Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Activate.iso

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Activate.iso

    Jag har gjort allting rätt patchat spelet, flashat till iXtreme 1.6, brännt actiate.iso. Följt noga tutorials. Men spelet vägrar fungera utan att jag tar ut hårddisken. jag testade också en kompis hårddisk fast problemet kvarstod. det enda jag kan tänka mig jag gjort fel är att när jag hade iXtreme 1.5 så drog jag ut spelet och tryckte in utan kontroll och försökte uppdatera vilket självklart inte fungerade. Kommer xbox ihåg och lagt det i det interna minnet? isåfall hur tar man bort det?

    Uppskattar verkligen svar! eftersom jag lagt ner de senaste dagarna på de här och cirka 10 dl skivor...

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    du kan ju testa att radera cache minnet på hårddisken vet inte om de kan ha me de att göra men skadar ju itne att testa.
    gå in på system setting>memmory sen tryck Y
    efter de trycker du på "X, X, LB, RB, X, X" och tryck på yes
    tror inte detta ska ta bort mer än spel patcher å sånt
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ovanstående metod är till för om man har en lite äldre Dashboard, på nyare dashboards skippar man "X, X, LB, RB, X ,X" och väljer istället Clear Cache

    förstår inte riktigt vad du menar med:
    Citat Original inlägg av outlines
    när jag hade iXtreme 1.5 så drog jag ut spelet och tryckte in utan kontroll och försökte uppdatera vilket självklart inte fungerade. Kommer xbox ihåg och lagt det i det interna minnet? isåfall hur tar man bort det
    försök förklara detta är du snäll, och ta det lungt, du har tid på dig att skriva...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Innan jag uppgraderade till iXtreme 1.6 dåvarande 1.5 så brände jag ner ett wave 4 spel (Tekken 6) satte in den i min 360 och när den frågar om man ska upggradera så trycke jag på uppdatera ovetandes vad som pågick. Uppdateringen blev aldrig fullständig och min 360 stängdes av.

    Senare har jag gjort allt man ska.

    har redan testat det och som jag sa så testade jag att byta hdd men det slutade i samma resultat som min egen.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, den ska väl inte uppdatera om du brände Wave 4 spelet som det är...(om du har 1.5)? har du tagit bort uppdateringen?
    Last edited by Swizzy; 2009-10-28 at 19:24.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    abgx stämde med logggen där jag fick den ifrån. den var wave 3 patchad om det spelar nån roll. förstår inte vilken updatering du menar om du menar uppdateringen som inte blev fullständig så vet jag inte hur man tar bort det eller vart det ens sitter eftersom det inte verkar finnas i 360's hdd.
    eller om du menar att jag tar bort den med boot skivan så gör jag det.
    Last edited by outlines; 2009-10-28 at 19:31.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jag har 1.6 eftersom wave 4 spelen inte fungerar. jag har en samsung läsare
    jag hade 1.51
    Last edited by outlines; 2009-10-28 at 19:34.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Att den var Wave 3 patched betyder att dom raderat uppdateringen från skivan och istället lagt in Wave 3 uppdateringen, det är därför uppdateringen inte går igång, att den inte startar wave 4 spel med 1.6 kan bero på att den är fulpatchad och iXtreme på något vis kan se detta, även om det är Wave 3 uppdatering på (den har juh strikta gränser)

    tyvär så kan jag inte hjälpa dig att få Activate.iso att fungera då jag inte själv använder den utan hellre väntar lite på ny FW, däremot vet jag hur man ska bränna den (från vad jag läst på nätet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    104
    Respekt
    16
    Varför vänta på en ny FW? som kommer göra samma sak som activate.iso disc rena blahness.

    att bränna activate discen gör du på följande sätt: imgburn, DVD+R DL (sätt ingen layerbreak och när imgburn frågar om du vill bränna på första lagret Tryck Ja)

    Stoppa sen i spelaren vänta ett litet tag tills skivan laddat upp (10-15 sek) byt skiva till valfritt Spel.
    Last edited by comp00; 2009-10-28 at 22:21.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    men jag har brännt den rätt jag har tryckt ut flera skivor för att vara säker. som jag sa de funkar med min hdd inpluggad det är detta som är problemet. och som sagt så fungerar det heller inte med min kompis hdd inpluggad. min teori är att uppdateringen jag försökte ladda förut lagt sig i xbox interna minne. men frågan är hur kommer jag åt det och vad heter den filen osv
    Last edited by outlines; 2009-10-29 at 01:30.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Hej

    Jag har precis samma problem. Har testat att först bränna ut den där Activate skivan och då jag satte i det nya Wave4-spelet ville den uppdatera vilket jag gjorde. Efter det stänger den av sig och en ny uppdatering behövs hela tiden. Testade som ovanstående gjorde och tog ur hårdisken och då helt plötsligt behövdes ingen uppdatering utan spelet kunde startas direkt utan någon patchning eller active disk i först. Någon som vet hur man skall göra för att kunna ha sin hårdisk i och kunna spela dom nya Wave4 spelen?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testa med att rensa cache minnet... fungerar inte det så finns det lite annat du kan testa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vart rensar man cache minnet då? Har letat överallt i xboxen

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hittade nu....men dock kvarstår problemet. Med hårdisk i funkar det inte med activate disken. Men utan hårdisk måste jag nu använda den för att kunna starta spelet. Alla cahe på hårdisk samt minne är borttagna. Och alla uppdateringar är borttagna.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testa detta:
    Clear Any Failed system updates that cause the console to error.
    1.With the console off, press and hold the sync up button (the small white one)
    2.While holding the sync button press the power button to turn on the console
    3.Continue to hold the sync button until the Console has booted up completely.
    4.During the boot process the console should clear any failed updates, allowing you to use it normally.

    tvivlar på att det kommer fungera, men försöka duger juh iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    fungerade inte...

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Jag tror ändå att det är något mer. Jag menar vad jag kan läsa (på internet osv..) så är det typ 2/10 som får det att funka. Även fast man följer instruktionerna. Jag har IX 1.6 ( Flashade på psxcare for inte så länge sen). Jag har bränt 4st dvd nu. Inte någon funkar. . Jag tycker bara att det hela är skumt ....Hoppas nu bara dom gör 1.61 snabbt för liteon.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Jag tror ändå att det är något mer. Jag menar vad jag kan läsa (på internet osv..) så är det typ 2/10 som får det att funka. Även fast man följer instruktionerna. Jag har IX 1.6 ( Flashade på psxcare for inte så länge sen). Jag har bränt 4st dvd nu. Inte någon funkar. . Jag tycker bara att det hela är skumt ....Hoppas nu bara dom gör 1.61 snabbt för liteon.
    Jag håller med på liteonbiten samt att de tar upp bollen på Hitatchi o kastar med 1.61 till dem med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. wave 4
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 228
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 12:56
  2. Klistrad tråd om uppdatering av flashning?
    By Seldin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 20:03
  3. UFC 09 startar ej?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 09:56
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 19:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •