Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Felkod 0020

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0

Felkod 0020

Jahap, igår kom 3 röda lampor fram på konsollen.. Kul kul..
    Vi testade felkoder idag..
    Först fick vi felkoden 0203 och vad jag kunde hitta så va det något med överhettad..
    Ok ja sen har vi testat lite mer för vi fick igång 360it imorse och såg på en
    film. Sen dess så är det fel kod 0020 som också ska vara nått med överhettning..

Någon med tips vad vi ska göra?
    Kan man fixa det felet?
    Och vart?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    0020 är inte garanterat överhettning, 0020 kan bero på att ni dragit åt någon av moderkortsskruvarna en aning för hårt, alternativt att ANA/HANA chippet inte mår så bra, testa i så fall att värma upp det och trycka lite på det...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

ljungkullen Guest
    Jag har för mig att jag fixade grannens xbox när det var 0020. Tämligen säker på det. Jag följde red ring of death-guiden här på sidan så fixade det sig ...

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    0020 är inte garanterat överhettning, 0020 kan bero på att ni dragit åt någon av moderkortsskruvarna en aning för hårt, alternativt att ANA/HANA chippet inte mår så bra, testa i så fall att värma upp det och trycka lite på det...
    Ahaa ja nu är det tyvärr så att vi aldrig öppnat xboxet först idag..
    Vi är inte bra på den tekniska biten innuti konsollen..
    Den biten låter vi andra med erfarenhet hålla på med..
    Men den är alltså original..

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Jag har för mig att jag fixade grannens xbox när det var 0020. Tämligen säker på det. Jag följde red ring of death-guiden här på sidan så fixade det sig ...
    Menar du det sättet att man stoppar in den i en plastpåse och överhettar den sen in i kylen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nej, det är dumt...

en annan metod som kan fungera är X-Clamp fix, jag har testat det, fungerar det med =) men det beror förmodligen på att jag drog åt moderkorts skruvarna lite lösare än vad maskinerna gjort...

har ni garanti kvar på boxen (och inte har den flashad) skicka in till MS direkt, dom fixar åt er gratis (byter ut konsollen helt och håller samt bjuder på 1 månads gratis live)

om ni har den flashad och fortafarande har garanti kvar så lämnar ni in boxen för återställning och skickar sedan in den (för att ta bort flashen, alternativt piffa upp den så att det inte syns att den varit/är modifierad)

om ni inte har garanti kvar är det bara att ni släpper på botten delen av skalet (vita delen) och skruvar lite på alla dom skruvarna som går på utsidan (OBS: RÖR INTE DOM 8 SVARTA I MITTEN!!!!) dessa är T10 skruvar förövrigt (dom svarta är T8) skruva lite löst på dom bara så att dom släpper, och skruva pytte lite så att dom precis sitter emot metallen testa sedan boxen, fungerar inte det lämnar ni ifrån er boxen och ber ngn tekniskt kunnig göra en x-clamp fix
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    nej, det är dumt...

en annan metod som kan fungera är X-Clamp fix, jag har testat det, fungerar det med =) men det beror förmodligen på att jag drog åt moderkorts skruvarna lite lösare än vad maskinerna gjort...

har ni garanti kvar på boxen (och inte har den flashad) skicka in till MS direkt, dom fixar åt er gratis (byter ut konsollen helt och håller samt bjuder på 1 månads gratis live)

om ni har den flashad och fortafarande har garanti kvar så lämnar ni in boxen för återställning och skickar sedan in den (för att ta bort flashen, alternativt piffa upp den så att det inte syns att den varit/är modifierad)

om ni inte har garanti kvar är det bara att ni släpper på botten delen av skalet (vita delen) och skruvar lite på alla dom skruvarna som går på utsidan (OBS: RÖR INTE DOM 8 SVARTA I MITTEN!!!!) dessa är T10 skruvar förövrigt (dom svarta är T8) skruva lite löst på dom bara så att dom släpper, och skruva pytte lite så att dom precis sitter emot metallen testa sedan boxen, fungerar inte det lämnar ni ifrån er boxen och ber ngn tekniskt kunnig göra en x-clamp fix
    Garantin gick ut 25 sep iår =/ Timing va?
    Den är original, inte flashad eller något..
    Vi tog loss botten delen men sen kom på att vi inte hade verktyg smarta som vi är =p Men tack för tipset! Då får vi handla en sån imorgon och testa det..
    x-clamp fix, finns det något ställe i sthlm som gör sånt?
    Har nada aning om allt sånt där..

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av pling Visa Inlägg
    Garantin gick ut 25 sep iår =/ Timing va?
    Den är original, inte flashad eller något..
    Vi tog loss botten delen men sen kom på att vi inte hade verktyg smarta som vi är =p Men tack för tipset! Då får vi handla en sån imorgon och testa det..
    x-clamp fix, finns det något ställe i sthlm som gör sånt?
    Har nada aning om allt sånt där..
    PSXCARE fixar det med deras special maskin för 1000:-
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    PSXCARE fixar det med deras special maskin för 1000:-
    Ja men dåså =)
    Nån som vet garantilängden?
    Ska man passa på att flasha eller chippa och vad tusan är
    skillnaden *ursäkta den dumma frågan*

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av pling Visa Inlägg
    Ja men dåså =)
    Nån som vet garantilängden?
    Ska man passa på att flasha eller chippa och vad tusan är
    skillnaden *ursäkta den dumma frågan*
    Garanti i ett år har jag för mig det är (mot samma felkod)

ja, du bör passa på att göra en flashning när du ändå är där
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Ja garanti är en stor grej för mig..
    annars kan jag lika gärna lämna in vårt nintendo wii och tillbehören och köpa mig den nya svarta 360in för 990 spän =/

Ja det här måste tänkas på.... Kanske gör båda delarna =p
    Är hyfsat trött på att 360in bara felar.. andra gången den får röda ringen sen har den käkat 2 elagg sen 06

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Flashning, betyder det då att man kan ladda hem spel och spela dom m.m eller är jag helt ute?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det betyder att du kan spela backups (brända spel)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Garanti i ett år har jag för mig det är (mot samma felkod)

ja, du bör passa på att göra en flashning när du ändå är där

Snarare 6.månader
    Har garantin tagit slut nyligen kan man ibland få en gratis reparation av Ms.... ja ibland är dom snälla men ring in o försäkra er om det innan ni skickar iväg maskinen ( den måste dock återställas om den är flashad innan. )

Vårt tips... Köp en ny Arcademaskin o kasta den gamla om den inte är begåvad med HDMI, HDMI maskinerna är lite stabilare än de utan.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0
    Tack för alla tips!
    Skruvade lite på konsollen idag men icke, likadant..
    Fått rekomendationen att köpa en ny istället då den här är ifrån 2006..

Så offrar mitt Nintendo Wii för att gubben ska få en ny konsoll, finns Xbox 360 Elite som verkar intressant.. Vet inte skillnaden på alla 360 konsoller men denna är svart =p
    Stor hårdisk..

Liknande diskussioner

1. Felkod 12
    By ZaiLH in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 19:36
  2. Felkod 0102 - vad kan göras?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 15:24
  3. Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    By Toao_joey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 13:07
  4. felkod 13, SD, Evox
    By klex in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 11:14
  5. Felkod 0020
    By the-one in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 00:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner