Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Ska köpa en ny Xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0

    Ska köpa en ny Xbox360

    Hejsan , Det är så att jag ska köpa en ny Xbox360 elite valuepack ) på ********* för 2549 kr men jag har några frågor innan jag bestämmer mig för att köpa den. Väldigt tackasm för svar


    1 . Vad bör jag tänka på innan jag köper den resp. flashar den?

    2 . Gjorde jag rätt som köpte den på ********* ?

    3 . Är det Jasper i Xbox360 Elite Value pack ?

    4 . Är det någon skillnad på Arcade och Elite ?

    5 . Blir det några problem ?

    6 . Är det bara att bränna xbox360 spel och stoppa in ? ( Har bränt förrut ). Är det något nytt angående bränning eller skivor.

    7 . Om jag kommer till Psxcare , Kan dem flasha min nya xbox360 då ? Hur lång tid tar det .


    Tack för svar !

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    7. 400:-, 20-90 minuter, beror på hur många kunder som kommer in samtidigt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    2. Ett väldigt bra val tycker jag! Jag äger själv en elite ^^

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Det finns inga speciella saker du bör tänka på egentligen, i samband med att du flashar den (om du gör det hos PSXCare) får du all information du behöver

    det du bör göra dock innan du bestämmer dig för att flasha boxen är att köra på den hemma ett tag innan, med orginal spel kanske 1-2 veckor~ så att du vet att den inte kommer dö, för dör den och du har flashad liteon (mest troligt att du får...) går det inte att återställa och skicka in till MS, det finns vissa saker man kan göra för att lura MS att ta hand om den ändå, men går inte att återställa firmwaren på den (OBS: du bör i vilket fall som helst ta dig in till PSXCare och få den "återställd" ändå, det som blir gjort är att PSXCare ser till att det blir så få tecken på att den varit öppnad som det bara går)

    2. jag har ingen koll på priserna på andra ställen (med garanti etc.) så det kan jag inte direkt svara på, det man ska titta på när man köper saker är
    1. priset
    2. garanti etc.
    3. tillgänglighet, har dom i lager? är det svårt att ta sig till butiken? (om internet: hur lång är leveranstiden?)

    3. med största sannolikhet är det Jasper i dom ja, (nytillverkade maskiner)

    4. skillnaden mellan Arcade och Elite är: Vitt/Svart skal (Arcade = Vitt), Färg på DVD-Trayen och Eject knappen, Vit/Silver (Chrome) Elite har Silver (Chrome), vad som följer med (120GB HDD till Elite, Svart handkontroll, headset (om dom inte tagit bort det nu, vilket jag inte har koll på själv tyvär) medans Arcade har inbyggt minne (eller ett minneskort på sidan), vit handkontroll, med andra ord det du MINST behöver för att spela på boxen och spara hur långt du kommit i spelen...)

    5. Problem? vad menar du??

    6. du får ett pappers ark med information om vad du ska tänka på när du bränner 360 spel om du flashar hos PSXCare

    7. som Hansi sa, 400:- kostar det och det tar 20 minuter + (beroende på hur många boxar som står på kö när du kommer in, är du först in så tar det 20 minuter)

    fler frågor? fråga på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    "det du bör göra dock innan du bestämmer dig för att flasha boxen är att köra på den hemma ett tag innan, med orginal spel kanske 1-2 veckor~ så att du vet att den inte kommer dö, för dör den och du har flashad liteon (mest troligt att du får...) går det inte att återställa och skicka in till MS, det finns vissa saker man kan göra för att lura MS att ta hand om den ändå, men går inte att återställa firmwaren på den (OBS: du bör i vilket fall som helst ta dig in till PSXCare och få den "återställd" ändå, det som blir gjort är att PSXCare ser till att det blir så få tecken på att den varit öppnad som det bara går)"



    Vänta nu , Vad menar du med " om den dör " . Original skivor 1-2 veckor ?


    Men hur stor är risken att den ska dö , lixsom det är ju Jasper i den och den är nytillverkad. Jag är ingen riktig gamer heller.


    Vad tycker du jag ska göra. Köpa arcade för 1900 eller Elite för 2500 ?



    6. Jag har brännt xbox360 skivor förra året och det funkade utmärkt så jag undrar om det skett någon ändring ? Jag kan bränna
    Last edited by Benzema; 2009-10-25 at 14:08.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det jag menar är om den får RROD, det händer även nytillverkade! eller om du får något problem med den i största allmänhet

    personligen tycker jag med om Arcade än Elite, men det är bara jag

    Arcade köper du om du inte vill ha en svart konsoll med chrome/silver front på DVD enheten och inte heller vill ha en 120gb hdd (eller om du redan har en hemma)

    Elite köper du om du vill ha en svart konsoll med Chrome/silver front på DVD enheten och vill ha en 120gb HDD

    6. nej det är ingen skillnad mot tidigare, du bör dock testa spelen med ABGX360 innan bränning (gärna efter också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Aha okej tack. Men hur fan kan det bli rrod på Jaspertillverkade också ? Är microsoft så dåliga . Elite eller arcade hmmm...


    Förlåt för att jag inte är riktig insatt i det här men vad är ABGX360 ?


    Tack för svar mvh.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, ALLT går sönder, för eller senare... att det är det senaste betyder inte att det är det bästa... PSXCare har fått återställa ett par Jasper boxar som skickats in till MS (5-6 stycken har jag för mig det var senast jag var inne och snackade med dom) utöver det lär det vara ett par hundra som fått RROD allt som allt (bara i stockholmsområdet), så visst händer det dom också.

    ABGX360 kan du läsa mer om här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    okej .


    Som jag förståt det så är ABGX360 ett slags program som checkar igenom spel filen och garanterar dig så du kan spela Live ? Har jag rätt ?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    okej .


    Som jag förståt det så är ABGX360 ett slags program som checkar igenom spel filen och garanterar dig så du kan spela Live ? Har jag rätt ?
    abgx360 är ett program som minskar risken att du blir bannad på live. i dagsläget är det väldigt liten chans att du blir bannad om du kör dina backuper via abgx360 och skiter i att spela spelen före release.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    abgx360 är ett program som minskar risken att du blir bannad på live. i dagsläget är det väldigt liten chans att du blir bannad om du kör dina backuper via abgx360 och skiter i att spela spelen före release.
    Finns det nån guide till det ? Hur man gör.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    läste du inte tråden jag länkade dig till? där står det om hur du använder ABGX360

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 <--- länkar igen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    De nya 360n som har kommit på sistone verkar de har tagit bort den extra "heatsinken" den dom satte ditt på HDMI moddelerna . Hittade informationen på xbox-scene.

    En bild:http://www.ombouwservice-webshop.com/c-523480/nieuws/

    Forza 3 pack xbox 360 Elite
    MFR: 2009-08-17 LOT 0942
    DVD-DRIVE: Philips-LiteOn DG16D2S-09C
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men ååååh vad jobbiga dom är >_< dom boxarna kommer juh dö snabbare än dom med den där extra heatsinken >_< det är juh typ GPU'n som blir så himmla varm, CPU är inte lika farlig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men ååååh vad jobbiga dom är >_< dom boxarna kommer juh dö snabbare än dom med den där extra heatsinken >_< det är juh typ GPU'n som blir så himmla varm, CPU är inte lika farlig...
    Men hoppas de har fixat någon bättre kylnings funktion...
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Amen vafaan.... det är väll bättre med en extrautrustad maskin än att få tillbaka dem på rep hela tiden.. Nog för att Jasper drar mindre ström/alstrar mindre3 värme o inte blir lika varma men det... ja jag har hundra dåliga exempel på det....
    Myspys utan gummi för man vet att alla är hela o rena är bara en av dem man kan få smuts ändå *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Men hoppas de har fixat någon bättre kylnings funktion...
    fixat bättre kylningsfunktion? hur menar du? kylflänsen är det som kyler, dom har juh bara satt på massa gamla aluminium flänsar från gamla Xbox 360 maskiner på nya, det är inte direkt så att dom gjort helt NYA, med ny design... dom här är förmodligen nytillverkade, men designen är den samma som gamla Xbox 360 utan HDMI
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    fixat bättre kylningsfunktion? hur menar du? kylflänsen är det som kyler, dom har juh bara satt på massa gamla aluminium flänsar från gamla Xbox 360 maskiner på nya, det är inte direkt så att dom gjort helt NYA, med ny design... dom här är förmodligen nytillverkade, men designen är den samma som gamla Xbox 360 utan HDMI
    Ja men bättre fläkt . Men fattar inte varför de tog bort den helt meningslöst!?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vad jag såg på bilden så r det samma flänsar ( Aluminium ) som kom i och med Falcon/Jasper minus den extra flänsen från GPU fram framför CPU flänsen...

    Gamla utan HDMI hade ju Plåt/Kopparrör o är väl inte mycket att hurra för som alla vet

    Aja se på den ljusa sidan, rasar de lär de stoppa i den förlängda GPU flänsen... De tror att deras superlimmade proceccorer skall hålla Antar att de tror att deras superlim är lika överlägset som Lite-on var oknäckbara *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    läste du inte tråden jag länkade dig till? där står det om hur du använder ABGX360

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 <--- länkar igen...

    Okej tack men finns det ingen lista över alla spel som har checkats isåfall.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men ååååh vad jobbiga dom är >_< dom boxarna kommer juh dö snabbare än dom med den där extra heatsinken >_< det är juh typ GPU'n som blir så himmla varm, CPU är inte lika farlig...

    Vad händer ? Ska jag inte köpa xbox360 isåfall

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vad händer ? Ska jag inte köpa xbox360 isåfall
    Det är nog lungt, dom har rättat till mycket designfel i hårdvaran sedan de första som kom ut på marknaden 2006


    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Okej tack men finns det ingen lista över alla spel som har checkats isåfall.
    Jag skulle aldrig lita på något folk postat själva
    Knappt så jag litar på att titlar är PAL *skratt*

    Man skall alltid "Själv" göra kontroller med ABGX både före o efter bränning för att vara säker.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det är nog lungt, dom har rättat till mycket designfel i hårdvaran sedan de första som kom ut på marknaden 2006




    Jag skulle aldrig lita på något folk postat själva
    Knappt så jag litar på att titlar är PAL *skratt*

    Man skall alltid "Själv" göra kontroller med ABGX både före o efter bränning för att vara säker.

    Jag har läst guiden men jag förstog inte så mycket av den. Vill ha det kortfattar bara , Är det så att programmet checkar iso-filen om den är godkänd för live eller vad fan ?

    Och ABGX360 Är programmet som jag bör använda. Tar det långt tid ? Är det lätt ?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vad jag såg på bilden så r det samma flänsar ( Aluminium ) som kom i och med Falcon/Jasper minus den extra flänsen från GPU fram framför CPU flänsen...

    Gamla utan HDMI hade ju Plåt/Kopparrör o är väl inte mycket att hurra för som alla vet

    Aja se på den ljusa sidan, rasar de lär de stoppa i den förlängda GPU flänsen... De tror att deras superlimmade proceccorer skall hålla Antar att de tror att deras superlim är lika överlägset som Lite-on var oknäckbara *skratt*
    ja, den stora CPU kylaren har helt i aluminium som Falcon/Jasper moderkorten, men GPU kylaren är från gamla det är alltså en korsning mellan Xenon, Zephyr etc. och Falcon/Jasper =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jag har läst guiden men jag förstog inte så mycket av den. Vill ha det kortfattar bara , Är det så att programmet checkar iso-filen om den är godkänd för live eller vad fan ?

    Och ABGX360 Är programmet som jag bör använda. Tar det långt tid ? Är det lätt ?
    det tar allt från 5-10 minuter till en timme (beror på din dator, och hur mycket din hårdvara används vid tillfället du testar den) det är super enkelt att göra, det som kan vara krångligt är att förstå sig på det som visas efter checken, och settings... jag kanske skriver ihop en kortare guide till ABGX360 senare, med dom allra viktigaste bitarna enbart, den guiden kommer i så fall ligga på min hemsida: www.swizzy.se

    Det ABGX360 gör är att kolla ISO filen mot information som finns på en databas, finns spelet i databasen och den stealth som finns med i spelen du kollar inte stämmer överens med den som finns i databasen byter den ut dessa värdena så att det stämmer... (detta sker inte alltid då vissa spel kan ha flera värden för flera olika versioner, te.x. olika länder har olika versioner av vissa spel, och då har dessa olika värden...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Läs bara den här tråden: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35639

    Går det inte upp ett ljus för dig hur man bränner o så, skaffa en kompis som kan visa dig eller köp en Ps3 så slipper du huvudvärken då den inte går att modda
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Vet nån om man kan få RROD av Flashning ?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Läs bara den här tråden: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35639

    Går det inte upp ett ljus för dig hur man bränner o så, skaffa en kompis som kan visa dig eller köp en Ps3 så slipper du huvudvärken då den inte går att modda
    Jag kan bränna.

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vet nån om man kan få RROD av Flashning ?
    Du kan få det på en oflashad maskin som står dammigt för att du inte vet vad det här är:

    Lösningen på många RROD problem är att använda en sån här innan den dammar igen helt:


    RROD beror oftast på hårdvarufel där moderkorten böjer sig pg.av överhettning... eller om folk ESD märdar sina konsoller om de moddar dem själva på sin höjd... Men inget som orsakas av att man lyfter ut en DVD läare/Läser ut mjukvara/skuter in den i läsaren men oatchad och sen stoppar i läsaren igen.... tappar man metalldistanser i maskinen kan de ligga o kramla o kortsluta enheten ja, men i övrigt inte.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Vet nån om jag kan flasha min Elite. ( Lite-on )


    MFR DATE : 2009-08-30.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Ska köpa 360, någon modell att undvika?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 01:15
  2. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:53
  3. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  4. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  5. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •