Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Fråga angående PSX omlödning

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18

    Fråga angående PSX omlödning

    Tjena!

    Mitt Xbox har fått RROD. Första gången så körde jag handukstricket (överhetta den) men andra gången jag fick det så gick jag och köpte ett RROD PRO Kit, men får den vill ändå inte starta och det går inte att överhetta den nu heller. Fortfarande samma felkod som tidigare (0020). Ifall vi säger att jag typ råkat smälta hela GPUn (då kommer inte om lödningen utav den att fungera) Kostar det ändå 1000:- ? Känns lite dummt att betala 1000kr för ingenting men ni har ju också utfört arbete för den tusenlappen. Vill bara vara säker.
    Varit inne lite på att köpa ett nytt arcade men känns som att alla 360 är tidinställda och förr eller senare så får dom alla rrod och Omlödningen känns som en ganska så permanent lösning.

    Oskar

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av DemeeX Visa Inlägg
    Tjena!

    Mitt Xbox har fått RROD. Första gången så körde jag handukstricket (överhetta den) men andra gången jag fick det så gick jag och köpte ett RROD PRO Kit, men får den vill ändå inte starta och det går inte att överhetta den nu heller. Fortfarande samma felkod som tidigare (0020). Ifall vi säger att jag typ råkat smälta hela GPUn (då kommer inte om lödningen utav den att fungera) Kostar det ändå 1000:- ? Känns lite dummt att betala 1000kr för ingenting men ni har ju också utfört arbete för den tusenlappen. Vill bara vara säker.
    Varit inne lite på att köpa ett nytt arcade men känns som att alla 360 är tidinställda och förr eller senare så får dom alla rrod och Omlödningen känns som en ganska så permanent lösning.

    Oskar

    Har du kört handuken runt den kan du skrota maskinen, känns lite dumt o säga det nu såhär men RRODkittet kanske var värdelöst o onödigt att köpa med efter den idiotlösningen. ( Ja jag har personliga agg mot idioten som lagt ut en video på Youtube om det o folk följer och sabbar upp mer än det är nödvändigt o jag skriver utan punkter för jag är förgrymmad o här kommer en dum liknelse till handdukstrick... Om du har en lillebror med ADHD/Damp som springer omkring o skriker hela dagarna, skulle du då följa ett tips om att dra en sopsäck runt huvudet o dra åt med gaffatejp i halsen o försluta syretillförseln tills han tuppar av o dör ??... Ungefär samma som händer med en 360, alla kompnenter överhettas, även de som mår sämre av sånt.)

    Nya maskiner speciellt Falcon o Jaspermoderkort har Microsoft lärt sig ett o annat av och satt i nya processorer som drar mindre ström vilket leder till mindre värmeutveckling o mindre risk att moderkorten böjjer sig o prollarna lossnar... Dessutom har de på Jasper superlimmat en rand extra runt processorerna för säkerhets skull... men ingen maskin är 100% rödringsgaranterad... säg att vi återställt över 1000 gamla moderkort utan HDMI ( Opus Zephyr ) och kanske 35-40St Falcon och nu 4.St Jasper så ser ni statistiken... det blir bättre o bättre, men även kända biltillverkare har problem med sina bilar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har du kört handuken runt den kan du skrota maskinen, känns lite dumt o säga det nu såhär men RRODkittet kanske var värdelöst o onödigt att köpa med efter den idiotlösningen. ( Ja jag har personliga agg mot idioten som lagt ut en video på Youtube om det o folk följer och sabbar upp mer än det är nödvändigt o jag skriver utan punkter för jag är förgrymmad o här kommer en dum liknelse till handdukstrick... Om du har en lillebror med ADHD/Damp som springer omkring o skriker hela dagarna, skulle du då följa ett tips om att dra en sopsäck runt huvudet o dra åt med gaffatejp i halsen o försluta syretillförseln tills han tuppar av o dör ??... Ungefär samma som händer med en 360, alla kompnenter överhettas, även de som mår sämre av sånt.)

    Nya maskiner speciellt Falcon o Jaspermoderkort har Microsoft lärt sig ett o annat av och satt i nya processorer som drar mindre ström vilket leder till mindre värmeutveckling o mindre risk att moderkorten böjjer sig o prollarna lossnar... Dessutom har de på Jasper superlimmat en rand extra runt processorerna för säkerhets skull... men ingen maskin är 100% rödringsgaranterad... säg att vi återställt över 1000 gamla moderkort utan HDMI ( Opus Zephyr ) och kanske 35-40St Falcon och nu 4.St Jasper så ser ni statistiken... det blir bättre o bättre, men även kända biltillverkare har problem med sina bilar
    Okej, Tack för svaret. Spelar det någon roll vilken 360 konsol man köper eller är det lika stor chans att få en Jasper bräda i vilket som? Har du något bra tips på hur man kan öppna boxen utan att förstöra garanti märket?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det spelar ingen roll vilken du köper nej, ett tips att öppna den utan att förstöra garanti sigillet (Microsoft) är att helt enkelt ta en hårtork, håll den över sigillet i typ 1-1½ minut~ bara så att det blir varmt, sedan tar du något väldigt tunt och platt (t.ex. en skalpell, dessa är jätte vassa så var försiktig om du använder sådan)

    sedan för att inte lämna märken på baksidan använder man sig av ett "opening tool/kit"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. fråga angående xbox versionen med hdmi kontakt
    By djtail in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 10:23
  2. Fråga angående chip
    By Luffy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 12:08
  3. Fråga angående xbox 360 elite
    By extreme in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 19:11
  4. Allmän fråga angående media.
    By Rikardb in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 09:12
  5. Snabb fråga angående 2.01...
    By neville in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 17:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •