Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: dvdr?

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Post dvdr?

Hej.
    Jag har tre dvdr från thailand, men jag har inte lyckats få igång någon..
    Jag gör som det står här på forumet, men när man trycker på X så spinner spelet igång, men det kommer aldrig något på skärmen.
    det låter nästan som om den inte kan läsa, att den ligger på samma spår på skivan.

Kan det bero på att Swap skivans toc är för liten? Vad hände ifall den är det blir det så här eller?
    Jag har provat med GT3 och silent hill som swap skivor men det funkar inte!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Jag ringde till psxcare och fick en lösning.. Det visade sig att man ibland måste "hjälpa" cd luckan in igen för att det ska gå åt mindre ström. Det låter helt otroligt konstigt, men det funkade faktiskt.
    Detta borde stå nånstans på sidan tycker jag...

...Men de flesta cdr spelen fungerar utmärkt!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Har man det problemet skall det gå att använda en alternativ lödpunkt för strömförsörjningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Varför löddes inte en sådan alternativ strömförörjnings punkt då? Trodde att ni testade ps2orna innan ni gav tillbaka dem?
    Det spelar inte så stor roll, det är ju ingen stor grej bara att 'hjälpa' släden in igen men lite av en princip sak när jag betalt 2000 kronor för en installation..=)

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Jag hittade följande två inlägg på isonews forum;

"After the first cg movie at the begining of the game , there's some kind of "bug" , when auron tell to tidus to look over there (on the bridge , juste after the blitzball movie) , both are looking the sky and tidus go behind auron like if it's a bug"

Sorry about my english, it is not my language.

When this happend you have to start to level up your PS2 changing it from horizontal position to vertical position very slowly. When you have a angle of 45o the scene will start to play. Moves up and down very slowly always near angle of 45o. Then after you skip that part, there isn't more problems.

I tried this in my PS2 and my friends one and all of then worked.

The problem is not the TOC size or de Media !!!
    I FOUND I WAY TO I FIX IT !!!

YOU HAVE ONLY TO AJUST YOUR LASER! (very easy, not the pots)

My FFX was if bridge bug. NOW WORK!
    My MGS2 was lagging in the start video. NOW WORK!
    My Sillent Hill was lagging in the fist scene. NOW WORK!

Sorry, my english is bad. I will try to explain.

When you open your PS2 , and take the cd bay of, there is i white circle. That ajust the angle of the laser. You have to take the up black part of the box where the cd enters and take the white magneto so you can turn on your PS2 with no up part and you put the white magneto over the disk so it can spin normaly , so you can see and ajust the white gear. So enter in the game and go to the part of the game that was stoping/lagging . then turn ONLY one click to one click and find the best possition so the film/part starts to roll ok.

IF YOU DON'T KNOW HOW TO OPEN YOUR PS2 DON'T MESS WITH IT!!!
    IF YOU DON'T KNOW ABOUT ELETRONICS DON'T MESS WITH YOUR PS2!!!

... Detta är vad ni kallar laserkalibrering va? Är ovanstående "symptom" på ett behov av laserkalibrering, alltså att spelet hänger sig mitt i ett spel? Varför brukar man annars kalibrera lasern?

Det där med att man ska tippa ps2an är inte det lite konstigt? Finns det någon bra anledning till att det hjälper (har dock inte hunnit testa ännu..)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om vi hade haft problem vid vår testning av din PS2 hade vi åtgärdat dessa. Antagligen fungerade våra dvd-r perfekt när vi testade.

Om du vill att vi åtgärdar problemet är det bara att kontakta oss och reklamera.

Vi brukar inte kalibrerera enligt den beskrivningen, men det är kanske något vi skall titta på om det är en lämplig åtgärd för någon PS2 med problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    24

Fick igång det till slut. Jag använde GTA som swap disc och då funkade det plötsligt.
    Är det någon som vet vad som läses in från swap discen?

Liknande diskussioner

1. Hur spelar jag upp DVDr image?
    By Acidelito in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 17:34
  2. MAGIC med DvDr 2
    By Gaddan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 14:59
  3. Neo5 no swap dvdr chip
    By motorhead in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-11-06, 23:14
  4. Skivbyte med dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-12, 01:53
  5. NEo2.2 DVDR
    By ocelot in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-08, 15:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner