Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Riktigt besviken, fungerar knappt

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Post Riktigt besviken, fungerar knappt

jag lämnade in min maskin hos er och ni chippade den med neo4, visst jättebra tänkte jag.. den skulle ju starta alla brända spel, vissa va man tvungen att använda swapmetoden för att det skulle starta men det va ju inga problem. Jag spelar alltså bara spel som är nerladdade från nätet och sen brända. Jag har ett 15tal spel.. och alla är på lite olika skivor. det konstiga är att vissa spel fungerar PERFEKT.. startar alltid på första försöket.. medans andra nästan aldrig startar. ibland får jag sitta 10 minuter för att ens få igång ett spel. jäkligt irriterande, jag lämnade in min maskin hos er igen för att ja trodde det var nått fel på maskinen. jag hade dessutom med mej några av mina spel för att ni skulle få testa dom. till svar fick jag att det inte va nått fel på maskinen utan att det va mina skivor som var dåliga. då frågade jag vilka skivor man ska använda då...till svar: kodak, verbautim (nått sånt) och fujufilm skulle funka bra.. nu har jag testat med dom skivorna men dom är nästintill lika dåliga som dom jag hade innan.. nått är det ju som inte stämmer. VAD?
    /Tommy

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du har kanske problem med din brännare. En "trött" brännare gör inte lika lättlästa cd-r skivor som en ny fräsch av bra kvalitet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

datan är ett halvår gammal och brännaren bränner i 16X, det borde väl inte räknas som en trött brännare?
    /Tommy

Yaroze Guest

PS2 SKIVOR SKALL ALDRIG BRÄNNAS I HÖGRE HASTIGHET ÄN 1X!!!

bränner man i högre hastighet får skivan sämre kvalité och PS2ans läsare läser bara PS2 skivor med bra kvalité!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Våra testskivor är brända i 16X på TDK-skivor från clas-olsson med en ide sonybrännare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Jag hade samma problem att dom flesta spel jag hade inte startade med mitt Neo4. Felet var att jag brände i för hög hastighet. Jag använde cdrwin vilket inte gjorde saken bättre. Nu bränner jag på Verbatim med 2x speed och i Fireburner. Jag kollar ALLTID bin filen i ADR Patcher förs oxå. Sen jag började med det har jag inte ett enda spel som inte startar...

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

vad menar du med att man alltid kollar bin filen i ADR Patcher? du får ursäkta min okunskap men det är nämligen inte jag som bränner utan en kompis till mej...
    /Tommy

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    ovik
    Respekt
    24

hör du min hp 8100 bränner i 4x den är typ 3-4 år gammal funka prima alla ALLA spel funkar hur bra som helst
    men nu är den inte ikopplad har en ny dator de heter dator inte data data e sånt man har på hårddisken prppogram och dylikt ! men nu har ja en ny dator så nu blire nu bra

------------------
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE
    -------------------------
    aNyThInG iS pOsSiBlE

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by slash:
    [B]vad menar du med att man alltid kollar bin filen i ADR Patcher?[B]</font>
    Finns ett lite program som heter ADR Patcher, just nu är det ver 0.4 som gäller, och det kollar filen som spelet ligger i. Skulle det finnas block som gör så att inte spelet startar direkt (EA spel mest) så tar den bort det och fixar till så spelen startar... AS BRA PROGRAM!!!

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ktd:
    Finns ett lite program som heter ADR Patcher, just nu är det ver 0.4 som gäller, och det kollar filen som spelet ligger i. Skulle det finnas block som gör så att inte spelet startar direkt (EA spel mest) så tar den bort det och fixar till så spelen startar... AS BRA PROGRAM!!!</font>
    du vet inte vart man kan hitta detta kära lilla program? du kanske rent av kan skicka det till mej om jag är riktigt snäll? typ icq eller dylikt?

/Tommy

Liknande diskussioner

1. endast rippade spel fungerar
    By Perra1 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 21:28
  2. xboxen fungerar, utan "lock"
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 20:40
  3. psone patch fungerar ej bra
    By mapa in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-06-19, 19:25
  4. BBA, förstår inte hur den fungerar.