Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Vart säljs xbox 360?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0

    Vart säljs xbox 360?

    Jag har letat runt lite i stockholm och det verkar inte som det är så många butiker som säljer xbox 360 Arcade och premium längre utan bara elite?

    Håller dom på att sälja slut på dom och ta in bara elite? Eller är det bara så att jag kollat dåligt, för jag hittar ingen premium till vettigt pris.

    Någon som har ett tips på affär som säljer?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Premium tillverkas inte längre då den nya Super Elite (250gb) är på ingång, den kommer ta över efter vanliga Elite (120gb) och den gamla vanliga Elite kommer ta över efter premium...

    arcade säljs fortfarande vad jag vet... den ska inte ha utgått ännu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Jag har letat runt lite i stockholm och det verkar inte som det är så många butiker som säljer xbox 360 Arcade och premium längre utan bara elite?

    Håller dom på att sälja slut på dom och ta in bara elite? Eller är det bara så att jag kollat dåligt, för jag hittar ingen premium till vettigt pris.

    Någon som har ett tips på affär som säljer?
    premium utgår och ersätts med elite därav att de är svåra att finna. elite ligger i princip på samma pris som premium gjort innan så ingen ide att jaga en konsol med mindre hårddisk för samma peng.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Nej verkar lönlöst att ligga på ett lager konsoller folk inte köper då de för 100 ynka kronor kan få en svart 120Gb variant istället
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nej verkar lönlöst att ligga på ett lager konsoller folk inte köper då de för 100 ynka kronor kan få en svart 120Gb variant istället
    vill man sedan ha en VIT konsoll med chromead front går det enkelt att fixa också bara sno ett skal från vilken annan VIT konsoll som helst och montera dit (Bara det är HDMI på den konsollen man snor den från såklart, då skalen ser lite annorlunda ut beroende på om det är HDMI eller ej på den )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vill man sedan ha en VIT konsoll med chromead front går det enkelt att fixa också bara sno ett skal från vilken annan VIT konsoll som helst och montera dit (Bara det är HDMI på den konsollen man snor den från såklart, då skalen ser lite annorlunda ut beroende på om det är HDMI eller ej på den )
    Eller bara måla om
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Eller bara måla om
    då förlorar man garanterat garantin att bara byta skal förstör inte garantin helt och hållet om man ser till att skalet är i bra skick (orginal)

    tror dessutom det skulle bli billigare att köpa ett orginal vitt skal än att köpa färger som inte förstör plasten och sedan måla om hela skalet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Just bara för det ahr vi lagt upp lite begagnade 360 skal i vår Webshop bara för att vi har så många på lager vi vill bli av med
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1064&xSec=93

    Skalen är de utan HDMI och är man på jakt efter ett med HDMI hål får man antingen vänta på att vi lägger upp dessa som separat artikel eller slipa skalet t.ex med en Dremel
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Tack för seriösa svar, var orolig att folk skulle svara med "SÖK" eller liknande.

    Anledningen till att jag ville köpa premium var att jag tänkte att om elite gått ner i pris borde premium också gjort det, fast så var ju inte fallet så det blir till att köpa en Elite istället.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av weeh Visa Inlägg
    Tack för seriösa svar, var orolig att folk skulle svara med "SÖK" eller liknande.

    Anledningen till att jag ville köpa premium var att jag tänkte att om elite gått ner i pris borde premium också gjort det, fast så var ju inte fallet så det blir till att köpa en Elite istället.
    Ibland skriver vi sök Vi har ju en FAQ av en anledning i alla sektioner *ler sött*

    Men skillnaden i pris mellan en Pro/Premium o en Elite i dagsläge är 150 kr så det är bara dumt att inte ta en Elite om man kan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det kommer väl nya jul-bundlar också, nog därför det är lite tomt i hyllorna just nu.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ibland skriver vi sök Vi har ju en FAQ av en anledning i alla sektioner *ler sött*

    Men skillnaden i pris mellan en Pro/Premium o en Elite i dagsläge är 150 kr så det är bara dumt att inte ta en Elite om man kan
    pendragon det är bara 150kr hos er.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dannesilver Visa Inlägg
    pendragon det är bara 150kr hos er.
    mot vad dom kostade tidigare ja, Premium har utgått...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mot vad dom kostade tidigare ja, Premium har utgått...
    Vi köper inte in Premium även om vi hittar några enstaka på Elgiganten då våra kunder inte köper dem då de gör en snabb överslagsräkning o inser att de får med mer utrymme för 150 kr extra om de köper en Elite istället efter prissänkningen

    Så det vore dumt av oss att ligga på ett lager med boxar folk inte vill ha...
    Folk köper Elite mest om vi inte räknar med Arcade som oftast ersätter gamla rödringade skitboxar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 power knappen...
    By TheMerc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 23:30
  2. Xbox 360 Arcade i Reserv?
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 11:59
  3. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:50
  4. Xbox 360 och gamla xbox "link"
    By LuXOD in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •