Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hjälp mig?!

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    0

Red face Hjälp mig?!

Hej!
    Jag köpte ett xbox360 60GB premium Xtreme chippat o klart, för ca: 1 år hos PSXCARE till mina tre söner. Har nu förstått att det kommit bättre versioner. Hur ska jag göra för att kunna uppgradera min 360?

Vi skulle gärna vilja kopiera lite spel, vi har installerat en double layer brännare i PC, men fick inget program till. Vilket rekommendera NI?
    Är det bara att kopiera spelet som man kopiera en CD-skiva eller måsta man göra på något annat sätt?
    Kan man spela live utan att bli upptäckt och bli bannad?

Ja som NI fattar är jag lite "nörd" vid 43 års ålder, men hoppas att någon kan hjälpa mig. / Frosta

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    läs mer om livesäkerhet här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

Testar du spelen med ABGX360 innan bränning är det inga problem

vi här på forumet rekomenderar att man använder imgburn när man bränner spel, att kopiera betyder att du behöver ha en lös 360 läsare och rippa spelen med, detta är inget jag gjort själv ännu, men man ska använda XBC (Xbox Backup Creator) helst version 2.9 (om jag inte minns helt fel) detta fungerar med iXtreme 1.6

att uppgradera gör du på samma sätt som att flasha, mer eller mindre... så mitt tips till dig är att du lämnar in den till PSXCare och får den uppgraderad, detta kostar 350:- (om inte hansi ändrat priset på detta vilket i så fall är lägre än 350)

har du problem att bränna spelen kan du även läsa i den här tråden för att få hjälp: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26166
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:02
  2. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 12:09
  3. hjälp mig
    By adden123 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 01:28
  4. Game-ID hjälp (FF IX)
    By MThun in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 22:47
  5. sagan om ringen, hjälp mig!!!!