Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Svarrt bild, baraa ljud?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Svarrt bild, baraa ljud?

    Tja! har en xbox 360 som jag inte får npgon bild på bara ljud... någon som vet någott knep eller mås aman lämna in den ? och isf hr mycket kostar det hos psx ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan enkelt fixa det själv, har du gjort X-Clamp fix på den? släpp i så fall lite på skruvarna

    det finns fler saker du kan göra, t.ex. släppa på skruvarna vid AV porten (lite grann) värma ANA/HANA chippet, göra om X-Clamp fix...

    vill du ha mer assistans skicka ett mail till mig eller något
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    pillat något i inställningarna? kör du med hdmi kabel eller något annat?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan enkelt fixa det själv, har du gjort X-Clamp fix på den? släpp i så fall lite på skruvarna

    det finns fler saker du kan göra, t.ex. släppa på skruvarna vid AV porten (lite grann) värma ANA/HANA chippet, göra om X-Clamp fix...

    vill du ha mer assistans skicka ett mail till mig eller något
    vilka skruvar ska jag lossa lite på och x-clampfix? :P

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Har du testat med en annan kabel? Tycker ni gick lite snabbt in på att börja mixtra med hårdvaran.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    @weeh: Hjälper inte med en annan kabel, detta är ett vanligt problem med grafikchippet (GPUn).

    @Pack: X-clamps-fixen är ett samlingsbegrepp på ett gäng metoder för att modifiera anordningen som håller i grafikchippet och/eller processorn och dess kylfläns. Nuvarande anordning gör tyvärr att moderkortet böjer sig och att lödningarna går sönder efter ett antal kallt-till-varmt-cykler.

    Köp ett RROD-lagningskit så kanske ni får fart på boxen igen, eller så lämnar ni iväg den till någon.
    Last edited by POi2; 2009-10-27 at 08:36.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pack Visa Inlägg
    vilka skruvar ska jag lossa lite på och x-clampfix? :P
    skruvarna du ska släppa på är dom som sitter vid AV-Porten, dom 2 små korta skruvarna... alternativt alla runt omkring...

    X-Clamp fix är som Poi2 skriver att man byter ut fästena för Kylflänsarna mot skruvar istället, detta för att lättare få dom att sitta fast ordentligt och inte böja hela moderkortet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har ett liknande problem med min 360, fast jag får ingen output, inte ens ljud. Jag har tidigare gjort en X-clamp fix (ny kylpasta, maskinskruvar och brickor). Den fungerade som den skulle tidigare under dagen, men senare på kvällen så fick jag bara upp ett felmeddelande på min Samsung där det stod nåt om "Ej tillgängligt läge". Drog ur varenda sladd, satte in allt igen. Höll in Y+RT för att ställa om upplösningen till default, då Xboxens ljusring började blinka som den bör. Nu står det helt enkelt "Ingen signal" på min TV när jag sätter igång 360:n.

    Någon som vet vad det kan vara för fel? Jag har dessvärre inte haft något tillfälle att prova med andra sladdar eller en annan TV.

Liknande diskussioner

  1. Wii Startar men får ingen bild eller ljud
    By belfrog in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 18:28
  2. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 11:30
  3. Ljud - men ingen bild
    By FettAnka in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 16:01
  4. Problem: Ingen bild men ljud 360
    By altiger in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 22:44
  5. Ingen bild eller ljud...
    By FrexBox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 00:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •