de märks. för ett sånt här spel som forza kan jag nog ta risken för en ban, även om de skulle va tråkigt. men spelar ändå typ aldrig live

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Shift VS Forza... ?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    FORZA!!! enligt mig är de ingen tvekan! Forza helt klart!

    angående de där me drifting, va händer me alla poäng man får? är de nåt som läggs till i dem poäng man får efter avslutat race elr försvinner den bara?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Shift VS Forza... ?
    Shift är ett skämt jämfört med Forza.

    Shift är roligt för att döda ett par timmar. Absolut inte tråkigt.

    Forza är ett beroende, punkt.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    En icke spelrelaterad fråga nu då. Har verifierat forza3 nu och vill gama på min live box, men kan inte flytta över min save från minneskortet som jag använt på min bannade box för den säger att jag inte kan flytta mellan konton. Va ***, just innan säger boxen att jag kommer att bli ägare av innehållet på saven men inte få med accivements. Sen får jag bara ett stort **** u av xboxen, och nej jag vill inte börja om på ny save.
    Fortsätter hellre på min bannade box, men tycker att det ska gå att flytta en save mellan boxar. Köpte ju minneskortet enbart för forza3.

    Tipps mottages ytterst tacksamt, jag är kanske inte ensam om detta problem...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Bonkers Visa Inlägg
    En icke spelrelaterad fråga nu då. Har verifierat forza3 nu och vill gama på min live box, men kan inte flytta över min save från minneskortet som jag använt på min bannade box för den säger att jag inte kan flytta mellan konton. Va ***, just innan säger boxen att jag kommer att bli ägare av innehållet på saven men inte få med accivements. Sen får jag bara ett stort **** u av xboxen, och nej jag vill inte börja om på ny save.
    Fortsätter hellre på min bannade box, men tycker att det ska gå att flytta en save mellan boxar. Köpte ju minneskortet enbart för forza3.

    Tipps mottages ytterst tacksamt, jag är kanske inte ensam om detta problem...
    har du startat spelet och laddat save efter den blivit bannad så blir alla saves korrupta. du skulle flyttat dem innan du startade spelet har jag förstått det som.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    kan nog stämma tråkigt nog.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Har slutat fumla med flyttandet av min save nu, känner mig lite små krasslig så jag väntar på att bli sjuk så jag kan "börja om" på live boxen. Fanns ju lite dlc att tanka ner och lär ju komma mer som jag vill ha...
    Bara att bita ihop och inse att jag vet nu hur man ska börja för att det ska bli lite lättare.

    (Lite störande att inse att minneskortet jag köpte enbart för forza3 var ganska bortkastat, men men...)

  14. #14
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    hur går de för alla me forza? har ni kommit nån vart? kommer inte ihåg vilken level jag är på men en bit in i spelet är jag iaf.
    vad tycker ni om spelet nu då när ni har fått spela de ett tag? var de som ni trodde? nåt ni tycker är väldigt bra/ dåligt?
    nåt jag gillar är framför allt de nya verktyget för att skapa nya dekaler. mycke lättare nu att skapa nåt bra när man har ett blankt blad än tidigare när man var tvungen att göra de direkt på bilen. men de är fortfarande jäkligt svårt att få till nåt snyggt

    har ni märkt av några buggar?
    vet inte om de är spelet elr min dosa, men.. har märkt ett par gånger att när jag släpper gasen så kan de låta som bilen får gashäng, den varvar lika mycke som innan jag släppte, i ett par sekunder innan den tystnar. kanske är min dosa som är lite seg på att släppa knappen ibland.

    har ni några favoritbilar?
    min än så länge är nog bora vr6. varför vet jag inte, kanske för att jag har en golf vr6 i verkligheten. har nog köpt typ 4-5 st såna bara för att testa hur den går me lite olika uppgraderingar o inställningar. även corradon ligger högt på favorit listan.

    sen är de ju jäkligt kul att köpa sig en liten bil o slänga i en värsting motor som man trimmar till max har bland annat bytt motor i en fiesta zetec till en rs200 motor o till 4wd. lite skillnad i prestanda blev de

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Har lirat ett tag efter Level 50 nu.
    Har stripat ett gäng bilar nu kanske 20 jag är nöjd med.
    Kan skicka upp lite bilder om nån är intresserad.

    Gashäng blir det! Kör med ratt. Ibland tror man att man skall fara ut i pereferin när det händer.

    Min favvo är lätt 350z med fulltrim och 4wd. Driftar som satan.

  16. #16
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    går de på nåt vis att föra över bilderna man tagit i forza till datorn? utan att gå ut på live? försökte ta kort på skärmen men de blev inte så bra, bilderna blir ju inte så bra då. går de att föra över dem via ett usb minne?
    tänkte jag skulle slänga upp nån bild iaf på nån fixad bil

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    går de på nåt vis att föra över bilderna man tagit i forza till datorn? utan att gå ut på live? försökte ta kort på skärmen men de blev inte så bra, bilderna blir ju inte så bra då. går de att föra över dem via ett usb minne?
    tänkte jag skulle slänga upp nån bild iaf på nån fixad bil
    koppla in boxens hdd ill datorn med transferkit eller liknande och kopiera bilderna med xplorer360. antar det är enda smidiga vägen förutom kamera.

  18. #18
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    tyvärr har jag nog inget sånt kit. läste nånstans här på forumet att de ska ingå nåt sånt där i Xecuter Connectivity Kit 3 Pro. ska se om jag kan lyckas få de att funka isf.
    annars får de väl bli kameran iaf

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Tyvärr blev det foton med kamera pga att jag inte fick till det med xplorer360.

    Lancia Delta Integrale Martini Edition



    Ken Block Subaru STI Rally



    Gammel-Skyline i Raceskrud



    Nissan 350z Drift. Med denna tog jag 100 000 drift-achievementen



    Datsun. Fulltrimmad och hal som en snorloska.



    Hoppas ni andra kan lägga upp så man får lite nya idéer.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    tyvärr har jag nog inget sånt kit. läste nånstans här på forumet att de ska ingå nåt sånt där i Xecuter Connectivity Kit 3 Pro. ska se om jag kan lyckas få de att funka isf.
    annars får de väl bli kameran iaf
    skruvar du isär ett minneskort kan du använda det som USB sticka, kräver dock att du använder dig av Xplorer360 eller liknande program för att läsa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    .db. : haha hade också funderingar göra kens subaru

    är väldigt dålig på att fixa till bilarna, försöker lära mig, så va snälla

    försökte härma ford focus wrc bilen men blev lite svårt då de inte är samma modell. men lite lik blev den allt tycker jag


    no fear corradon. den blev jag nöjd me, tyckte den blev riktigt bra


    saab 9-3 som jag lekte lite me bara. har även försökte göra lite dekaler från svenska firmor som kanske syns


    peugeot 206, kopierade tanner foust fiesta. vet att jag har glömt dem 2 R:en i stjärnan så de behöver ni inte påpeka

  22. #22
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    skruvar du isär ett minneskort kan du använda det som USB sticka, kräver dock att du använder dig av Xplorer360 eller liknande program för att läsa...
    ok, hade kanske kunnat va nåt om jag hade haft nå minneskort. de får bli kameran istället.

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Mrflim rallybilarna vart ju inte så dumma.

    Bra att man kan ge varandra lite idéer i alla fall

  24. #24
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    tycker de är lite dåligt me folk som visar upp sina bilar kom igen nu o visa era kunskaper!

    vad brukar ni köra för bana när ni gör inställningar på bilen? nån favorit? har inte gjort så mycke inställningar förut, är helt värdelös på de men tänkte göra ett försök att försöka lära mig. så tänkte försöka hitta nån bra bana o då gärna nån som har allt. långa raksträckor, kurvor som är snabba, långsamma, korta o långa. ja alltså en bana me de mesta. men banan ska inte va så jäkla lång så typ "ringen" är helt borträknad!

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    tycker de är lite dåligt me folk som visar upp sina bilar kom igen nu o visa era kunskaper!

    vad brukar ni köra för bana när ni gör inställningar på bilen? nån favorit? har inte gjort så mycke inställningar förut, är helt värdelös på de men tänkte göra ett försök att försöka lära mig. så tänkte försöka hitta nån bra bana o då gärna nån som har allt. långa raksträckor, kurvor som är snabba, långsamma, korta o långa. ja alltså en bana me de mesta. men banan ska inte va så jäkla lång så typ "ringen" är helt borträknad!
    Vad heter den.... Den som är med i någon trailer, där du åker vid typ ett stup. Extreme circut heter den, men kommer inte på just namnet på banorna. Riktigt rolig banan Saknar dock en lång raka, men det är överskattat.

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    tycker de är lite dåligt me folk som visar upp sina bilar kom igen nu o visa era kunskaper!

    vad brukar ni köra för bana när ni gör inställningar på bilen? nån favorit? har inte gjort så mycke inställningar förut, är helt värdelös på de men tänkte göra ett försök att försöka lära mig. så tänkte försöka hitta nån bra bana o då gärna nån som har allt. långa raksträckor, kurvor som är snabba, långsamma, korta o långa. ja alltså en bana me de mesta. men banan ska inte va så jäkla lång så typ "ringen" är helt borträknad!
    Mugello använder jag alltid.

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Men man kan väl ändå inte bli bannad från live om man kör detta bara man håller sig borta från live o dlc o sånt?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av blahblah Visa Inlägg
    Men man kan väl ändå inte bli bannad från live om man kör detta bara man håller sig borta från live o dlc o sånt?
    du blir bannad bara du går live med en modifierad konsoll i dagsläget... iaf med dom firmwares som finns ute hos oss svenssons...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    nån som vet om de är nån speciell skillnad på "vanliga" o limited edition? jag har vanliga o saknar den banan där man kan crusa runt lite som man vill, bland annat i nåt garage typ. får man me några fler banor o bilar till limited elr är allt de där sånt man måste ladda ner?

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    nån som vet om de är nån speciell skillnad på "vanliga" o limited edition? jag har vanliga o saknar den banan där man kan crusa runt lite som man vill, bland annat i nåt garage typ. får man me några fler banor o bilar till limited elr är allt de där sånt man måste ladda ner?
    Det följer med ett par extra bilar och banor. Men dessa går nu att köpa som DLC. Bl.a. ZR1, 430 Scuderia, Gallardo Superleggera.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Krash pga Forza
    By hank in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 11:03
  2. Problem med forza motorsport 2?
    By dvs_dc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:09
  3. Forza Multiplayer?
    By whad in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 19:11
  4. Forza 2
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 14:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •