Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Från 5.50 GEN D - 5.50 GEN B2

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16

    Från 5.50 GEN D - 5.50 GEN B2

    Jo nu är det så att jag uppgraderade mitt frimware från 5.50 gen b2 till D och D funkar skit för mig, många plugins vägrar funka så jag vill byta ner till B2 igen och jag undrar hur jag ska ta mig till väga.

    Jag har ett slim med 5.50 GEN D

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    prova att istället uppgradera till GEN D2 kanske hjälper dig få dom att fungera?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    prova att istället uppgradera till GEN D2 kanske hjälper dig få dom att fungera?

    gör inget längre när jag skulle uppdatera så la jag i 5.00 eboot istället för 5.50 så det flashades till OF 5.00 så jag måste lämna in det te psxcare eller köpa ett datel battery tool kit så jag kan göra mitt egna pandora batteri

    Total epic fail...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Jädrar ... Bodde du här i Norrland (Skellefteå) så skulle jag fixa det åt dig gratis ... Men du flashade kanske hos PsxCare och dom är nog snälla med dig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Jädrar ... Bodde du här i Norrland (Skellefteå) så skulle jag fixa det åt dig gratis ... Men du flashade kanske hos PsxCare och dom är nog snälla med dig ...
    Haha aa hoppas Pendragon eller någon råkar kika in på den här tråden och vill vara lite snälla idag ^^

    Jag flashade mitt psp där från början

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Beeny Visa Inlägg
    Haha aa hoppas Pendragon eller någon råkar kika in på den här tråden och vill vara lite snälla idag ^^

    Jag flashade mitt psp där från början
    Kom förbi med lite fika till oss tekniker så trollar vi om den med våra pandorakitt i butik

    Du borde kunna göra ett eget pandorakitt med Gen-D filerna, starta upp programmet via minneskort på ett CFW psp, välj att skapa ett pandorakort o sen ett servicebatteri....

    Jag kommer inte ihåg villken version vi kör på i butik, det är inte D2 än iaf... Många som har haft problem med 5.50 GenB-D har ombetts formatera flash1 då den dummar sig med nycklar o sånt... läs på mer om det innan du trollar, jag kan vara trött i mössan o missminna mig...
    Personligen har jag inte upplevt några problem alls men jag kör inga plungins o sånt trolleri själv.

    Hittade tråden: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37621

    Det kanske ger dig lite ljus i mörkret...
    Såg att det var Gen-D.. men kika det där formatera o resetta maskinen tipset...
    Last edited by Pendragon; 2009-10-27 at 12:22.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kör GEN D2, jag lade in det på minneskorten i lördags eller måndags...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kom förbi med lite fika till oss tekniker så trollar vi om den med våra pandorakitt i butik

    Du borde kunna göra ett eget pandorakitt med Gen-D filerna, starta upp programmet via minneskort på ett CFW psp, välj att skapa ett pandorakort o sen ett servicebatteri....

    Jag kommer inte ihåg villken version vi kör på i butik, det är inte D2 än iaf... Många som har haft problem med 5.50 GenB-D har ombetts formatera flash1 då den dummar sig med nycklar o sånt... läs på mer om det innan du trollar, jag kan vara trött i mössan o missminna mig...
    Personligen har jag inte upplevt några problem alls men jag kör inga plungins o sånt trolleri själv.

    Hittade tråden: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37621

    Det kanske ger dig lite ljus i mörkret...
    Såg att det var Gen-D.. men kika det där formatera o resetta maskinen tipset...
    Jag hade formaterat om flash 0 men inget större skillnad visade sig hända förrut, fast det är ändå lite sent nu när jag ligger på OF.. tack ändå

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    men finns det någon lösning på mitt problem? ^^

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Pandora om den? vissa plugins kräver också att VSHmenu är igång, se till att den är det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Pandora om den? vissa plugins kräver också att VSHmenu är igång, se till att den är det
    aja då får ja lämna in mitt psp när jag har pengarna

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Använd hellcats recovery flasher : Här har du länken till den , http://dl.qj.net/Recovery-Flasher-v1...7143/catid/114.

    Jag har testat den o den fungerar perfetkt om du behöver hjälp med installera den så skriv det. Hoppas det funkar

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Den funkar föga om du har org FW ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Den funkar föga om du har org FW ...
    Jag misstänkte att det inte skulle funka..

    Men tack ändå alla här på forumet

Liknande diskussioner

  1. Flytta hd från bannad 360 till ny
    By _nobody_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 11:25
  2. Ps2 från usa
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 11:32
  3. Köpa spel från us psn?
    By M-Troid in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 15:38
  4. 12v från 360 moderkort?
    By Noneed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 07:45
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •